Onnea Pohjalaiset, isä ja jr.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Onnea Pohjalaiset, isä ja jr.

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Löysin eilisiltana uusimman Saabisti- lehden. En tiedä milloin Itella on sen tuonut, mutta oma 9- vuotias poikani sai sen eilen luettua ja näytti vihdoin minullekin. On yritetty hoitaa tuota :saab: istiksi kasvatuspuolta meilläkinpäin.

Lehdessä oli kaksi juttua ylitse muiden. Pitää täällä ihan mallifoorumin kautta onnitella Isä-Pohjalaista hyvästä kasvatustyöstä ja Jr:ää hienosta autosta! Ensimmäiseksi autoksi alustaltaan kunnostettu ja muuten näyttävän näköinen OG-satku kasiventtiilisellä kaasarikoneella on ihan oikea paketti. Hyvä, että autosta loppuu tehot ennen alustan ominaisuuksia (huomaatte että tätä kirjoittaa isä ja työnkin puolesta liikenneturvallisuusihminen)!

Meidän perheessämme on auton tarve vähentynyt lasten kasvaessa, harrastusten tultua lähemmäs kotia ja kimppakyytien sekä bussin käytön lisääntyessä. Alkaa olla aika luopua toisesta autosta. Nyt pitääkin miettiä, josko se olisikin tuo SC joka lähtee ja OG-Satku, joka jää... Onhan Lefu ollut perheenjäsen jo tammikuusta 1998 :wink:

Terveisin,
V-P Pelttari
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3984
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Onnea Pohjalaiset, isä ja jr.

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Hmmmm....tämäpä oli hämmentävä viesti.

Kiitos vain kannustavista sanoista. Saabismi elää ja voi hyvin perheessämme jo kolmannessa polvessa. Sekä isä- että appiukkokin ovat saabisteja, joten tarina jatkuu vahvana.

Näen myös tuon OG 900 lievällä koneella, mutta hyvällä alustalla niin ikään hyvänä autoilun aloitusyhdistelmänä. Liian paljon menetään nuoria miehiä liian aikaisessa elämänvaiheessa. Liikenneturvallisuustyötä teen minäkin, tosin alakouluikäisten parissa, joten kaipa se siitä lähtee tuo liikenneasennoituminen.

Mihin sitä niin kova kiire tässä valmiissa maailmassa :)
Viimeksi muokannut Vesa Pohjalainen, La Syys 19, 2009 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Onnea Pohjalaiset, isä ja jr.

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:en.

Mihin sitä niin kova kiire tässä valmiissa maailmassa :)

Juuri näin nuorelle ajokortiselle satku kaasarilla paras valinta...

SUOSITTELEN...
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3984
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Onnea Pohjalaiset, isä ja jr.

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Se on tietysti aina oma valinta, mutta mielestäni nuorille kuskeille tulee nykyisin liian paljon kuolemankolareita. Jokainen menetetty nuori on liikaa. Kovaa ajaminen muun liikenteen seassa ei ole vaikeaa, mutta sen sijaan sen aiheuttamien seuraamusten ennakoiminen saattaa olla monille liian vaikeaa. Ymmärrän hyvin, kuinka helppoa on nykyään saada alleen liiankin tehokkaita ajopelejä, enkä omaa ajotapaani verraten ole oikea henkilö sormea heristämään. Monta kertaa oli henki hiuskarvan varassa, kun piti "näyttää", että Bimmeri on kova peli ja kuski parasta A-ryhmää. Nykyisin moinen järjettömyys enemmänkin hävettää. Onneksi on fiksu vaimo, joka heti pienten Bimmeri kiemuroiden jälkeen totesi, ettei meille tarvita tällaista autoa ja muista, että sulla kaksi lasta ja olisi aika kasvaa aikuiseksi. Edelleen ollaan hengissä ja samassa avioliitossa. :)

Muutos ajotapaan tuli, kun sain nuo omat pojat ja pakkasin heidät vuorollaan kopassa -86 mallisen kaasarisatkun takapenkille vuodesta -89 alkaen. Silloin alkoi ajatella asioita hieman toisin. :)

Minusta kerhon toiminnassa on erityisen arvokasta se, että jäsenille tarjotaan vähintään kerran vuoteen mahdollisuus ajaa kovaa ja etsiä niin omia kuin autonsa rajoja turvallisessa ympäristössä. Siksi mekin ehkä tulemme syyskokoukseen turbolla, jolloin voi koettaa auton käyttäytymistä, koska pojan auton alusta on vähintään yhtä hyvä. Liikenteessä yritetään pitää asenteet kohdallaan ja järki mukana.
# 419 Vesa Pohjalainen
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Onnea Pohjalaiset, isä ja jr.

