Tuttavalla kiikarissa tuohon vuosimalli haarukkaan sopiva Saab, jossa koneena matalapaineturbo (ilmeisesti 145 hv).
Onko kyseisen koneen kohdalla jotain ongelmia odotettavissa tai muita murheita tiedossa, jos ajettu luokkaa 150 tkm.
Huomioitavaa OG900 vm. 91-93
Huomioitavaa OG900 vm. 91-93
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Huomioitavaa OG900 vm. 91-93
Eikös matalapaineturbo ole Saabin paras kone? Jos huollot on tehty aikanaan, ei noilla kilometreillä pitäisi olla kuin vasta sisäänajo suoritettu. 

# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Huomioitavaa OG900 vm. 91-93
Aika huoletta siihen voi ajella toisetkin 150tuhatta
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Huomioitavaa OG900 vm. 91-93
Oman ässän mittarissa 472tkm. Turbo vaihdettu kerran joskus muinoin, nykynenki falskaa hieman muttei vielä tarpeeksi. Edellisen omistajan aikana tehty koneremonttia kun oli moottoria käytetty vähillä öljyillä
. Muuten ei valittamista, vaihdelaatikkokaan ei mölise/rusahtele. Isommasti ollu onkelmia vain lambda-anturin kans. Erittäin luotettava peli ollu (kopkop).
Jos on lisävarusteita (kruisea, sähköikkunaa/peiliä yms.) niitten toiminta kannattaa luonnollisesti tarkastaa.
edit: Kannen tiivisteen olen vaihtanut, antautui ns. laakista. Onneksi olin menossa tallille..

Jos on lisävarusteita (kruisea, sähköikkunaa/peiliä yms.) niitten toiminta kannattaa luonnollisesti tarkastaa.
edit: Kannen tiivisteen olen vaihtanut, antautui ns. laakista. Onneksi olin menossa tallille..
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Huomioitavaa OG900 vm. 91-93
Moottori on varmasti hyvässä kunnossa, jos siihen on glykoleita ja öljyjä vaihdettu säännöllisesti. Jos on huonoilla öljyillä ajettu, kuulee sen sivuäänistä. (naputtelee tms.) Jos glykoleita ei oo koskaan vaihdettu niin sen huomaa sitten kun porsii. 
Vaihdelaatikko menee samaan kastiin, jos käytös on huonoa tai pitää sivuääniä ei öljyjä ole koskaan vaihdettu tai se on muuten vikaantunut. Senkin toiminta on helppo todeta.
Vanhoissa 900:sissa ruoste tuppaa oleen se primääri ongelma.
Muutenhan se menee samaan kastiin kaikkien vanhojen autojen kanssa.

Vaihdelaatikko menee samaan kastiin, jos käytös on huonoa tai pitää sivuääniä ei öljyjä ole koskaan vaihdettu tai se on muuten vikaantunut. Senkin toiminta on helppo todeta.
Vanhoissa 900:sissa ruoste tuppaa oleen se primääri ongelma.
Muutenhan se menee samaan kastiin kaikkien vanhojen autojen kanssa.

99T-museopeli
Re: Huomioitavaa OG900 vm. 91-93
Jos 16-18 vuotta vanhassa Saabissa on mittarissa 150 tkm, epäilisin aivan aluksi mittarilukemaa. Kauppakasseiksi ei noita juurikaan ole ostettu. Tyypillinen lukema on 300 tkm. Turbottomissa malleissa ei olisi huolta turbon hajoamisesta.
Re: Huomioitavaa OG900 vm. 91-93
Samaa mieltä. Hieman huvittaa kun katsoo nettiautossa ilmoituksia jostain saksantuontiautoista -80 luvun alkupuolelta (siis ei mitään keräilyharvinausuuksia) ja lukemat ilmoitetaan just jonkun 100-200 tkm välillä, yleensä lähemmän 100....KN/Lieto kirjoitti:Jos 16-18 vuotta vanhassa Saabissa on mittarissa 150 tkm, epäilisin aivan aluksi mittarilukemaa. Kauppakasseiksi ei noita juurikaan ole ostettu. Tyypillinen lukema on 300 tkm. Turbottomissa malleissa ei olisi huolta turbon hajoamisesta.
Se että mittarissa on 472 tkm lähinnä kertoo laadusta ja hyvästä huolenpidosta. Jos siis auto vaikuttaa toimivan hyvin. Moottori tuskin on se kallein ongelma. Tai vaihdelaatikko. Niitä löytynee varaosina varmasti aika hyvin. Lähinnä summa kaikista muista kulutusosista vanhoissa autoissa jos niitä ei ole uusittu ja niitten vaihto pajalla jos itse ei suorita niitä. Ja tietenkin ruoste. Vaikka se olisikin vain silmää haittaavaa, niin auto joka on nähnyt aurinkoa, kokenut tiensuolaa ja muuta maalipintaa kuluttavaa, niin ei niitä ruosteläikkiä pahemmin kannata alkaa maalauttamaan. Saattaa olla vaikea löytyä sopiva "vanhan auton väri"

#5396
-OG 900s 1991 RIP-
-9-3 2.8 TS Aero-
-OG 900s 1991 RIP-
-9-3 2.8 TS Aero-