90:n öljyt veden seassa
90:n öljyt veden seassa
Veljen 90:ssä on mennyt vedet ja öljyt sekaisin niin päin, että öljyt on veden seassa. Mistä voisi johtua? Jotenkin vaikea kuvitella, että johtuisi kannen tiivisteestä, kun öljy- ja vesikanavat näyttävät olevan aika kaukana toisistaan. Kansiko siinä on sitten mennyt halki?
Kyllä se varmaan kansipahvista on menny. Jos kansi on jo irti, niin se kannattaa jokatapauksessa plaanata. Siinä samalla varmasti selviää onko se halki.
Kupliiko paisuntasäiliössä? Onko starttivaikeuksia kun auto on seissyt vähänaikaa ajon jälkeen? Tämmöiset vois olla merkkinä kansitiivisteen vuodosta.
Kupliiko paisuntasäiliössä? Onko starttivaikeuksia kun auto on seissyt vähänaikaa ajon jälkeen? Tämmöiset vois olla merkkinä kansitiivisteen vuodosta.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Mitään normeaaleja kannentiivistevian oireita ei ollu. Vika huomattiin vasta, kun kone alkoi lämpenemään. Öljyn ja veden emulsio (sellaista tahnaa) kiersi jäähdytysjärjestelmässä niin hitaasti, että kone ei juuri jäähtynyt.
Täytyy toivoa, että se on kannentiiviste. Millä aineella jäähdytysjärjestelmän saisi parhaiten huuhdeltua?
Täytyy toivoa, että se on kannentiiviste. Millä aineella jäähdytysjärjestelmän saisi parhaiten huuhdeltua?
Toi on varmaan parasta mahdollista? Siis Cooling system degreaser.
http://www.tecalemit.fi/korjaamolaitteet/forte04.asp
http://www.forte-nwe.com/FIN/koeling_BD.html
Tosin ei ole omakohtaisia kokemuksia. Noiden fortejen ostaminen voi olla vaikeaa, kun niitä ei helposti myydä kuin korjaamokäyttöön.
Kaipa sen liejun saa sieltä ihan tarvikeliikkeissä myytävillä tavallisilla huuhteluaineillakin.
http://www.tecalemit.fi/korjaamolaitteet/forte04.asp
http://www.forte-nwe.com/FIN/koeling_BD.html
Tosin ei ole omakohtaisia kokemuksia. Noiden fortejen ostaminen voi olla vaikeaa, kun niitä ei helposti myydä kuin korjaamokäyttöön.
Kaipa sen liejun saa sieltä ihan tarvikeliikkeissä myytävillä tavallisilla huuhteluaineillakin.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
ei siellä mitää ihmeempiä kuplia pitäs olla, pakokaasutesteri on hyvä tossa hommassa, eli anturi sinne paisuntasäiliöön ja jos tulee jotain arvoja niin silloin pahvi tai kansi sökö.9-5 Nordic kirjoitti:eikö pieni kupliminen paisuntasäiliössä ole normaalia ilman että kansi/kansipahvi on sökönä. Omassa OG 900 pientä pulputusta kuuluu, mutta neste on täysin puhdasta.
9-5 Nordic
Eikös paisuntasäiliöässä tapahtuvan aktiviteetin ero ole siinä, että kansivikainen hönkäisee paisariin kierrosten noustessa. Eli jos paisarin korkki on auki ja polkaisee kaasua, selvä hönkäys tulee aukosta.lintta go go kirjoitti:ei siellä mitää ihmeempiä kuplia pitäs olla, pakokaasutesteri on hyvä tossa hommassa, eli anturi sinne paisuntasäiliöön ja jos tulee jotain arvoja niin silloin pahvi tai kansi sökö.9-5 Nordic kirjoitti:eikö pieni kupliminen paisuntasäiliössä ole normaalia ilman että kansi/kansipahvi on sökönä. Omassa OG 900 pientä pulputusta kuuluu, mutta neste on täysin puhdasta.
9-5 Nordic
Demonstraatio löytyy kolmen megatavun videon muodossa
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)