Kytkimen outo käytös
Kytkimen outo käytös
Pari kertaa on kyseinen ilmiö tapahtunut satkussa eli kun on paikallaan kytkin pohjassa ja ykkösvaihde silmässä ja kun päästää kytkimestä, niin veto on päällä heti miltei kytkin pohjassa! Ja kytkintä painellessa se tuntuu ihan löysältä. Muutaman pumppauksen jälkeen on kuitenkin taas ihan ok. Mikähän vois olla vialla? Eikös jarru- ja kytkinnesteelle ole sama säiliö? Pitäiskö kytkin vaan ilmata?
Voiko vika jarrujärj. aiheuttaa kytkimen toiminnassa vikoja??
Voiko vika jarrujärj. aiheuttaa kytkimen toiminnassa vikoja??
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Re: Kytkimen outo käytös
Iha erilliset systeemit ovat, muistaakseni säiliön pohjaki on niin muotoiltu että vaikka kytkinputki räjähtäis niin kaikki jarrunesteet ei häviä jarruilta.
Eli ilmaamaan vaa, todennäköisesti tulee ihan kaameeta mustaa mujua kytkimen letkuista. Saattaa ruveta toimimaan tuolla tais sitten pääsee vaihtamaan tiivisteitä. Pääsylinteriin on helppo ja halpa vaihtaa vaikka varoiks.
Eli ilmaamaan vaa, todennäköisesti tulee ihan kaameeta mustaa mujua kytkimen letkuista. Saattaa ruveta toimimaan tuolla tais sitten pääsee vaihtamaan tiivisteitä. Pääsylinteriin on helppo ja halpa vaihtaa vaikka varoiks.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Kytkimen outo käytös
Omassa 900:ssa oli samaa vikaa kauan, lähinnä pitemmän seisomisen jälkeen. Valmistauduin jo "henkisesti" reppaamaan sitä, mutta vika ei koskaan äitynyt pahaksi(varmaan n.3vuotta). Nyt auto seisoo nurkalla ansaitulla? eläkkeellä. Mutta kyllähän tuollainen vika korjatakin varmaan kannattaa, eipähän jätä tielle.
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: Kytkimen outo käytös
Kytkimen pääsylinterin kumet ovat lopussa tai koko pääsylinteri on lopussa. Itselläni oli aivan äskettäin sama vika ja ei auttanut tiivisteiden vaihto vaan koko pääsylinteri piti vaihtaa (foorumilta ostin ja piti olla toimiva vaan eipä ollutkaan mutta sain tomimaan vaihtamalla kumet, hyvistystä en saanut myyjältä ).
Re: Kytkimen outo käytös
Ilma se yleinen ongelma noissa nestekytkimissä on.
Tosin yleensä sitten juuri remontin jälkeen.
Epäilisin myös pääsylkkää.
Tosin yleensä sitten juuri remontin jälkeen.
Epäilisin myös pääsylkkää.
Re: Kytkimen outo käytös
En tiedä vaikuttaisko tohon pääsylkkään sitten se että auto on seisonu pitkiä aikoja ennen ku siirtyi mulle? Tiivistekö/stefako sieltä sit kovettuu vai mitä?
Auto menee tos parin viikon päästä pajalle, niin katsovat mikä ahistaa.
Auto menee tos parin viikon päästä pajalle, niin katsovat mikä ahistaa.
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: Kytkimen outo käytös
Siellä on kaksi aika pientä kumi tiivistettä jotka eivät ehkä kovetu mutta jos veltostuvat liikaa niin silloin eivät jaksa pitää painetta kauaa aikaa sylinterissä ja kytkin ei toimi oikein. Toinen vaihtoehto joka vois nimenomaan johtua auton pitkästä seisomisesta on sylinterin sisäseinien hapettuminen epätasaiseksi ja siitä johtuu sitten että paine karkaa ennen aikojaan kytkimestä.
Re: Kytkimen outo käytös
Itse vaihdoin putiikista A ostetut tiivisteet pääsylinteriin eikä kestänyt kauaa kun vika uusiutui (kytkin tarrasi ykskaks kiinni vaikka oli poljin pohjassa). Hain sitten putiikista B uudet tiivisteet erinäköisessä paketissa eikä ole sen jälkeen ollut ongelmia. Liekö ollut tuotteissa toleranssia mitoissa vai tärvelinkö ensimmäisellä kerralla asennusvaiheessa jonkun tiivisteen reunan pilalle? Mene ja tiedä.keskikonsoli kirjoitti:ei auttanut tiivisteiden vaihto vaan koko pääsylinteri piti vaihtaa
NG 900S 3d 2.3i -98
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: Kytkimen outo käytös
Varmaankin voi tiivisteissä olla erojakin eri valmistajien välillä mutta minun tapauksessa tuo foorumilta ostamani "toimiva" pääsylinteri rupesi toimimaan kuitenkin noilla paikasta A ostamillani tiivisteillä joilla se toinen sylinteri ei toiminut.Hepis kirjoitti:Itse vaihdoin putiikista A ostetut tiivisteet pääsylinteriin eikä kestänyt kauaa kun vika uusiutui (kytkin tarrasi ykskaks kiinni vaikka oli poljin pohjassa). Hain sitten putiikista B uudet tiivisteet erinäköisessä paketissa eikä ole sen jälkeen ollut ongelmia. Liekö ollut tuotteissa toleranssia mitoissa vai tärvelinkö ensimmäisellä kerralla asennusvaiheessa jonkun tiivisteen reunan pilalle? Mene ja tiedä.keskikonsoli kirjoitti:ei auttanut tiivisteiden vaihto vaan koko pääsylinteri piti vaihtaa
Re: Kytkimen outo käytös
Mullakin on paikasta A ostetut tiivisteet ja hyvin on toiminut. Ilmauksesta juttua täällä: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=73252
Citroen C5, OG900t16
Re: Kytkimen outo käytös
Entäs paikasta X ostetut tiivisteet?