tietoa t8 ja t16 intercoolerista?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
tietoa t8 ja t16 intercoolerista?
onko t8 satkussa samat intercooolerin osat kuin t16 satkussa?
Sitten toinen ihmetyksen aihe eli käykö i16 kytkin asetelma t8 vauhtipyörälle?
jäärata 99 kun kaipailee uutta kytkintä ja varastosta löytyy -89 i16:sen hyvä kytkin.
Sitten toinen ihmetyksen aihe eli käykö i16 kytkin asetelma t8 vauhtipyörälle?
jäärata 99 kun kaipailee uutta kytkintä ja varastosta löytyy -89 i16:sen hyvä kytkin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: tietoa t8 ja t16 intercoolerista?
Ei käy 16v kytkin T8 vauhtipyörälle, sitten sopii jos laitat myös 16V vauhtipyörän T8 koneen jatkoksi.antti.hakamaa kirjoitti:onko t8 satkussa samat intercooolerin osat kuin t16 satkussa?
Sitten toinen ihmetyksen aihe eli käykö i16 kytkin asetelma t8 vauhtipyörälle?
jäärata 99 kun kaipailee uutta kytkintä ja varastosta löytyy -89 i16:sen hyvä kytkin.
Kuulerikenno ja kiinnikeet on varmaankin identtiset, jotain erilaisuutta voi löytyä putkien/letkujen osalta, ei pysty näin ulkomuistista sanomaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: tietoa t8 ja t16 intercoolerista?
elikkä täytyy siis laittaa vaparin vauhtipyörä. kiitos vastauksesta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: tietoa t8 ja t16 intercoolerista?
Onko tää nyt ihan varma??V.J.S kirjoitti:Ei käy 16v kytkin T8 vauhtipyörälle, sitten sopii jos laitat myös 16V vauhtipyörän T8 koneen jatkoksi.antti.hakamaa kirjoitti:onko t8 satkussa samat intercooolerin osat kuin t16 satkussa?
Sitten toinen ihmetyksen aihe eli käykö i16 kytkin asetelma t8 vauhtipyörälle?
jäärata 99 kun kaipailee uutta kytkintä ja varastosta löytyy -89 i16:sen hyvä kytkin.
T16 228mm asetelma ei käy esim. T8 vauhtipyörälle joka on tarkoitettu 215mm asetelmalle. Ja se T16 asetelma ei käy myöskään i16 vauhtipyörälle. Jos tuuri käy niin kyllä se i16 kykä sinne T8:n jatkoksi menee ilman vauhtipyörän vaihtoakin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: tietoa t8 ja t16 intercoolerista?
Ei ole. Se on varma että T16 asetelma ei tosiaan mene T8 vauhtipyörälle. i16 asetelmaa en ole ainakaan itse kokeillut T8 vauhtipyörälle...Saattaahan se pelkkä i16 levy mennä T8 asetelman kanssa paikoilleen, jos oikein sillisalaatin haluaa ja ainoastaan vanha kytkinlevy on loppuf-19 kirjoitti:Onko tää nyt ihan varma??V.J.S kirjoitti: Ei käy 16v kytkin T8 vauhtipyörälle, sitten sopii jos laitat myös 16V vauhtipyörän T8 koneen jatkoksi.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: tietoa t8 ja t16 intercoolerista?
kyllä sopii i16 kytkinsarja T8 vauhtipyörälle, pihassa on yksi laites jossa kyseinen yhdistelmä on...
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Re: tietoa t8 ja t16 intercoolerista?
Coolereista semmonen hauska juttu, että tuossa huomasin tutkia tarkemmin T16 -84 ic:tä. Sehän on alumiinipäädyillä ja siinä on sellainen mielenkiintoinen jousikuormitteinen ohitusventtiili tulo ja lähtöpäiden välillä. Muistelen, ettei muovipäätyisessä uudemmassa ic:ssä ole tuollaista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: tietoa t8 ja t16 intercoolerista?
Cooleri juttuun en osaa vastata kuin ao. kuvan muodossa. Tuollaisia putkia en ole muissa nähnyt kuin uudemmissa satkuissa, kumipätkät näyttää mun mielestä samalta kuin muissa ja coolerikin on uudempi muovipäätyinen. Niin, kuvassa on mun ex-käyttis 900T16 M1992.
Tuolla on ZF:n web-katalooki jonka mukaan T8 ja i16 moottoreissa on sama paineasetelma. i16 moottorin kytkinlevy on tuon mukaan 203mm ja T8:ssa 215mm. Molempien paineasetelman halkaisija on 215mm.
![Kuva](http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img835624.jpg)
Tuolla on ZF:n web-katalooki jonka mukaan T8 ja i16 moottoreissa on sama paineasetelma. i16 moottorin kytkinlevy on tuon mukaan 203mm ja T8:ssa 215mm. Molempien paineasetelman halkaisija on 215mm.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001