99 -84 tyhjäkäynti katoaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

99 -84 tyhjäkäynti katoaa

Viesti Kirjoittaja lucaf »

auto on 99 -84 yhdellä kaasarilla. reipasvauhtisen matka-ajon (+3000rpm) jälkeen autosta katoaa tyhjäkäynti. mikä voi olla syynä? mittarissa on 400tkm. muistelisin että aikanaan -88 kaasarisatkulla kävi mulla joskus ihan samoin, siinä oli 250tkm mittarissa.

Kaasuttimessa säädöt pielessä? Öljyt vaihdettu kesäkuussa ja nyt 4tkm ajettu.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Kaasarin kansi auki ja tarkista kalvo ja neula. Mulla kävi seiskavitosen kanssa yhdellä reissulla samoin ja vaikka kalvo oli ehjä ja neula liikkui hyvin, niin toimenpide kuitenkin auttoi. Ilmeisesti joku roska, jota en huomannut, mutta joka sitten katosi. Tai itse asiassa noin kävi parikin kertaa ja molemmilla kerroilla ei mitään vikaa löytynyt, mutta kannen ruuvaaminen auki auttoi. Tarkista myös kaasarin öljyn pinta.

Bensaa kaasari kuitenkin tuntuu saavan, kun sillä ajaa pystyy. Pysyykö se imu päällä käynnissä? Ilmeisesti kyllä.

No sitten on se sähköpuoli...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ei toi kaupunkiajossa ryppyile, vasta kun sahaan tota moottoritietä hyvinkää-vantaa väliä puoli tuntia ja tietty aina 120kmh ja sallitut päälle, eikä silloinkaan aina. mut useimmiten. heti kun tulee ekaan risetykseen isolta tieltä niin sammuu kun laittaa vapaalle, joutuu kaasulla pitämään käynnissä. mut tarttee toi kaasuttimen kansi avata
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Samat oireet. Jännä, että mulla auttoi bootti. Siis siinä risteyksessä, missä ei tahtonut pysyä kännissä, niin sammutti auton ja käynnisti uudelleen. Ja toimi taas. Kunnes tulin maantieosuudelta taas risteykseen. Epäilin roskaa, joka lähti sitten samalla, kun avasin kaasarin.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kaasarin kannesta kaksi ruuvia neljästä oli auki, päädyin siis avaamisen sijasta vain kiristämään nuo, ensi viikko kertoo oliko vika siinä, uskoisin näin
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Sama ongelma mun ysikuupassa.. meni ohi about viidensien valojen ja monen starttauksen jälkeen.. eikä ole sen jälkeen haitannut.. ilmeisesti roska..
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Vastaa Viestiin