Lämppärin puhaltimen etuvastus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jusau

Lämppärin puhaltimen etuvastus

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Missäköhän kohdassa ko. osa sijaitsee, kytkimen takaa johtoja seuratessa ei äkkiseltään löytynyt. Vai onko vastuspaketti kytkimen rungon sisällä, tuskin kuitenkaan?
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Kiitokset!
Jusau

Mjoo

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Hävisi sitten puhaltimesta vielä <=> asento, eli moottorikin sitten väsähti. Lauantaina ajankuluksi :lol: kojelauta hilppeineen irti ja puhaltimen moottori myös. Varmaankin alkuperäinen Elektrolux oli vielä paikoillaan, kokeilin suoraan akkuun, vaikeaa pyörimistä ja käryä :cry: . No tottakai sähköteekkari :D avaa moottorin mielenkiinnosta. Täynnä ajantuomaa moskaa (hiilipölyä ja kollektorin kuparia). Kaikki puhtaaksi ja hieman viilaa kollektorille ja hiilille. Uusi yritys akulla -> alkoi hiuspehko lepattaa :wink: . Mutta jos jollakin olisi tiettävästi hyväkuntoinen moottori, voisin sellaisen ostaa jemmaan, tuosta vanhasta ei kuitenkaan varmuutta ole. Ja sitten vielä, miten helv... löytyy ja irtoaa etuvastus, seurasin puhaltimen moottorilta lähtevää pientä putkea ja sinne tulipellin/lämppärin kotelon lähettyville se päätyi ja varmaan vastus on siellä (johdoista päätellen), mutta mitä kautta sen saa irti (ylä/ala?). Ja olisiko jollakin myös sellaista ehjää irrallaan myytävänä? kittyhawk@suomi24.fi tai YV
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mulla on sama ongelma puhaltimessa, eli isoilla nuolilla toimii mutta 1/2/3 asennot ei toimi. Purkuautosta (-83 GLS) lähdin hakemaan varaosaa, ja koko kojelaudan purkamisen jälkeen löytyi sitten lopulta, eli se on siinä radion takana lämppärin kennon yläpuolella suurinpiirtein, semmoinen musta muovilaatta jossa on vastuksia alla ja yläpuolelle tulee puhaltimelta putki ja johtoliitin. Electrolux luki puhaltimen kyljessä. Lähti siis vastuspaketti ihan vetämällä vaan irti ja puhallin muutaman ruuvin irrotuksen jälkeen kunhan kojelaudan yläosa oli kokonaan poissa tieltä.

Eipä ole tullut vielä vaihdettua sitä kun oli sen verran suuritöinen operaatio avata koko kojelaudan yläosa, eikä ole varmuutta sopiiko se vastuspaketti tuohon -88 turbon puhaltimeen. Pitää ehkä vaihtaa sitten koko paketti puhaltimineen kerralla jos ei sovi.. Molemmat puhaltimet kyllä toimii ihan hyvin ilman mitään ongelmia eli kunhan saan tuon hoidettua niin toinen niistä jää ylimääräiseksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Juha_A.
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 21:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juha_A. »

Kun ottaa vasemman kaiutinritilän pois, niin sieltä näkyy tuo etuvastus paketti. Saa varmaan myös vaihdettua sitä kautta.
Jusau

...

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Jeps, pidetään korvan takana, jos jää osaset ylimääräisiksi. Tosiaan epäilisin, että osa, jota yritin irroitella vielä oli varmaankin etuvastus, koska johdot meni sinne ja myöskin puhaltimelta tuleva pieni jäähdytysputki. Mutta ei sinne prkl kunnolla päässyt näkemään ja ei uskaltanut kovin väkivaltaa käyttää. Joku moottori pitää hommata kyllä varuille, jos tuo ei osoittaudu pitkäikäiseksi, syksyllä/talvella aika v-mäistä ajaa lasit huurussa :? jos puhallin kajahtaa. Uudet ovat aika arvoissaan, jos ei muuta niin josko romuttamolta purkaisi pari puhallinta ja tutkailisi,missä kunnossa ne ovat ja kokoaisi yhden toimivan riippuen sisuskalujen kunnosta.
Vastaa Viestiin