Ehdotuksia
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
http://img124.imageshack.us/my.php?imag ... rruzq5.jpg
Vipu 1 työnnetään männän päässä olevaan reikään ja kehys 2 pitää huolen siitä ettei 1 pääse pois, vivun levyosan reuna liikkuu kehyksessä olevassa urassa.sabre kirjoitti:Onkohan se(1) kulunut vai pitäisiköhän osaa(2) taivutella niin, että osa 1 pysyisi siinä lovessa?
On ne kaikki ~samanlaisia niissä missä käsijarruvipu menee sisemmän männän päähän. Käsijarrukengälliset sitten erikseen.sabre kirjoitti:Onko 99 ja 900 samanlaiset jarrut?
Ei ole väliä pyörittääkö ja painaa erikseen tai samanaikaisesti. Jos mäntä ja kumit on hyvin rasvattu, voi olla ettei edes tarvitse painaa, mäntä menee sisään itsekseen. Jos ei mene itsekseen, kannattaa pyörittäessä ainakin välillä painaa, jotta tietää milloin on tarpeeksi syvällä.sabre kirjoitti:pyörittääkö ensin ja sitten työntää vai pitääkö toiminta tehdä samanaikaisesti?
En ymmärrä ilmaisuasi. Mäntä on samanlainen kummallakin puolella, pyörittämällä myötäpäivään (männän päästä katsottuna) menee sisäänpäin. Kummallakin puolella.Toiseksi, pitääkö pyöritys suorittaa ulospäin yläkautta.
Esim. oikean etujarrusatulan mäntää pyöritetään myötäpäivään?
Painat käsijarruvipua vähän sisäänpäin niin että vaijeri löystyy, pidä tässä asennossa, ota suojakumin uloke vivun urasta ja sitten vaijerin pää myös. Tämän jälkeen vivun voi päästää palautumaan ja haitarikumin voi ottaa pois vaijerin päästä. Vaijerin kuori on kiinni satulan kehyksessä lukkorenkaalla. Lukkorengas levitetään auki ja poistetaan. Vaijerin kuori on kiinni paksulla kumilenkillä kannakkeessa. Kumilenkki pyöräytetään pois kannakkeen päältä. Tämän jälkeen vaijerin voi vetää (lyödä) pois satulan kehyksen reiästä.sabre kirjoitti:Kuinka se käsijarruveijeri sekä se suojakumi lähtee siitä jarrusatulastarungosta?