900c ei pysy käynnissä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Christian
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 12:11
Paikkakunta: Hyvinkää

900c ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja Christian »

mikä mun ysi satasessa on kun se ei pysy käynnissä joskus kun sen saa käyntiin niin sen jälkeen pysyy käynnissä jonkin aikaa kun kierroksia on n.2000 min. jos kierrokset pääsee alle 2000 niin auto sammuu eikä starttaa tuntuu siltä että bensan saanti loppuu ta sytytys ei ole ihan mukana jos joutuu lähtemään nopeasti liikkeelle niin auto sammuu. ei osaa sanoa
900 -85 ruisku(Airflow sarja)
900 -87
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Re: 900c ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Kaasarinhan pitäisi pitää kierrokset josset jossain 2500-3000 kun ryyppy on pohjassa, vai eikö lämpimänäkään pysy käynnissä alle 2000rpm?

Omiin kaasarikokemuksiin viitaten: Tutki onko imusarjan ja kaasarin välinen tiiviste halkeillut, vaikuttaa aika paljon menoon. Katso ovatko ryyppymekanismin ruuvit tiukalla. Kaasari on myös hyvä säätää aika rikkaalle, CO 3.5-4% niin meno on parasta.
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Ihan ensimmäisenä tulis mieleen kaasarin kalvossa reikä. Maksaa n.2€ ja on helppo vaihtaa. kaasarin päältä kolme ruuvia auki ja siinä se onkin.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Christian
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 12:11
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Christian »

Löysin vian. Vaihdoin sytytys tulppien johdot ja sen kannen ja puolan nyt toimii kun junan vessa.
900 -85 ruisku(Airflow sarja)
900 -87
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mulla oli joskus 900c -88 ja sama vika. virranjakajan pyörijä oli kaput
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin