Syyläri
Syyläri
Täällä jo ilmaistiinkin että turbon syyläri olisi parempi myös vapaasti hengittävään, onkohan hinnoista ja paikalleenmenosta kokemusta?
Tai mitkä mahtaa olla motonetin ja saabin syyläreitten suurimmat erot?
Vai kukaan kenties survonut jonkun muun merkin syylärin ysisataseen?
nimim. syyläri vaihtoon
900i -86
Tai mitkä mahtaa olla motonetin ja saabin syyläreitten suurimmat erot?
Vai kukaan kenties survonut jonkun muun merkin syylärin ysisataseen?
nimim. syyläri vaihtoon
900i -86
Minä myös aikoinaan laitoin turbo ysisatkuuni 900i:stä peräisin olevan syylärin ku en löytänyt turbo-mallista hajottamoilta. En huomannut toiminnassa mitään poikkeavaa. Myös ulkonäöllisesti muistuttivat hyvin pitkälti toisiaan.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Rivimäärä kennossa??? Siis vaakasuuntaiset, kaksi vai kolme??? Se voi olla ratkaisu, eli turboissa on kolmerivinen jäähdyttäjä ja sitä myötä korkeampi jäähdytysteho.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Turbon syyläri on kolmirivinen ja ruiskun kaksirivinen. Itse asensin 8-tappiseen turboon ruiskun syylärin ja hyvin toimi jäähdytys normaaliajossa. Tietysti jos radalla pärrää ja muutenkin kaasu pohjassa, niin sitten voi tulla ongelmia, mutta vapariin ei varmasti tarvitse turbon syyläriä. Aerossa on tuliterä turbon syyläri ja näyttää olevan muovipäätyinen, kun T8:n alkuperäinen oli messinkipäätyinen...
Eski & Aero
Eski & Aero
Kun ottaa huomioon syylärin iän myötä huononevan tehon, niin en pitäisi yhtään huonona vaihtoehtona laittaa turbon syyläriä vapariinkin. Jostain syystähän näistä saabeista palaa niitä kannentiivisteitä silloin tällöin. Heikkotehoinen syyläri ei ainakaan edesauta ylikuumumisen torjumisessa. Etenkin, jos autolla vedetään raskasta perävaunua, kannattaa jäähdytys olla kunnossa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01