Kumpi pyöränlaakeri 900i saabbiin vm.85

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Azi
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 16:22

Kumpi pyöränlaakeri 900i saabbiin vm.85

Viesti Kirjoittaja Azi »

Juu kun ei vieläkään saanu viedä paalaamoon autoa (meni prk taas katastuksesta läpi :wink: )
Mutta pyöränlaakeri tarvii vaihtoa.
On myynnissä kahta eri pyöränlaakeri mallia vuoden 85 saabbiin 11.80-8.85 ja 9.85-1993

Miten/mistä tunnistaa kumpi pitää ostaa? Taitaa olla jotain eroa napamutterissa? (mutua)

Oma :saab: : 900i pystykeulanen. Käyttöönotto päivänä vain 00.00.1985

Sitten vielä tuosta jakopääketjusta milloin siinä on vaihtoväli? Mittarissa nyt reilu 420000km
Azi
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 16:22

Re: Kumpi pyöränlaakeri 900i saabbiin vm.85

Viesti Kirjoittaja Azi »

Jep näytti olevan G tuolla lätkässä eli uudemman malliset laakerit siis ostoon.
Onko jossain luetteloa noista mallimerkinnöistä ja eroista?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kumpi pyöränlaakeri 900i saabbiin vm.85

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Azi kirjoitti: Sitten vielä tuosta jakopääketjusta milloin siinä on vaihtoväli? Mittarissa nyt reilu 420000km
On se varmasti jo venynyt. Yleensähän näitä vaihdetaan, jos käy rallattamaan. 8-venttiilisissä H-koneissa on käsittääkseni melko harvainaista. B-moottorisissa herkemminkin venyi se ketju vaihtokuntoon. Jos on kone milloin irti autosta, niin samalla vaihtaa uuden ketjun. Venynyt ketju nimittäin myöhästää nokka-akselia ja periaatteessa tehoja siinä menettää.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin