Kun ruisku ei käynnisty

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Torsti
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 20:21
Paikkakunta: Kajaani

Kun ruisku ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Mistä johtuu, että ruisku 900:sta pitää ottaa se yksi johto pois moottorin vasemmalta puolelta, että auto käynnistyy lämpimänä ellei se lähde ensimmäisellä startilla? Kaikissa suvun :saab: eissa on esiintynyt tämä oire.

Edit: oikea muutettu vasemmaksi eli oikeaksi puoleksi.
Viimeksi muokannut Torsti, La Loka 03, 2009 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
miksaus
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 12:11
Paikkakunta: Turku

Re: Kun ruisku ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja miksaus »

kuvaileppas tarkemmin mistä se pitää irrottaa?
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Kun ruisku ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eihän moottorin oikealla puolella ole kuin akku......

toki vanhemmissa on startti pakosarjan alla. ....

kuskin penkiltä katsottuna oikeella siis ja sehän se oikea suunta on .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Re: Kun ruisku ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Torsti ilkmeisesti katsonut autoa edestä ja tarkoittaa kylmäkäynnistyssuuttimen johtoa?
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Kun ruisku ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Aaviita kirjoitti:Torsti ilkmeisesti katsonut autoa edestä ja tarkoittaa kylmäkäynnistyssuuttimen johtoa?
Eli kylmäkäynnistys-suutin vuotaa.Uutta tai toimivaksi todettua suutinta peliin.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kun ruisku ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja jus »

Johdon irrottaminen ei vaikuta vuotavaan suuttimeen mitenkään, tai ainakin suutin voi vuotaa vaikkei saisi sähköä.

Todennäköisesti lämpöaikakytkin on rikki ja käskee kylmäkäynnistyssuutinta antamaan lisäbensaa startatessa silloinkin kun ei pitäisi, moottorin lämpötilan ollessa yli 45 astetta.

Lämpöaikakytkimen johdon ollessa irti kylmäkäynnistyssuuttimelle ei tule ohjausta. Samoin käy jos kylmäkäynnistyssuuttimen johto on irti. Ajon aikana kummallakaan johdolla ei ole mitään vaikutusta käyntiin.

Kannattaa testata lämpöaikakytkimet suvun autoista. Ja vaihtaa vialliset ehjiin. Tai ranettaa kylmäkäynnistyssuutin ohjaamosta nappia painamalla toimivaksi. Ehjiä osia on turha uusia, ensin selvitellään, sitten vialliset vaihdetaan.

Lisäksi oikeanlaiset tulpat ja tulpanjohdot, ohjauspaineventtiili ym.

K-jetistähän tässä oli kyse.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Torsti
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 20:21
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kun ruisku ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Kiitos vastauksista. Ei tässä tällä hetkellä ole mikään auto rikki, mutta tuo asia tuli vain mieleen eilen illalla.
Vastaa Viestiin