900i 8v -87 nykiminen
900i 8v -87 nykiminen
Onko kenelläkään tullut vastaan seuraavanlaista ongelmaa? Eli auto nykii tyhjällä tankilla (mittari punaisella) käännyttäessä reippaasti vasemmalle ja voimakkaasti kiihdyttäessä. Ongelma tuli eteen bensapumpun vaihdon jälkeen. Tarkemman tarkastelun jälkeen käänsin pumpun alla nippusiteellä kiinni olevan muovimötiskän siten, että siinä oleva aukko osoittaa suoraan eteenpäin. Nykimiset loppuivat saman tien. Ilmeisesti bensa pääsee valumaan pois tuosta aukosta (josta sen pitäisi sitä saada), jos se on vähänkin väärässä asennossa ja tankissa on vähän polttoainetta. Tiedä sitten, mutta toivottavasti oli jollekin apua joka painii samojen ongelmien parissa...
Re: 900i 8v -87 nykiminen
Enemmän ohjeen mukaista olisi laittaa se imusiivilän aukko 45 asteen kulmassa takaviistoon oikealle. Siellä nurkalla imukaukaloa bensakin on vasemmalle kääntäessä kiihdyttäessä.aeroplane kirjoitti:käänsin pumpun alla nippusiteellä kiinni olevan muovimötiskän siten, että siinä oleva aukko osoittaa suoraan eteenpäin.
http://saabpics.com:3000/gallery2/d/438 ... l_pump.jpg
Tuleehan paluuputken pää imukaukaloon?
Yleisesti pumpun ehjänä säilymisen kannalta olisi järkevään mennä tankkaamaan tankki täyteen kun valo syttyy, eikä odottaa että nykäisee ensimmäistäkään kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 900i 8v -87 nykiminen
tankkaa vähän aikasemmin äläkä anna mennä punaselle asti?aeroplane kirjoitti: Eli auto nykii tyhjällä tankilla (mittari punaisella) käännyttäessä reippaasti vasemmalle ja voimakkaasti kiihdyttäessä..
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
Re: 900i 8v -87 nykiminen
Up!
Eli täälä alkoi sama ongelma sigun Aeron kanssa.
Ongelma alkoi juuri bensapumpun vaihdon jälkeen.
Onko pumppu nyt jotenkin väärässä asennossa tms?
Eli täälä alkoi sama ongelma sigun Aeron kanssa.
Ongelma alkoi juuri bensapumpun vaihdon jälkeen.
Onko pumppu nyt jotenkin väärässä asennossa tms?
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: 900i 8v -87 nykiminen
Eli Suomeksi sanottuna aukko kello neljään niin on oikein..
Re: 900i 8v -87 nykiminen
Tuli laitettua siivilän lähtö kello neljään. Ongelma ei 100% poistunut. Parani toki jonkin verran. Mihkähän asentoon sitä seuraavaksi kokeilisimyllypa kirjoitti:Eli Suomeksi sanottuna aukko kello neljään niin on oikein..
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: 900i 8v -87 nykiminen
Onkohan pumpun korkeus oikein ...eli sitähän voi muuttaa siitä "kauluksesta" jossa pumppu on lemmarilla kiristettynä paikoilleen eli mittaa tankin pohjasta korkeus kauluksen reunaan ja myös pumpun siivilän ja kauluksen korkeus...ja tuo asento kello neljään on oikein..
Re: 900i 8v -87 nykiminen
Joo, sen verran vielä, että tuo siivilämötikkä on jonkin verran revennyt. Eli voisko se vaikuttaa tuohon toimintaan?myllypa kirjoitti:Onkohan pumpun korkeus oikein ...eli sitähän voi muuttaa siitä "kauluksesta" jossa pumppu on lemmarilla kiristettynä paikoilleen eli mittaa tankin pohjasta korkeus kauluksen reunaan ja myös pumpun siivilän ja kauluksen korkeus...ja tuo asento kello neljään on oikein..
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: 900i 8v -87 nykiminen
Tänään sain vihdoin ehjän siivilämötikän tuohan bensapumppuun.Suabisti kirjoitti:Joo, sen verran vielä, että tuo siivilämötikkä on jonkin verran revennyt. Eli voisko se vaikuttaa tuohon toimintaan?myllypa kirjoitti:Onkohan pumpun korkeus oikein ...eli sitähän voi muuttaa siitä "kauluksesta" jossa pumppu on lemmarilla kiristettynä paikoilleen eli mittaa tankin pohjasta korkeus kauluksen reunaan ja myös pumpun siivilän ja kauluksen korkeus...ja tuo asento kello neljään on oikein..
Kas, kas...Eipä enään nykinyt ja hienosti tuntuu toimivan
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*