Mekaanisen ruiskun vaihto sähköiseen i8kat
Mekaanisen ruiskun vaihto sähköiseen i8kat
Kertokaapa mitkä osat menevät vaihtoon/ mitä seuraavaan muutokseen tarvitaan:
Auto on siis 900 i8kat -90 ja siihen tekisi mieli laittaa sähköruutta.
Onko lh 2.4 sopiva tuohon? Tarvitaanko kampuran asentotunnistinta?
Mistä saisi sopivan imusarjan ja bensakiskon?
Kiitoksia jo etukäteen!
Auto on siis 900 i8kat -90 ja siihen tekisi mieli laittaa sähköruutta.
Onko lh 2.4 sopiva tuohon? Tarvitaanko kampuran asentotunnistinta?
Mistä saisi sopivan imusarjan ja bensakiskon?
Kiitoksia jo etukäteen!
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Re: Mekaanisen ruiskun vaihto sähköiseen i8kat
Helpompaa on laittaa kokonaan se 16v kone sinne kuin alkaa askartelemaan, siinäkin joutuu jo ihan tarpeeksi värkkäämään.
Re: Mekaanisen ruiskun vaihto sähköiseen i8kat
En viitsisi vaihtaa 110 tkm ajetun auton konetta mihinkään 350 tkm ajettuun 16V tekniikkaan...ennenmin sitten vaikkapa ässän konetta keulille.
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Mekaanisen ruiskun vaihto sähköiseen i8kat
Tuossa nyt viimeisin topikki missä aihetta on käsitelty, mukana suht hyvä lista vaihdettavista rojuista:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 81&start=0
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 81&start=0
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Mekaanisen ruiskun vaihto sähköiseen i8kat
Edelleen täytyykö ruiskun olla lh2.4, kun eikös lh2.2 ole ilman lambdasäätöä?
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Re: Mekaanisen ruiskun vaihto sähköiseen i8kat
Eipä sen juurikaan väliä mitä sinne laittaa jos meinaa vain ajella. Katsastuksessa et nimittäin saa vähäpäästöistä autoa leimattua muunnetulla polttoaineensuihkutuksella ilman erittäin kalliita VTT:n päästötestejä.
Re: Mekaanisen ruiskun vaihto sähköiseen i8kat
Kyllä se varmaan kelpaa katsastuksessa jos sanoo että siellä on LH 2.2. jota on käytetty 35 miljoonassa muussakin autossa ja päästöt on ok.
Re: Mekaanisen ruiskun vaihto sähköiseen i8kat
Tai sitten pitää turpansa kiinni Harvemmin ovat konepeltiä availleet katsastuksessa. Täytyy jättää idea muhimaan ja katsoa miten tuon k-jetin kanssa käy talvella
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Re: Mekaanisen ruiskun vaihto sähköiseen i8kat
Kolme vuotta peräkkäin katsastin -84 900gl T16 lucas T16 tekniikalla (ei koskaan muutoskatsastettu), joskus avasivat konepellin, joskus ei. Aina meni läpi. Kerrankin katsastus mies avasi konepellin, totesi että akun lämpösuoja on oikeaoppisesti paikalla katsoi papereita ja pisti leiman niihin.Hessu kirjoitti:Eipä sen juurikaan väliä mitä sinne laittaa jos meinaa vain ajella. Katsastuksessa et nimittäin saa vähäpäästöistä autoa leimattua muunnetulla polttoaineensuihkutuksella ilman erittäin kalliita VTT:n päästötestejä.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Re: Mekaanisen ruiskun vaihto sähköiseen i8kat
täytyy olla 2.4miksaus kirjoitti:Edelleen täytyykö ruiskun olla lh2.4, kun eikös lh2.2 ole ilman lambdasäätöä?
Ei kelpaa kun 2.2 ei ole lampaada säätöä.Kyllä se varmaan kelpaa katsastuksessa jos sanoo että siellä on LH 2.2. jota on käytetty 35 miljoonassa muussakin autossa ja päästöt on ok.
Ei ole ihan sama, kun sulla ei ole vähäpäästöinen merkintää otteessa.Kolme vuotta peräkkäin katsastin -84 900gl T16 lucas T16 tekniikalla (ei koskaan muutoskatsastettu), joskus avasivat konepellin, joskus ei. Aina meni läpi. Kerrankin katsastus mies avasi konepellin, totesi että akun lämpösuoja on oikeaoppisesti paikalla katsoi papereita ja pisti leiman niihin.
Re: Mekaanisen ruiskun vaihto sähköiseen i8kat
Kokemuksia ei ole, mutta vahvalla arvauksella väitän että LH2.4:sen saa 8-venttiiliseen saappaan moottoriin toimimaan.
Ainut ongelmahan on Bensatukki. Hommaa bensatukin alan liikkeestä, proturbo joskus niitä mainosteli. Joltan kanssaharrastajalta koukkaa 8-venttiilisen imusarjan ja lähettää malliksi, tulee varmasti sopiva. Hinta kentie 100-200euroa, mutta mikäs se sellanen harrastus olisi joka ei mitään maksa.
Lisäksi pitää ne bensaletkuliitännät sovitella, mutta bensanpaineensäätimen sijoitus voi olla vaikka bensasuodattimen vieressä.
Muut osat ovat bolt-on.
Moisella konversiolla saisi vaikka kaasari 99:n hengitettyä 2000-luvulle. Imusarjan joutus vaihtaan, mikä ei nyt pitäs olla suuri ongelma.
Naamioi vähän sitä bensatukkia niin ei sitä yksikään inssi tajua. 99:n tapauksessa saattas tulla ihmettelyä päästöistä...
Ainut ongelmahan on Bensatukki. Hommaa bensatukin alan liikkeestä, proturbo joskus niitä mainosteli. Joltan kanssaharrastajalta koukkaa 8-venttiilisen imusarjan ja lähettää malliksi, tulee varmasti sopiva. Hinta kentie 100-200euroa, mutta mikäs se sellanen harrastus olisi joka ei mitään maksa.
Lisäksi pitää ne bensaletkuliitännät sovitella, mutta bensanpaineensäätimen sijoitus voi olla vaikka bensasuodattimen vieressä.
Muut osat ovat bolt-on.
Moisella konversiolla saisi vaikka kaasari 99:n hengitettyä 2000-luvulle. Imusarjan joutus vaihtaan, mikä ei nyt pitäs olla suuri ongelma.
Naamioi vähän sitä bensatukkia niin ei sitä yksikään inssi tajua. 99:n tapauksessa saattas tulla ihmettelyä päästöistä...
99T-museopeli