Kaasarin "pakeliittilaippa"

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Mikkko
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Elo 22, 2008 10:41

Kaasarin "pakeliittilaippa"

Viesti Kirjoittaja Mikkko »

Ongelma: Pierburgin ja imusarjan välissä oleva "laippa" tai "kurkku" on haljennut. Sitä on entinen omistaja taitavasti jollain kumimaisella massalla korjaillut, mutta ilmeisesti tilanne on se, että korjauksista huolimatta halkeamien kautta pääsee ilmaa rööriin. Kävin autopurkamolla (kyllä, se kirjoitetaan yhdellä a:lla) katselemassa varaosaa. Sellainen olikin, mutta sekin oli jo halkeillut. Päätin selvittää, josko kyseistä osaa olisi saatavilla uutena. On toki. Hinta ilman alennusta 167,20 euroa, alennuksen kanssa 140 euroa?!?!
Mielestäni aika suolainen hinta. Niinpä käännyn teidän puoleenne... Lojuuko kenenkään nurkissa kyseistä osaa (ehjää sellaista) ylimääräisenä odottamassa pienimuotoista kaupankäyntiä?
VAI olisiko kenelläkään hyviä ideoita, miten sen laipan voisi käsitellä (ja millä aineella) siten, ettei ilmaa halkeamien kautta pääse kulkeutumaan? Vaiva on pieni, mutta kiusallinen...
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kaasarin "pakeliittilaippa"

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Taitaapi olla kumia tuo. Tarina kertoo, että sikaflexillä saattaisi onnistua tuon paikkailu, vai sitäkö edellinen omistaja oli tuohon käyttänyt? Jos näin, niin jos/kun sulla on tuo osa irrallaan, niin sitten voisi vielä yrittää tehdä saman mutta kunnolla :)
Mikkko
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Elo 22, 2008 10:41

Re: Kaasarin "pakeliittilaippa"

Viesti Kirjoittaja Mikkko »

Pro Carin kautta hinta 150 euroa, eli ei taida ainakaan tässä osassa olla pelkästään Laakkoslisää... En osaa yhtään sanoa, mitä ainetta siihen on käytetty. Se on väriltään vaaleaa (valkoisen ja maitokahvin väliltä) ja kumimaista.
Mikkko
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Elo 22, 2008 10:41

Re: Kaasarin "pakeliittilaippa"

Viesti Kirjoittaja Mikkko »

Käykös nuo muuten eri malleissa kuinka hyvin ristiin?? Onko väliä sillä, onko kaasarina Strömberg vai Pierburg? Olisiko tietoa asiasta moisesta?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Kaasarin "pakeliittilaippa"

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

käy ristiin. tuollainen ehjä pitäis olla jossakin laatikossa ostin siskon ex-noppaan ,mut meni auto osiksi ennen kuin kerkes asennushommiin-.

lappeenrannassa = nouto / vaihto 99 vm75 osiin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Mikkko
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Elo 22, 2008 10:41

Re: Kaasarin "pakeliittilaippa"

Viesti Kirjoittaja Mikkko »

Joopa. Näköjään "joustaa" tuo osa jo niin paljon, että ei enää meikkailu taida auttaa.
Jusau

Re: Kaasarin "pakeliittilaippa"

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Pistä siihen ronttonen ja ronttosen laippa alkuperäisestä, menee paremmin päästöistä läpi kuin pierupurkki ja toimii hyvin. 8) Minkäs vuotinen kaasaripeli on kyseessä? Helevetti kukaan maksa kumilaipasta vajaata vanhaa tonnia. Jos vaan romareita löytyy, niin eikun kiertämään lähialueille, löytyy niitä vähänkin ajettuja satkuja laanilta, joista itse purkaen, "oisko tuo ny kympin". Toki vähän vaivasta kiinni, joku silkkiperse menisi marmoritiskille ja tuumaisi 140€, Åj, nå pappa betalar :mrgreen: Vähän vaivaa ja hyvät tuntiliksat on tienattu. Ellei ole peukalo perseessä.
Mikkko
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Elo 22, 2008 10:41

Re: Kaasarin "pakeliittilaippa"

Viesti Kirjoittaja Mikkko »

Kyseessä on se Scan-Auton juhlamalli 1989. Päästöt menivät säätämällä nätisti kohdalleen, eikä käyntikään horju yhtään enempää kuin omistajallakaan, lähinnä kylmänä on ongelmia. Näyttää vaan tosiaan siltä, että alkaa joustaa niin paljon, että murtuu jollain aikavälillä niin poikki, että kaasari alkaa roikkua vinossa:)

Verkkoja on Keski-Suomen alueella vetämässä, mutta taitaa suoraan sanottuna olla niin, että raadon, josta ehjä osa löytyy, on oltava sellainen, joka on ajettu lunastuskuntoon uutena. Löysin jo yhdeltä romuttamolta lupaavan palikan, mutta irroittamisen jälkeen paljastui, että se oli halki alapuolelta.
Ihmettelen vaan kovasti tuota uuden osan hintaa. Mikä ihme siinä voi maksaa?! Mutta minkäs teet, maksaa minkä maksaa. Ei kai se loppujen lopuksi ole hullu, joka pyytää, vaan hän, joka maksaa.
Jusau

Re: Kaasarin "pakeliittilaippa"

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Voiskohan osaan kokeilla sutia halkeamiin Liquisole-nimistä liimaa. Tarraa aika topakasti kumimaisiin osiin kiinni.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8094
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Kaasarin "pakeliittilaippa"

Viesti Kirjoittaja mestari »

entäpä korjaus alkuper malliin: kerää halkinaisia laippoja kasa ja teetä uusi vulkanointi firmassa joka tekee sellaista esim pieksämäellä.
myyt loput ylijäämät klubi kokouksissa, luulisi kysyjää olevan.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Kaasarin "pakeliittilaippa"

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Entäs mitä sanoo Kaasutinexpertti?
http://www.kaasutinexpertti.fi/
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
cage
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: La Syys 19, 2009 12:58

Re: Kaasarin "pakeliittilaippa"

Viesti Kirjoittaja cage »

Onko kyse tästä osasta?
Kuva

Vuotaakohan tuo mun osa jo?

Pystyisiköhän tuollaisen jyrsimään jostakin alumiinin kimpaleesta?
Joku ammattikoulu saattaisi tehdä halvalla.
Miltä tuo näyttää sisältä?
saab 900c -87 etukäsijarru
Mikkko
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Elo 22, 2008 10:41

Re: Kaasarin "pakeliittilaippa"

Viesti Kirjoittaja Mikkko »

No nyt alkoi olla hinta kohdallaan. Löytyi vielä kunnossa oleva yksilö hintaan 15 euroa. Sain kaupanpäälle imusarjan.
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kaasarin "pakeliittilaippa"

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Jusau kirjoitti:Pistä siihen ronttonen ja ronttosen laippa alkuperäisestä, menee paremmin päästöistä läpi kuin pierupurkki ja toimii hyvin. 8)
Omasta mielestäni *burgerissa ei ole mitään vikaa, kunhan se on kunnossa. Jos se ei toimi, se on rikki, eikä rikkinäisen pidäkään mennä päästöistä läpi, ennenkuin se on korjattu. :)
Vastaa Viestiin