Siihen tulokseen minäkin tulin. Eilen pyllistelin sen kimpussa pari tuntia, katsoin paikat läpi silleen tarkasti. Kaikki paikat, jossa on joku sarana tms. liikkuva osa tai sitten nämä Saabien herkät paikat, notkuivat joko vaseliinia, kotelonsuoja-ainetta tai suojavahaa. Finikor-käsittely tuolle olikin tehty pari vuotta sitten. Ruoste loisti poissaolollaan

Ovien alareunat sen alimmaisen tiivistehuulen alta, täysin ruostevapaat. Se kai kertoo jo jotain. Öljyt+suodatin täytyy vaihtaa, falskaava venttiilikopantiiviste niinikään, sekä katsoa sytkä ja kaasuttimen säädöt, kun ei kestä aivan täyttä kaasua. No, tuttua huttua parista aikaisemmasta. Taidan mennä suosiolla Motonettiin ja ostaa sen 100 euron paketin kaasuttimen sisuksiin niin pelittää taas 100%. Todella ryhdikäs ajettava, alustassakin näytti komeilevan kokonaan uusi pakoputkisto, uudehkot iskarit jne. Konehuoneessa oli uusittu kaikki alipaineletkut, bensaletkut tai oikeastaan jokainen letkuntapainen.
Huoltohistoria autolle näytti tältä (=öljynvaihdot ja lisätyöt)
31.10.1988 - Käyttöönotto
14.12.1988 - 1 548 km
29.05.1989 - 10 121 km
22.09.1989 - 19 949 km
18.05.1990 - 28 637 km
01.08.1991 - 41 533 km
04.05.1992 - 49 430 km
19.04.1993 - 60 434 km
19.10.1993 - 65 216 km
27.11.1994 - 79 414 km
14.10.1995 - 89 515 km
05.12.1996 - 100 915 km
23.06.1997 - 111 799 km
19.11.1997 - 115 235 km
17.01.1999 - 122 900 km
20.11.1999 - 129 520 km
04.07.2000 - 135 400 km
23.11.2000 - 139 402 km
25.11.2001 - 148 400 km
14.11.2002 - 156 982 km
14.11.2003 - 164 765 km
Nyt on mittarissa 171 478 km ja enköhän minä jatka huoltokirjojen täyttämistä samalla tavalla, tosin öljynvaihto kaksi kertaa vuodessa. Eiköhän tämä peli palvele perheen kakkosautona huomattavan pitkään.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713