Tuossa tuli nettiauto.com:ia selailtua ja muutama tomaatti-satkukin on myytävänä.
Kuinka luotettavia nuo vanhemmat saabin automaattilaatikot on ollu ? Onko havaittu mitään yhteisiä ongelmia vuosien saatossa ?
900 automaattilaatikko
Re: 900 automaattilaatikko
Vanhan satkun automaatit ovat sitten jotain ihan muuta kuin missään muussa edes tuon ajan autossa.
Sanotaanhan että nämä Borg-Warnerin laatikot ovat elämäntapa.
Jokatapauksessa, ovat kolmivaihteisia, lukottomia ja raskaita, joten polttoaineenkulutus on huomattava verrattuna manuaaliaskeihin... Eivätkä mitenkään ylettömän toimintavarmoja. Lisäksi yleensä järkyttävän lyhyeksi välitettyjä.
Toimiessaan kuulemma mitä mainioinpia, mutta kaikki ovat vähintään 15 vuotta vanhoja ja paljon ajettuja joten...
Manuaalit ovat ehkä hieman varmempia mutta kyllä niistäkin aika huonoja löytyy...
-Ville
Sanotaanhan että nämä Borg-Warnerin laatikot ovat elämäntapa.
Jokatapauksessa, ovat kolmivaihteisia, lukottomia ja raskaita, joten polttoaineenkulutus on huomattava verrattuna manuaaliaskeihin... Eivätkä mitenkään ylettömän toimintavarmoja. Lisäksi yleensä järkyttävän lyhyeksi välitettyjä.
Toimiessaan kuulemma mitä mainioinpia, mutta kaikki ovat vähintään 15 vuotta vanhoja ja paljon ajettuja joten...
Manuaalit ovat ehkä hieman varmempia mutta kyllä niistäkin aika huonoja löytyy...
-Ville
Re: 900 automaattilaatikko
uskoisin että luotettavuus ongelmat on hyvin pitkälti kytköksissä miten on huollettu..moottorinöljyt kyllä vaihdetaan, mutta miten automaatin ja tuleeko varmasti oikeanlaiset öljyt. Ainakin paikallisessa varaosaliikkeessä suosittelivat heti Dexronia tutkimatta asiaa sen kummemmin..
Tuossa BW:n laatikossa on vielä suodattimen vaihto/puhdistus pikkasen suurempi operaatio kuin esim. tonnarin laatikossa, joten sitäkään ei välttämättä kovin usein tarkisteta.
Itse olen positiivisesti yllättynyt tuon vaihteiston toimivuudesta ainakin T16 ja B-kone (2-kaasari) kanssa. Ainoa mikä (saattaa) haitata on välitykset.
Tuossa BW:n laatikossa on vielä suodattimen vaihto/puhdistus pikkasen suurempi operaatio kuin esim. tonnarin laatikossa, joten sitäkään ei välttämättä kovin usein tarkisteta.
Itse olen positiivisesti yllättynyt tuon vaihteiston toimivuudesta ainakin T16 ja B-kone (2-kaasari) kanssa. Ainoa mikä (saattaa) haitata on välitykset.
#961
Re: 900 automaattilaatikko
kun nyt välityksiä moititaan, niin tyhmä kysymys:::
onko noissa samanlainen ketjuvetoinen ensiövaihde kuin manuaaleissa?. jo on, niin miten käy, jos vaihtaa sen enskan isompivälityksiseen. Pieneneekö esim kulutus, kun kierroksia vähemmän samalla nopeudella.
minun merkkikorjaajani on sanonut , jotta varsinaista suodinta ei ole, on vain joku karkeasuodinverkko, missä ei yleensä mitään tavaraa ole. eli siksi olen jättänyt ko. suodattimen kokonaan rauhaan.
onko noissa samanlainen ketjuvetoinen ensiövaihde kuin manuaaleissa?. jo on, niin miten käy, jos vaihtaa sen enskan isompivälityksiseen. Pieneneekö esim kulutus, kun kierroksia vähemmän samalla nopeudella.
minun merkkikorjaajani on sanonut , jotta varsinaista suodinta ei ole, on vain joku karkeasuodinverkko, missä ei yleensä mitään tavaraa ole. eli siksi olen jättänyt ko. suodattimen kokonaan rauhaan.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: 900 automaattilaatikko
muistelisin että täällä oli jokunen vuosi sitten juuri tuosta puhetta että ei ole samanlainen kuin manuaalissa tuo ensiö, että ei käy niin helpolla vaihto..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu