900.16v-91 vieläkin nakutta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
061261
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 09:12
Paikkakunta: Pudasjärvi

900.16v-91 vieläkin nakutta

Viesti Kirjoittaja 061261 »

Puhdistettu ventiilin nostajatKampiakseli 0 merkissä, nokkaketujussa ei nyttäisi vikaa.Nokkaaskseleitten ajoitusmerkit noin 1/2 senttiä puolessa. Onko ajoitus merrkki päällä vaiko sivussa oleva pikku hahlo. Olisikohan vaihtuneet imu- ja hammasrattat keskeneään.olenpa vähän ihmeissään. Jos jos joltakulta tietävältä neuvoa niin Thak you!! T. up
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 900.16v-91 vieläkin nakutta

Viesti Kirjoittaja jus »

061261 kirjoitti:Onko ajoitusmerkki päällä vaiko sivussa oleva pikku hahlo
Ajoitusmerkki on nokkapukin keskilinjasta hiukan sivussa oleva V-muotoinen hahlo:
http://www.fixmysaab.com/900_repair/diy ... m_mark.jpg
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... kit_ok.JPG

Jos ja kun ketju on venynyt, eikä merkit osu ihan kohdalleen, lisävarmistusmenetelminä laita nokkapyörissä olevat merkit kohtisuoraan kannen tasoon nähden ja 15 ketjun niittiä merkkien väliin.

http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... index.html

Ja vauhtipyörän ennakkoasteikon nollaviiva kytkinkopan hahlon kohdalla.

Nostajien tiskaamisen jälkeen saattaa naputtaa pitkäänkin, jos jätit asensit kupit "kuivina" ilman että täytit öljyllä.

Imu- ja pakonokkien pyörät ovat keskenään samanlaiset.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
061261
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 09:12
Paikkakunta: Pudasjärvi

Re: 900.16v-91 vieläkin nakutta

Viesti Kirjoittaja 061261 »

Terve! Olipahan asiantuntija oikeassa, joten suur kiitokset! Pakonokka-akseli oli yhden hampaan vääräässä oli 14, loppui nakutus ja ja raskaana käynti. Joten tsemppiä ja kiitos. Onneksi on vielä noita asiantuntijoita. TV: U.Puhakka. Pudasjärvi.
Vastaa Viestiin