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Se on tietysti aina oma valinta, mutta mielestäni nuorille kuskeille tulee nykyisin liian paljon kuolemankolareita. Jokainen menetetty nuori on liikaa. Kovaa ajaminen muun liikenteen seassa ei ole vaikeaa, mutta sen sijaan sen aiheuttamien seuraamusten ennakoiminen saattaa olla monille liian vaikeaa. Ymmärrän hyvin, kuinka helppoa on nykyään saada alleen liiankin tehokkaita ajopelejä, enkä omaa ajotapaani verraten ole oikea henkilö sormea heristämään. Monta kertaa oli henki hiuskarvan varassa, kun piti "näyttää", että Bimmeri on kova peli ja kuski parasta A-ryhmää. Nykyisin moinen järjettömyys enemmänkin hävettää. Onneksi on fiksu vaimo, joka heti pienten Bimmeri kiemuroiden jälkeen totesi, ettei meille tarvita tällaista autoa ja muista, että sulla kaksi lasta ja olisi aika kasvaa aikuiseksi. Edelleen ollaan hengissä ja samassa avioliitossa. :)

Muutos ajotapaan tuli, kun sain nuo omat pojat ja pakkasin heidät vuorollaan kopassa -86 mallisen kaasarisatkun takapenkille vuodesta -89 alkaen. Silloin alkoi ajatella asioita hieman toisin. :)

Minusta kerhon toiminnassa on erityisen arvokasta se, että jäsenille tarjotaan vähintään kerran vuoteen mahdollisuus ajaa kovaa ja etsiä niin omia kuin autonsa rajoja turvallisessa ympäristössä. Siksi mekin ehkä tulemme syyskokoukseen turbolla, jolloin voi koettaa auton käyttäytymistä, koska pojan auton alusta on vähintään yhtä hyvä. Liikenteessä yritetään pitää asenteet kohdallaan ja järki mukana.
Näin se vaan on...Itselläkin aikoinaan porukoiden 99 surullisenkuuluisalla 1.85 moottorilla...Kyllä silläkin kerkesi paikasta A paikkaan B..
OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: Onnea Pohjalaiset, isä ja jr.

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Nykyisin moinen järjettömyys enemmänkin hävettää. Onneksi on fiksu vaimo...
Vähän sama täällä, ihana avopuoliso se vasta sai ymmärtämään, että minun ei välttämättä tarvitse päästä valoista tuon volvon edelle... Enkä enää edes provoiluista välitä, menköön jos on kiire..

Ennen kyllä ei tarvinnut kuin kuskin katsoa minua "sillä silmällä" ja silloin mentiin, ja ihan reikä päässä... Ihme se on, että en ketään hengiltä ajanut... Saati sitten itseäni, mutta monta kertaa oli lähellä...

Ja nyt taitaa viimeistään lähteä OT:n puolelle, mutta onhan se tärkeää valistaa nuoria liikenteeseen, vaikkakin vaikeaa...

Ja ettei ihan aiheesta lipsuisi, niin on pystäri tehty perkeleen hienoksi (vielä saabisti lukematta, selattu vasta), minua taasen noista jenkki vehkeistä kiehtois sedan caprice... esim. http://www.nettiauto.com/chevrolet/caprice/2777361

Ois vaan missä laittaa.... ja tietysti millä laittaa :mrgreen:
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 353
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onnea Pohjalaiset, isä ja jr.

Viesti Kirjoittaja merlin »

Kyllä sitä kerkeää ihan tavallisella hopallakin
99 VM.81
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3984
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Onnea Pohjalaiset, isä ja jr.

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Eilen illalla ajelin pojan autolla tankkamaan ja kyllä se minusta meni ihan mukavasti. Käy niin maan perusteellisen nätisti, kuten 204.000 ajettu Saab tapaa käydäkin. :)
Jämerä ajolleen ja älyttömän hyvät jarrut. Ihan parhaat koko meidän ajokalustosta.
Tehtiin muuten uusilla Bilteman satuloilla. Levyt ja palat oli hankittu aiemmin.

Juuri viettivät hiljaista hetkeä pelikaverin poismenon johdosta. Oli ollut mukana Jyväskylän kolarissa, jossa kuoli kaksi nuorta. Pistää miettimään, kun noita joutuu lukemaan.

Lauantaina saa sitten kokeilla omia ja auton rajoja, jos siltä tuntuu. :)
# 419 Vesa Pohjalainen
Vastaa Viestiin