114,3 jaolla paremmat etujarrut?
114,3 jaolla paremmat etujarrut?
nyt kun tuo megasquirttiprojekti alkaa veteleen viimeisiään, niin seuraavaksi ongelmaksi paljastui jarrut. Eteen nyt ainakin pitäisi saada parempaa pysähtymiskapinetta.
Kertokaahan onkos 114,3 jaolla olevaan satkuun saatavilla mitään upgradea jarrupuolelle? Edes jäähdytettyjä laikkoja? Miten merkkiluokkakaverit on ongelman ratkaisseet?
kiittäen etukäeteen
-tuomas-
Kertokaahan onkos 114,3 jaolla olevaan satkuun saatavilla mitään upgradea jarrupuolelle? Edes jäähdytettyjä laikkoja? Miten merkkiluokkakaverit on ongelman ratkaisseet?
kiittäen etukäeteen
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Jos ostaa jäähdytetyt levyt, tulee muistaa, että siihen tarvitaan lisäksi isommat satulatkin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vaihda ensin nesteet ja heitä mäkeen ne puutarhaletkun pätkät sieltä sylinteistä ja vaihda teräspunos mallisiin. Mulla 99:ssä ne kumiset ainakin pullisteli siihen malliin että vaikka olisi laittanut millaiset brembot tahansa niin hukkaan olisi rahat menneet....
Koska viimeksi vaihdettu jarrunesteet, kiehuu tosi herkästi jos on vettyneet....
Koska viimeksi vaihdettu jarrunesteet, kiehuu tosi herkästi jos on vettyneet....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
kerran vuodessa olen nesteet vaihtanut, kuten myös kerran vuoteen ihan vain varmuuden vuoksi uutta levyä ja palaa eteen. Orkkis paloilla toimii jotenkin, mutta ratapäästelyssä nekin on hiukan kovilla. Ahvenistolla kestää jarrut joku 5-6 kierrosta, sitten tulee ongelmia.
-tuomas-
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
pitänee täältä vielä varmistaa;
löytyykö -87 turbosatkuista etukäsijarrullisia jäähdytettyjä levyjä ja satuloita? Jostain olen antanut itseni näin ymmärtää?
-tuomas-
löytyykö -87 turbosatkuista etukäsijarrullisia jäähdytettyjä levyjä ja satuloita? Jostain olen antanut itseni näin ymmärtää?
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Vanhanmallisia jäähdytettyjä löytyy ainakin tietyistä 86-87 T16 vientimalleista, esim. USA-mallit. Niitä on ollut siis vain kahtena vuotena. Jos aiot laittaa tuollaiset levyt, menee vaihtoon satulat, etunavat ja levyjen suojapellit. Satulan liikkuvan osan kita on leveämpi kuin normaalissa. Jarrupalat ovat hieman ohuemmat, jotta paksumpi levy mahtuisi. Muita eroja ei ole. Käytännössä tuollaiset voi tehdä normaalisatulastakin isontamalla satulan aukkoa.
Suurin ongelma on löytää oikeanlaiset etunavat. Jäähdytetyt levyt vanhalla jaolla maksavat Saabilla yli 100 € / kpl, mutta esim. Speedpartsilta saa huomattavasti halvemmalla.
Suurin ongelma on löytää oikeanlaiset etunavat. Jäähdytetyt levyt vanhalla jaolla maksavat Saabilla yli 100 € / kpl, mutta esim. Speedpartsilta saa huomattavasti halvemmalla.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä