Mitäs lientä tuossa ohjaustehostimessa oikein alunperin on?Uusi kärryni on -90 900i 16v kat,ja ensimmäinen tehostimella varustettu Saabini sitten autokoulun 1983.Jenkit sun muut käyttää ATF:ää mikä on luonnollista.Kai tohonkin joskus olis syytä vaihtaa tehostimenkin liemet,etenkin kun ei huoltohistoriaa tiedä.Kaipaan myös vanhassa rakkaassa -88 kaasaripelissäni ollutta laatikon öljytikkua,tässä sitä ei ole.Mutta laatikkoöljynähän on aina ollut hyvä käyttää halvinta mineraali-moniasteöljyä mitä saa tarvikeliikkeestä.Ja taidan kallistua moottoriöljyssäkin johonkin 10-40W tavaraan.Ei kai toi 16v sen kummempi ole kuin vanhat 8-venttiilisetkään.Joku synteettinenhän saattaisi tahria parkkiruudunkin:)
Käynnistäminen kestää mielestäni muutaman sekunnin liikkaa,taitaa olla edellinen omistaja hakenut tulpat jostain "tarvikeliikkeestä".Mutta pitääkö paikkansa että 16-venttiilinen pelaisi paremmin kylmemmillä tulpilla?Jostain sen kuulin että kutosen tulpat kun vaihtaa vitosiin niin lähtis paremmin käyntiin.Kokemuksia?
OG:n tehostin
OG:n tehostin
Pelle
9000CS 2.0t -97
9000CS 2.0t -97
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG:n tehostin
Pelle kirjoitti:Mitäs lientä tuossa ohjaustehostimessa oikein alunperin on?Uusi kärryni on -90 900i 16v kat,ja ensimmäinen tehostimella varustettu Saabini sitten autokoulun 1983.Jenkit sun muut käyttää ATF:ää mikä on luonnollista.Kai tohonkin joskus olis syytä vaihtaa tehostimenkin liemet,etenkin kun ei huoltohistoriaa tiedä.Kaipaan myös vanhassa rakkaassa -88 kaasaripelissäni ollutta laatikon öljytikkua,tässä sitä ei ole.Mutta laatikkoöljynähän on aina ollut hyvä käyttää halvinta mineraali-moniasteöljyä mitä saa tarvikeliikkeestä.Ja taidan kallistua moottoriöljyssäkin johonkin 10-40W tavaraan.Ei kai toi 16v sen kummempi ole kuin vanhat 8-venttiilisetkään.Joku synteettinenhän saattaisi tahria parkkiruudunkin:)
Käynnistäminen kestää mielestäni muutaman sekunnin liikkaa,taitaa olla edellinen omistaja hakenut tulpat jostain "tarvikeliikkeestä".Mutta pitääkö paikkansa että 16-venttiilinen pelaisi paremmin kylmemmillä tulpilla?Jostain sen kuulin että kutosen tulpat kun vaihtaa vitosiin niin lähtis paremmin käyntiin.Kokemuksia?
EI atf:ää... marmoritiskiltä oikeeta tehostinöljyä... joohan..
laatikkoöljylle on tikku kehitys kulkenu se siellä sisäpuolella ....eli iso mutteri aukí ja siinä samas mittatikku.
16 venasessa on alennusvaihteellinen startti joka pyörittää hitaammin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OG:n tehostin
Vai on se niin laatikko niin hiano,että tikku on oikein jemmattu sisäpuolelle .Täytyy kurkata.Viimeistään sitten kun käyn pesemässä konehuoneen.Joskus on vissiin venttiilikopan tiiviste vaihdettu mutta konehuone jäänyt pesemättä.Ennen pesua ei viitti koskea laatikkoon edes hanskat kädessä .Joku öljyvuoto siinä on joskus ollut,mutta lienee venttiilikopan tiiviste vaihdettu entisen omistajan tietämättä,kun ei ainakaan viimeiseen tuhanteen kilometriin ole öljyt vajenneet .
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: OG:n tehostin
Rupeaa ainakin kuulemma vuotamaan ulos
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: OG:n tehostin
Eli tiivisteet menee pilalle lopullisesti?99 GL kirjoitti:Rupeaa ainakin kuulemma vuotamaan ulos
Mitenkä noi nesteet pystyy vaihtamaan kokonaan, onko joku letku otettava irti vai?
900S(T5.5) M1991(KR)
Re: OG:n tehostin
8v ja 16v koneissa on eroa venttiilinnostimissa, 8v koneissa ne on tavalliset, 16v koneissa hydrauliset. Hydrauliset nostimet tykkäävät notkeista pesevistä öljyistä eli synteettisistä lisäaineilla.