saab 900 vm.89 heikot kohdat?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
pottifemma
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 22:43

saab 900 vm.89 heikot kohdat?

Viesti Kirjoittaja pottifemma »

ELi olen ostamassa talviautoksi tuollaista ysisatasta jolla on ajettu 270tkm ja peli on ollut ennen rusetilla mutta rusetti otettu pois jostain syystä eli mitä kannattaa pällistellä ja kuunnella ennen kuin lyö rahat tiskiin.. vasemman takapyörän laakeri on paskana mutta sen kaveri vaihtaa ennen kuin ostan sen... olen maksamassa kyseisestä vehkeestä 700e onko liikaa? kiitos vastauksista etukäteen..
tööt
torautia
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 06:24

Viesti Kirjoittaja torautia »

Iskarit:
Kallisteleeko kaarteissa?

Laatikko:
meneekö vaihteet päälle? Toimiiko pakki?

Ruoste:
ovien alareunat (sisältä)
alusta
akun teline
rengaskotelot

Takavalojen tiivisteet

Tuulilasi
onko säröjä?

Listat
onko kaikki listat hyvin kiinni?

Tuuletin
puhaltaako hyvin? toimiiko kaikki suuttimet?

Mittarit
toimiiko matka ja nopeus?

Pyyhkimet ja pissapoika

Ikkunat
veivaako hyvin, vai onko vaijerit poikki?

Lukot
tuntuvatko toiset lukot erilaisilta (väljemmiltä) kuin toiset

Rekisterikilvet
ovatko ruostuneet, tipahtavatko pian

Jarrut
vinkuuko? pysähtyykö?

Jakopäänketjun kiristin
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

torautia kirjoitti:Iskarit:
Kallisteleeko kaarteissa?

Ikkunat
veivaako hyvin, vai onko vaijerit poikki?
Iskarit ei paljo kallisteluun auta. Enemmänkin huonoilla iskareilla huomaa, että auto heijaa töyssyissä kovasti ja esim. kovassa jarrutuksessa pysähtymisen jälkeen jää hiejaamaan. (enemmän olisi kallisteluun hyötyä kallistuksenvakaajista, kun og900:n alusta on melko kallisteleva vakiojousilla ilman vakaajia.)

Ikkunat ei toimi vaijereilla og900:ssa, että se niistä vaijereista...

Vaihteistosta tarkempia vihjeitä. 5-vaihde ei saa ulista/jurista. Vaihteet ei saa potkia pois päältä esim. moottorijarrutuksella. 1- ja 2- vaihteiden ulina on ihan normaalia, niistä ei kannata säikkyä. Synkronoinnit kuluu eniten 2- ja 3- vaihteista. Vikaantuessaan alkaa kurahtelemaan, joka tuntuu käteen vaihdekepissä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin