Morjes
Saab 900i 2.0 16v 1991; moottoriin pitäis vaihtaa kampuran ja kiertokankien laakerit. Voiko puoli-moottorin purkaa vaihelootasta pois yläkautta irrottamatta laatikkoo? Vai onko jokin syy ettei voisi esim;
-Kiinnityspultit pahassa paikkaa,(näyttäis olevan kaikki esillä?)
-Ajoitus , (veto kytkimenkautta?)
-Jäähdytysnesteet, (Poissa ne on muutenki otettava?),Tai muut nesteet?
-tai jokin muu syy?
-Voiko 9-5 2,3t vm1998-2000 Puoli moottorin vaihtaa Saab 900i 2,0 16v 1991, koneen tilalle, jos ei niin miksei se teknisesti toimisi?
-Entä sopisiko jokin diiseli siihen 900 lootan päälle?
-Ja kasaukseen ajattelin käyttää noita logtiten tiivisteliimosa(Öljy puolelle)
-Onko kellään tietoo mikä kohta/kohdat ois kiinnitettävä ertyistä huomioo, mistä mosa yleensä työntää öjyjä siihen koneen kylkeen?
Ois tallin tilojen suhteen vaan näppärä siirtää toi puoli-mosa suoraan työ pöydälle.
-Syys puuhastelua aloitteleva...
"Moottorin irroitus"
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: Ke Tammi 25, 2006 16:08
- Paikkakunta: State of Koria
"Moottorin irroitus"
2763 -"Saab on auto isolla A;lla "9-5 SE 2.3t 98" green metalic , KA900 8v 88" pystäri, OE exät: 900i 16v 91 ]"red devil ".900i 8v 89" white pollari.9000 CD 2.0 92" ]grey metalic.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24614
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: "Moottorin irroitus"
kokeile...ei ole väärin olla erillainen .....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: "Moottorin irroitus"
Nuita koneita irroitelleena ja asennelleena väitän moottorin ja vaihteiston toisistaan irroittamisen olevan helpompaa sen jälkeen, kun paketti on nostettu kokonaan pois konehuoneesta. Tiedän kuintekin henkilöitä, jotka ovat jättäneet vaihteiston lepäämään moottoritilaan. En näe siinä mitään merkittävää etua, vaan päinvastoin pidän sitä erittäin hankalana tapana tehdä tuo operaatio.Blackviggen kirjoitti:Morjes
Saab 900i 2.0 16v 1991; moottoriin pitäis vaihtaa kampuran ja kiertokankien laakerit. Voiko puoli-moottorin purkaa vaihelootasta pois yläkautta irrottamatta laatikkoo? Vai onko jokin syy ettei voisi esim;
-Kiinnityspultit pahassa paikkaa,(näyttäis olevan kaikki esillä?)
Kyllä kaikki moottorin nesteet menee vaihtoon tuossa operaatiossa. Jopa jarrunesteiden vaihto kytkimen ilmauksen yhteydessä ei olisi katumista.
-Ajoitus , (veto kytkimenkautta?)
-Jäähdytysnesteet, (Poissa ne on muutenki otettava?),Tai muut nesteet?
Korjaamokirjatkin suosittaa homman tehtäväksi siten, että koko paketti nostetaan pois keulalta. Sen täytyy tarkoittaa sitä, että tapa on nopein ja yksinkertaisin.
-tai jokin muu syy?
Lohko on täysin erilainen. Ei mene ilman massiivista vaihteiston muokkausta. Homma ei vielä loppuisi siihen. Joitakin ruotsalaisten tekemiä rakennelmia voi löytää netistä.
-Voiko 9-5 2,3t vm1998-2000 Puoli moottorin vaihtaa Saab 900i 2,0 16v 1991, koneen tilalle, jos ei niin miksei se teknisesti toimisi?
Saabissa ei tuolloin ollut vielä dieselmoottoreita. Ei sellaista ainakaan minään bolt-on vaihtoehtona ole olemassa.
-Entä sopisiko jokin diiseli siihen 900 lootan päälle?
Jos tiivistemassasi on tarkoitettu olemaan jatkuvasti tekemisissä öljyn kanssa, niin miksipä se ei toimisi?
-Ja kasaukseen ajattelin käyttää noita logtiten tiivisteliimosa(Öljy puolelle)
-Onko kellään tietoo mikä kohta/kohdat ois kiinnitettävä ertyistä huomioo, mistä mosa yleensä työntää öjyjä siihen koneen kylkeen?
Tiivistyskohteet:
-vauhtipyörän laippa
-jakopään kotelo
-vaihteiston ja lohkon välinen sauma
-edellämainitussa erityisesti ne pultit, jotka menee kuoren läpi vaihteiston puolelle
-vesipumpun laipat
-imusarjan laippa
-sylinterikannessa öljynpaluukanava vauhtipyörän päässä
-sylinterikannen ja jakopään kotelon sauma
-öljypumpun laippa/lohko
Mukavaa syksyiltojen puuhailua.
Ois tallin tilojen suhteen vaan näppärä siirtää toi puoli-mosa suoraan työ pöydälle.
-Syys puuhastelua aloitteleva...

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: Ke Tammi 25, 2006 16:08
- Paikkakunta: State of Koria
Re: "Moottorin irroitus"
Morjes
Ensix kiittäen todella siististä vastauksesta, toi oli hieno homma # 1771 - Mikko Mertanen kiitos ...
- Kyllä se on tehtävä kuin toi heynes KO. opas kertoo joo..
- Mistähän sivustoilta noita svedu-poikien virityksä ois paras katella... ihan uteliaisuutta vaan
- Ja katosvaan mä myin vävy-miehelle ton harmaan tonnari Kaaville, aika lähelle Joensuuta.
-Pekka
Ensix kiittäen todella siististä vastauksesta, toi oli hieno homma # 1771 - Mikko Mertanen kiitos ...
- Kyllä se on tehtävä kuin toi heynes KO. opas kertoo joo..
- Mistähän sivustoilta noita svedu-poikien virityksä ois paras katella... ihan uteliaisuutta vaan

- Ja katosvaan mä myin vävy-miehelle ton harmaan tonnari Kaaville, aika lähelle Joensuuta.
-Pekka
2763 -"Saab on auto isolla A;lla "9-5 SE 2.3t 98" green metalic , KA900 8v 88" pystäri, OE exät: 900i 16v 91 ]"red devil ".900i 8v 89" white pollari.9000 CD 2.0 92" ]grey metalic.
Re: "Moottorin irroitus"
On tästä vielä sata kilsaa tonne kaaville, jokusen kerran tullu ajeltua sinne ja sen läpi enempi korpeenBlackviggen kirjoitti: - Ja katosvaan mä myin vävy-miehelle ton harmaan tonnari Kaaville, aika lähelle Joensuuta.

Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen