Useamman vuoden seissyttä 99:iä olemme laittamassa ajoon. Ajatuksena siintää museorekisteröinti jossain kaukana tulevaisuudessa. Eli autohan on vm. -73, 1,85 Triumph.
Ongelmana tällä hetkellä mm. kytkimen työsylinteri, joka on jumissa. Tiivistesarjoja näyttäisi vielä motonetiltakin löytyvän, mutta... Sen verran hapettuneelta näyttää, että tuskinpa siitä enää hyvää saa. Pari kysymystä:
1. Työsylinteri on ilmeisesti ollut samanlainen 69-74 moottorin koosta riippumatta?
2. Osaisiko joku antaa vinkkiä, saisiko jostain vielä ostettua uuden/uutta vastaavan?
99 1,85:n työsylinteri
99 1,85:n työsylinteri
#2086
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
Re: 99 1,85:n työsylinteri
...ja 75 sama lootan kupeeseen tuleva suojaamaton malli. Yleensä koko sylinteri on lahjaakkaasti ruostunut (myös sisältä) ja näin ollen sökö. Tiivistesarja riittää, jos lähtökohta on hyvä, jota se todella harvoin on. Uusia löytynee ainakin AD:n (ihme ja kumma) varaosaluettelosta.
Omassa 75 combissa oli sama ongelma ja puoli laatikollista varaosasylintereitä tonkiessa, löytyi 1 kunnostuskelpoinen, muut lensivät metallinkeräykseen.
Omassa 75 combissa oli sama ongelma ja puoli laatikollista varaosasylintereitä tonkiessa, löytyi 1 kunnostuskelpoinen, muut lensivät metallinkeräykseen.
Re: 99 1,85:n työsylinteri
Kiitos vinkistä!
Vanhastakin sai ihan hyvän näköisen hoonaamalla. Täytyy ensin kokeilla toimisiko se, kun ei tuota AD:ta täällä ole. Taitaa olla vikaa pääsylinterissäkin. Veljmies purkaa senkin, niin näkee mitä se on syönyt.
Vanhastakin sai ihan hyvän näköisen hoonaamalla. Täytyy ensin kokeilla toimisiko se, kun ei tuota AD:ta täällä ole. Taitaa olla vikaa pääsylinterissäkin. Veljmies purkaa senkin, niin näkee mitä se on syönyt.
#2086
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89