Säätimen alipaineletkut

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
veepeetee
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Syys 12, 2004 11:05

Säätimen alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja veepeetee »

Mulla on "uus" tuttavuus 900 -85 4-vaihteinen. Lämppärin puhallin kiukutteli ja kävin sitä kurkkaamassa. Eli kojelauta oli purettava, jonka ihme kyllä sain tehtyä. Mikä se letku on jossa on numerot 1 ja 7, niin ja IN? En löydä sille paikkaa? Eipä se säädin tunnu oiken pelaavan muutenkaan. Puhaltimestä löytyy kaikki nopeudet.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Letkut 1 ja IN tulevat alipainepullolta joka on apukuskin puoleisen etulokarin sisällä, letkua 7 ei ole käytössä ollenkaan ainakaan minun -88 900t8:ssani, vaikka sille paikka säätimestä löytyy sekä joistakin vanhempien autojen letkusarjoista. Itse tulppasin sen paikan kytkimestä lyhyellä alipaineletkun pätkällä johon tungin ruuvin tulpaksi. Hyvin toimii.. Ilmeisesti jonkin vuosimallin aikana tuo letku 7 (joka myöskin tuli alipainepullolta) pudotettiin pois, mutta säätimessä on edelleen sille paikka, josta ilma vuotaa sisään jos sitä ei tulpata.

Niin tarkennetaanpa vielä, että letkut 1 ja IN (ja 7) menevät siis apukuskin jalkatilasta tulipellin läpi sinne pullolle, mutta itselläni siinä kohdassa oli paikat vain kahdelle letkulle, toisesta autosta revityssä letkusarjassa oli kolme... go figure :) Kuitenkin toimii ilman 7:aa aivan mainiosti.
Viimeksi muokannut jcarlson, Su Syys 12, 2004 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Liittyyköhän se letku 7 joitenkin manuaaliseen ilmastointiin?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
veepeetee
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Syys 12, 2004 11:05

Viesti Kirjoittaja veepeetee »

Letkut lähtee säätimestä ja niiden päässä on kolmiomainen liitin, jonka paikkaa ihmettelen. Ihan kuin ko. liitin ei olisi ollut ikinään kiinni?
Oli miten oli säädin ei pelitä. Alipainepullolta tulee vain yksi letku sisälle ja tietenkin toinen letku koneelle.
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Olisiko tästä apua: http://saabpics.org:3000/gallery/rebecca Veikkaan, että letku 7 voisi liittyä sisäilmankiertoon eli ilmastointiin.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Teen nyt itsestäni varmaan hölmön, mutta pakko kysyä. Oletko pistänyt välillä koneen käyntiin, että sinne alipainesäiliöön tulee alipaine. Säädinhän toimii alipaineella...

Onko alipainepullo ehjä?

Tässä vielä ohjeita alipainevuotojen metsästykseen.
http://68.18.143.89/climate_control_fol ... shvent.htm
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
veepeetee
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Syys 12, 2004 11:05

Viesti Kirjoittaja veepeetee »

Onhan sitä väillä käytetty ja tuntuu siltä että pullo vuotaa. Ainakin se siihen malliin "kurisee". Toimiiko systeemi jos kokeilee ilman pulloa eli pistää letkut toisiinsa ja koneen käymään??
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Toimii koneen käydessä
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Vastaa Viestiin