Miten irroitetaan 900:n kuskin oven sivuikkuna?
Miten irroitetaan 900:n kuskin oven sivuikkuna?
Elikkäs tarkoituksena olisi vaihtaa 4-ovisen pystykeula 900:n kuskin oven sivuikkuna. Lähteekö irti alakautta vai tarviiko irroittaa ulkopuolelta kromin väriset listat ja pujottaa lasi yläkautta? Onko jotain erityistä huomioitavaa? Kiitoksia vastauksista etukäteen nimimerkillä "tuli sitten turattua rälläkällä kunnon kipinäsuihku huolimattomasti".
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Ne tiivisteet ovat painettu peltiin kiinni sellaisilla metallisilla kiinnikkeillä.
Ne osaavat olla aika tiukassa, meinaa usko loppua ja maali kyllä irtoaa siitä pysty pellistä missä nämä rauta klipsit ovat kiinni.
Itse ainakin kampesin ne ulos niin että ikkuna oli alaasennossaan ja puupalikka välissä ja tiivisteen ala reunasta kampesin talttapäisellä ruuvarilla vähän kerrassaa ylöspäin. ( klipsujen kohdalta )
ÄLÄ KAMPEA AUTON ULKOPUOLELTA VAAN SISÄPUOLELTA..!!!
Ne osaavat olla aika tiukassa, meinaa usko loppua ja maali kyllä irtoaa siitä pysty pellistä missä nämä rauta klipsit ovat kiinni.
Itse ainakin kampesin ne ulos niin että ikkuna oli alaasennossaan ja puupalikka välissä ja tiivisteen ala reunasta kampesin talttapäisellä ruuvarilla vähän kerrassaa ylöspäin. ( klipsujen kohdalta )
ÄLÄ KAMPEA AUTON ULKOPUOLELTA VAAN SISÄPUOLELTA..!!!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Jep. Näin minäkintuomas kirjoitti:hmm.. kyllä minä ainakin olen aina irroittanut lasin pitkistäkin ovista yläkautta.900i kirjoitti:Kyllä yläkautta. 2 ja 3 ovisis alakautta.
-tuomas-

Muistaakseni vaihdoin lasit aeroon irroittamatta mitään listoja, irroitin lasit nosturista, käänsin lasit poikittain ja nostin ulos...
- Nappe
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Voi olla näin että lähtee mutta joo niiden listojen kans saa olla varovain jokatapauksessa jos meinaa ettei peilaa .. Vääntyvät helposti ja suoraksi ei saa, ettei peilais.Ikkuna tiivisteen joka oli kaksiosainen ainakin 2d mallis niin ne irti ainaski , koska listat tulee ensin kii ja sit vasta tiiviste u uraan. Mut sit ei mitää jos se ikkuna vaihtuu ilman lista talkoita..
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä