Rattiakseli

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
venakko
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 19:30
Paikkakunta: Kajaani

Rattiakseli

Viesti Kirjoittaja venakko »

Rupesi Saabista ohjauksen palautus vasemmalle käännettäessä temppuilemaan. Luulen rattiakselin ristinivelen olevan tiensä päässä. Ilmeisesti kyseinen osa ei ole pahakaan vaihtaa, sillä vaihdoin sellaisen aikoinaan Hiaceen. Onko kenelläkään vinkkiä osan vaihtoon vai onko ihan helppo homma. Laitan ostoilmoituksen palstalle heti. Voisiko jokin muu olla syyllinen vikaan vai onko diagnoosini kenties oikea?
isoismo
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 16:36
Paikkakunta: outokumpu

Re: Rattiakseli

Viesti Kirjoittaja isoismo »

Moi,ettei ois hammastanko vasemmalta vääntynny :roll:
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Rattiakseli

Viesti Kirjoittaja stara »

kokeile nostaa etupyörät ilmaan ja käännellä kun motti ei käy, jos ei eroa puolien välillä, niin varmaan tehostuspuolta epäiltävä . sitten kokeile motti käyden jne...
hampitankoa eppäilisin vasta ojan pohjalla käytyäni jne..
mulla toi ratti kanssa ääriasennossa käytyään tarraa johonkin kiinni, mikä lie muovin retale sielläkin kakertaa, komeesti napsahtaa, onneks toikin on mulla eikä jollain neito- kaisella.

Ai niin, kerran kun käväsin ojassa, niin pikkasen ylätukivarren säätölevyjä sinksattiin, mutta ohjausvaihde oli kyllä ok..eli ei vähästä peljästy..
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
venakko
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 19:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: Rattiakseli

Viesti Kirjoittaja venakko »

Rasvasin ristinivelen niin rupesi pelaamaan. Kiitos vastauksista.
Vastaa Viestiin