OG900 Kojetaulun purkaminen?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Sumzi
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG900 Kojetaulun purkaminen?

Viesti Kirjoittaja Sumzi »

Oletko itse "jus" onnistunut kaiutinritilöiden kautta?
|#4178
|Saab 95L -76
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: OG900 Kojetaulun purkaminen?

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Kyllä sen vasemman polttimon ainakin voi vaihtaa ilman kojetaulun purkamista
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Sumzi
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG900 Kojetaulun purkaminen?

Viesti Kirjoittaja Sumzi »

Okei no se kyllä olisi se tarpeellisin kun se vasemman puoleinen ei pala enää ollenkaan.. Oikean puoleinenkaan ei toimi paitsi kyllä silloin kun pari kertaa napauttaa mittaristoa. Taitaa olla ihan ominaisuus. Onko siellä joku virtapiiri huonosti vai mikä kun ei meinaa toimia kunnolla?
|#4178
|Saab 95L -76
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: OG900 Kojetaulun purkaminen?

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Sumzi kirjoitti:Okei no se kyllä olisi se tarpeellisin kun se vasemman puoleinen ei pala enää ollenkaan.. Oikean puoleinenkaan ei toimi paitsi kyllä silloin kun pari kertaa napauttaa mittaristoa. Taitaa olla ihan ominaisuus. Onko siellä joku virtapiiri huonosti vai mikä kun ei meinaa toimia kunnolla?
Mittariston takapuolella on virtapiirit muovifoliossa ja lamppujen kohdilta paljaat. Lampujen kannoissa on kiinnityskorvat jotka menevät piukkaan kun lamppu kierretään paikoilleen.
Kun lamppu on kantoineen vuodesta toiseen samassa kohdassa niin käy monasti niin että kontakti huononee, siinä on eri metallit kosketuksissa. Monasti auttaa kun kiertää lampun pois ja takaisin useampaan kertaan, puhdistaa silloin kontaktipintoja.
Myös johtonippun liitin siihen folioon aiheuttaa samaa ongelmaa.
Paras korjaus on kun ottaa mittariston irti ja kunnolla käy pinnat läpi ja laittaa uudet lamput. Tein justiinsa homman Scaniaan, sama systeemi siinäkin, tosi irroitus on paljon helpompi. :lol:
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Ääni
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 07:31

Re: OG900 Kojetaulun purkaminen?

Viesti Kirjoittaja Ääni »

Sitähän on olemassa sellaista kynää jolla voi piirtää uutta kontaktipintaa. Harmi kun en muista tuotteen nimeä... olisi tuohon muovipiirilevyyn juuri sopivaa.
Sumzi
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG900 Kojetaulun purkaminen?

Viesti Kirjoittaja Sumzi »

Okei, thanks! Lisää tuli hyviä vinkkejä :wink: Ei muutakun tuumasta toimeen!
|#4178
|Saab 95L -76
kampparit75
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 09:31

Re: OG900 Kojetaulun purkaminen?

Viesti Kirjoittaja kampparit75 »

Kiitos kaikile hyvistä vinkeistä, mittari ja muut kojetauluvalot on vaihdettu onnistuneesti. Näppäräsorminen vaihtaa kyllä pelkät mittarivalot kaiutimen reiän kautta. Itse selvisin ilman ratin irroitusta, sillä pelkkä mutterin irroitus ei tuntunut riittävän. Siinä on ilmeisesti joku "juttu" vielä jota en hoksannut. Pitkät ruuvit ovat muuten ihan normaalikierteellä.

terveisin
OG 900i-89
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: OG900 Kojetaulun purkaminen?

Viesti Kirjoittaja pevi »

Kokemuksesta suosittelen jättämään ratin pultin löysälle, kun alkaa hakkaamaan/vetämään rattia boordilta. Voi tulla muuten kipeästi nenuun :lol:

Mittaristo tosiaan mahtuu nippanappa tulemaan ulos ilman ratin irrottamista.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Vastaa Viestiin