900 Turbo, **EI** 2t öljyä!!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

900 Turbo, **EI** 2t öljyä!!

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Moro,
Voihan s*na! Luin täältä että jotkut oli voidelleet K-Jettiä laittamalla 2T ööliä tankkiin. No kaadoin 50L tankilliseen 0,5L mänkkiä (1% seos) ja testiä kehiin. No, auto haisee kuin mopo! Ja kylmästartti on ihan hukass, Kone röpöttää 600rpm kiekoilla ennenkuin lämpeää. Pitää varmaan ajaa tankkipikapikaa tyhjäksi ja vetää 98:a täyteen.

En TOD. suosittele kellekkään.

Ylimääriäisenä bonuksena pakosatsi alkoi säksättämään, mutten usko sen olevan halki, ykköspytyn pulttikin oli käsikireydellä. Joten varmaan vaan löysällä. Eli tänään pellin alle illalla kunhan satsi & ahdin olis jäähtynyt....
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Tuota.. taisi mennä annostus hieman överiksi.. olisit tyytynyt pariin korkilliseen, eli reilusti alle 0.5dl:ään niin olisi homma onnistunut.

Sorry.. ei saisi nauraa mutta.. :lol:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

Saa nauraa

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Ei tämä itkemälläkään parane. No mä olen aina halunnut ajaa 250km turhan takia ;)))
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

1% on aika paljon. Itse käytän 1-2% perämoottorin bensassa. No ei kai tosta muuta mutta katalysaattori vois tykätä huonoa.

Usvaa vaan putkeen kyllä se siitä kun tankki tyhjenee :wink:
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

Hubaa...

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Joo, 1% seos on aika hurja, muistaakseni luin jostain että 2% seosta joku oli käyttänyt (jep, oli 2 korkillista... kun tarkistin). Nooh, hyvä vaan että on putket öljytty kun tulee tuo talvikin :)
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Tuommoista olen aikanaan käyttänyt ja auttoi useampaankin otteeseen. Ettei vaan ole joku osa lähtenyt kunnolla liikkeelle?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

Liikkeelle..?

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Nyt ikäänkuin hihna löi tyhjää? Ongelma siis on starttauksen jälkeen ; kone käy 600rpm tyhjäkäyntiä kunnes pari kertaa polkaisee gasopedaalia. Sen jälkeen ollaan normaalissa tilassa. Kolinoita tms. ei ole ja turbo vetää hyvin ja jne... ?
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Oletin että tyhjäkäynti on ja pysyy alhaalla. Tämmöinen voisi hyvinkin tulla esille kun osat rupeavat liikkumaan esim. määräjakajassa tai ohjaupaineventtiilissä ja sen seurauksena seokset heittää häränpyllyä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meikäläinen on käyttänyt jotakin 1-2dl tankilliseen ilman mitään sivuoireita. Jospa tosiaan ruiskun osat on alkaneet liikkumaan kunnolla ja nyt auto kaipaa seossäätöä. Se toki kannattaa tehdä vasta tuon öljybensan loppuun ajamisen jälkeen. Voithan toisaalta laimentaa seosta lisäämällä vajaaseen tankkiin bensaa, niin ei käryäisi niin pahasti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Meikäläinenkin on lorautellut 2T-öljyä ihan käsivaraisesti. Semmoinen 1-2desiä on varmaan mennyt kerralla täyteen tankkiin noin joka kymmenenteen tankkiin tai kun on muistanut laittaa....

Ei tuo 2desiä tankillisessa edes haise vielä....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
kms
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Loka 27, 2003 18:23
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja kms »

Olen nyt ajanut 2 tankillista 1%:lla ja hyvin on sujunut.
Auto on siis -86 900T 8v

Ainoa merkillepantava seikka on että, Saabi EI ole koskaan aiemmin kulkenut/toiminut näin HYVIN!

:P
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Niin, tosiaan ettei nyt kukaan asiasta pihalla oleva ymmärtäisi väärin, ajatus öljyn lisäämisessä on ainoastaan ajaa tankillinen öljybensaa esim. kerran vuoteen tms. :roll:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kms
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Loka 27, 2003 18:23
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja kms »

Juu tietty.

Itse nyt innostuin kokeileman vielä toisenkin tankillisen, kun oli sitä perhanan InjectionCleaneria siinä ekassa tankillisessa. Niin piti koittaa vielä yks pelkällä öljyllä... :?
Vastaa Viestiin