99 1,85:n työsylinteri

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
SAABMikko
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 12:43
Paikkakunta: Oulu

99 1,85:n työsylinteri

Viesti Kirjoittaja SAABMikko »

Useamman vuoden seissyttä 99:iä olemme laittamassa ajoon. Ajatuksena siintää museorekisteröinti jossain kaukana tulevaisuudessa. Eli autohan on vm. -73, 1,85 Triumph.

Ongelmana tällä hetkellä mm. kytkimen työsylinteri, joka on jumissa. Tiivistesarjoja näyttäisi vielä motonetiltakin löytyvän, mutta... Sen verran hapettuneelta näyttää, että tuskinpa siitä enää hyvää saa. Pari kysymystä:

1. Työsylinteri on ilmeisesti ollut samanlainen 69-74 moottorin koosta riippumatta?

2. Osaisiko joku antaa vinkkiä, saisiko jostain vielä ostettua uuden/uutta vastaavan?
#2086
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
tn
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 10:59
Paikkakunta: joutsa

Re: 99 1,85:n työsylinteri

Viesti Kirjoittaja tn »

...ja 75 sama lootan kupeeseen tuleva suojaamaton malli. Yleensä koko sylinteri on lahjaakkaasti ruostunut (myös sisältä) ja näin ollen sökö. Tiivistesarja riittää, jos lähtökohta on hyvä, jota se todella harvoin on. Uusia löytynee ainakin AD:n (ihme ja kumma) varaosaluettelosta.

Omassa 75 combissa oli sama ongelma ja puoli laatikollista varaosasylintereitä tonkiessa, löytyi 1 kunnostuskelpoinen, muut lensivät metallinkeräykseen.
SAABMikko
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 12:43
Paikkakunta: Oulu

Re: 99 1,85:n työsylinteri

Viesti Kirjoittaja SAABMikko »

Kiitos vinkistä!

Vanhastakin sai ihan hyvän näköisen hoonaamalla. Täytyy ensin kokeilla toimisiko se, kun ei tuota AD:ta täällä ole. Taitaa olla vikaa pääsylinterissäkin. Veljmies purkaa senkin, niin näkee mitä se on syönyt.
#2086
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
Vastaa Viestiin