tietoa t8 ja t16 intercoolerista?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

tietoa t8 ja t16 intercoolerista?

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

onko t8 satkussa samat intercooolerin osat kuin t16 satkussa?

Sitten toinen ihmetyksen aihe eli käykö i16 kytkin asetelma t8 vauhtipyörälle?
jäärata 99 kun kaipailee uutta kytkintä ja varastosta löytyy -89 i16:sen hyvä kytkin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: tietoa t8 ja t16 intercoolerista?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

antti.hakamaa kirjoitti:onko t8 satkussa samat intercooolerin osat kuin t16 satkussa?

Sitten toinen ihmetyksen aihe eli käykö i16 kytkin asetelma t8 vauhtipyörälle?
jäärata 99 kun kaipailee uutta kytkintä ja varastosta löytyy -89 i16:sen hyvä kytkin.
Ei käy 16v kytkin T8 vauhtipyörälle, sitten sopii jos laitat myös 16V vauhtipyörän T8 koneen jatkoksi.

Kuulerikenno ja kiinnikeet on varmaankin identtiset, jotain erilaisuutta voi löytyä putkien/letkujen osalta, ei pysty näin ulkomuistista sanomaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: tietoa t8 ja t16 intercoolerista?

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

elikkä täytyy siis laittaa vaparin vauhtipyörä. kiitos vastauksesta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: tietoa t8 ja t16 intercoolerista?

Viesti Kirjoittaja f-19 »

V.J.S kirjoitti:
antti.hakamaa kirjoitti:onko t8 satkussa samat intercooolerin osat kuin t16 satkussa?

Sitten toinen ihmetyksen aihe eli käykö i16 kytkin asetelma t8 vauhtipyörälle?
jäärata 99 kun kaipailee uutta kytkintä ja varastosta löytyy -89 i16:sen hyvä kytkin.
Ei käy 16v kytkin T8 vauhtipyörälle, sitten sopii jos laitat myös 16V vauhtipyörän T8 koneen jatkoksi.
Onko tää nyt ihan varma??

T16 228mm asetelma ei käy esim. T8 vauhtipyörälle joka on tarkoitettu 215mm asetelmalle. Ja se T16 asetelma ei käy myöskään i16 vauhtipyörälle. Jos tuuri käy niin kyllä se i16 kykä sinne T8:n jatkoksi menee ilman vauhtipyörän vaihtoakin.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: tietoa t8 ja t16 intercoolerista?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

f-19 kirjoitti:
V.J.S kirjoitti: Ei käy 16v kytkin T8 vauhtipyörälle, sitten sopii jos laitat myös 16V vauhtipyörän T8 koneen jatkoksi.
Onko tää nyt ihan varma??
Ei ole. Se on varma että T16 asetelma ei tosiaan mene T8 vauhtipyörälle. i16 asetelmaa en ole ainakaan itse kokeillut T8 vauhtipyörälle...Saattaahan se pelkkä i16 levy mennä T8 asetelman kanssa paikoilleen, jos oikein sillisalaatin haluaa ja ainoastaan vanha kytkinlevy on loppu :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jakaraik
"Aero"
Viestit: 316
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: tietoa t8 ja t16 intercoolerista?

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

kyllä sopii i16 kytkinsarja T8 vauhtipyörälle, pihassa on yksi laites jossa kyseinen yhdistelmä on...
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: tietoa t8 ja t16 intercoolerista?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Coolereista semmonen hauska juttu, että tuossa huomasin tutkia tarkemmin T16 -84 ic:tä. Sehän on alumiinipäädyillä ja siinä on sellainen mielenkiintoinen jousikuormitteinen ohitusventtiili tulo ja lähtöpäiden välillä. Muistelen, ettei muovipäätyisessä uudemmassa ic:ssä ole tuollaista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: tietoa t8 ja t16 intercoolerista?

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Cooleri juttuun en osaa vastata kuin ao. kuvan muodossa. Tuollaisia putkia en ole muissa nähnyt kuin uudemmissa satkuissa, kumipätkät näyttää mun mielestä samalta kuin muissa ja coolerikin on uudempi muovipäätyinen. Niin, kuvassa on mun ex-käyttis 900T16 M1992.

Kuva

Tuolla on ZF:n web-katalooki jonka mukaan T8 ja i16 moottoreissa on sama paineasetelma. i16 moottorin kytkinlevy on tuon mukaan 203mm ja T8:ssa 215mm. Molempien paineasetelman halkaisija on 215mm.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin