Taas tästä kattoverhoilusta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Liian
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: To Syys 25, 2003 11:34
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Liian »

Se kangas pitää olla vissiin sitte sitä vaahtomuovi pohjasta, koska muut kankaat ruttaantuu melko lahjakkasti ja kaikki pienetkin epätasasuudet näkyy.
Lliimoista se ystävällinen täti sano että Kiilto oy valmistaa hyviä ja kalliita liimoja.
Hän oli sitä mieltä että ei saa ruveta millään halvalla liimalla liimaileen muuten menee vi***si.

Vois käyttää esim. verhoiluun tarkoitettua (kallista) spray liimaa?????

Kangas maksaa 22€ metri ja se on 150 cm leveetä

mä ainakin kokeilen sitä verhoilun uusimista jos ja kun saan aikaseks niin paljon että ostas tota kangasta.
Pitäs vaan nyt keksiä sopiva liima

Kun sen kankaan repii pois niin mitä evästä sieltä tulee vastaan eli missä se itse kangas on kiinni.
elikkästen minkälaisia pintoja tässä ollaan liimaamassa vastakkain??

Kuulemma saabinverhoilu roikkuu siksi että, muuttuvat sääolosuhteet (aurinko kosteus ja pakkanen) rikkoo kankaan rakenteen ja se alkaa repeileen ja roikkuileen
Se kangas irtoo vissiin siitä vaahtomuovi taustastaan vissiinkin????

Tietomiehet oikaiskaa käsitykseni ja kertokaa lisää
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Mullakin on jossain vaiheessa edessä kattoverhoilun uusiminen tuohon nykyiseen turboon. Aikanaan jo edelliseen satkuun tuli uusittua verhoilu. Kankaan sain edullisesti paikallisesta kurssikeskuksesta, ja liimana käytin aivan normaalia Kiillon kontaktiliimaa. Sitä spray-liimakin kokeilin, mutta se ei toiminut odotetusti.

PS: Jos jollakin on muuten tarvetta 4d sedanin kattoluukulliselle verhoilulle, niin tuo uudelleenverhoiltu katto voisi hyvinkin vaihtaa omistajaa sopivaan hintaan 8)
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Liian kirjoitti:Kun sen kankaan repii pois niin mitä evästä sieltä tulee vastaan eli missä se itse kangas on kiinni.
elikkästen minkälaisia pintoja tässä ollaan liimaamassa vastakkain??
Mun katonhan sä näitkin. Tässä vielä valokuvin kerrottuna se tarina vaiheista tähän asti:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8527
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Itse olen pohtinut kans tuota katon verhoilun uusimista ja menimpä siitä ääneen sanomaan töissä. Sattuikin olemaan eräs kuski ollut töissä autoverhoomossa ja suositteli nimenomaan sitä vaahtomuovillista kangasta ja kontaktiliimaa ruiskulla laitettavaksi, ei mitään sprayliimoja. Tämä on hänen kokemuksen ja yleensäkin sen firman kokemuksen mukaan paras mahdollinen.

Lisäksi hän kertoi jostain verhoilukankaasta joka venyy, muotoutuu jne., mutta en muista sen kankaan nimeä tms. Olivat sillä verhoilleet erään taksin ja alkoivat liimaamaan kattoverhoilua, kun huomasivat, että viimeinen palanen jota alkoivat käyttämään oli liian lyhyt. Olivat sitten tomerina vetäneet sen kankaan "singille" ja laittaneet sen paikoilleen kontaktiliiman kera. Kangas oli vielä singutettunakin muotoutunut tosi hyvin ja eikä ole vieläkään tullut alas vaikka sitä epäilivät. Niin, ja tällä kankaalla voi tehdä esim. kattoon kohokuvioita siten, että liimaa kontaktiliimalla kattoverhoilun runkoon esim. vaahtomuovi paloja ja liimaa kontaktiliimalla tätä kangasta sitten sen päälle.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
rökösö
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: To Touko 07, 2009 11:20
Paikkakunta: Haapavesi

Re:

Viesti Kirjoittaja rökösö »

toms kirjoitti:Oulusta löytyy kuusamontien varresta, lähellä oulun moottorikoneistamoa, niin verhoomo seilonen , sillä on sitä orgis saabin kattokangasta. ostin kerran kolmeen kattoon ja sivuihin.
Tämän viestivanhuksen perusteella ajelin eilen paikanpäälle todetakseni, että kyseinen verhoomo on pistänyt lapun luukulle. Kotisivunsa on silti vielä hienosti pystyssä. Mikäs se olis seuraavaksi paras vaihtoehto kysellä autoon verhoiluja Oulun seudulla?
Saab 900 Aero -90, Saab 9-5 Aero -01
XJ6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Su Syys 20, 2009 18:07
Paikkakunta: Oulu

Re: Taas tästä kattoverhoilusta

Viesti Kirjoittaja XJ6 »

Moro!
En tiedä, miten toimii vaahtokumi pohjaiselle kankaalle, mutta itse olen liimannut verhoiluja töistä tutulla kiillon seinäliima 2sella. Tarkoitettu kosteiden tilojen muovipinnoitteiden liimaukseen. Usean auton kattoverhoilut olen sillä liinannut ja ei ole irronnut. Etu kontaktiliimoihin on se,että saat levittää kankaan huoletta levitetyn liiman päälle, liikutella kangasta miten haluat, poistaa vekit, ja kun kuivuu on kiinni kuin tauti! Ei liukene enää vedellä,ei millään! Liiman voi levittää kapealla telalla verhoilurunkoon, jos onnistuu sotkemaan liima lähtee kostealla kankaalla pyyhkimällä, siis tuoreena, jos ehtii kuivua niin ei lähde millään.

Oman satkun verhoilu roikkuu silmillä ja korjaus edessä, tuolla liimalla kyllä itse sen ajattelin laittaa kokemuksen ja käytön helppouden takia.
Saab 9-3, Rover 75, Triumph TR4 (MR), Triumph Herald 13/60 (MR), Triumph Courier 2kpl, Jaguar XJ6, Jensen Interceptor 7.2 , Cezeta 501 (MR) Jaguar X type
Vastaa Viestiin