Mistäs lähdetään etsimään vikaa kun 900:n kytkinpoljin irrottaa melkein lattiassa?
Itse veikkaisin ilmaa pääsylinterin ja työsylinterin välillä.
Kytkin ei ravista ja vaihteet menee päälle hyvin mutta irrottaa mun mielestä liian alhaalla.
Satkun kytkin
Itselläni tekee joskus satku samaa. Eli jos liikennevaloissa seisoessaan pitää kytkintä koko ajan pohjassa, ja joutuu odottamaan kauan niin liikkeéllelähtiessään kytkin irrottaa todella alhaalla. Muutaman kerran kytkintä painaessani tunto palautuu.
Minulle on uusittu pari vuotta sitten kytkinlevy, asetelma ja työsylinteri, sekä kytkimen jousisarja, joten kulumaa ei osissa vielä ole.
Huoltomies epäili että kytkinneste on niin vanhaa ettei siitä ole mihinkään. Niin ja ilmaakin epäiltiin huoltamoon soittaessani. Ensi huollossa sitten ilmataan kytkin ja/tai vaihdetaan nesteet.
En tiedä onko näistä mitään apua, tai onko vaiva edes sinulla samanlaista...
Minulle on uusittu pari vuotta sitten kytkinlevy, asetelma ja työsylinteri, sekä kytkimen jousisarja, joten kulumaa ei osissa vielä ole.
Huoltomies epäili että kytkinneste on niin vanhaa ettei siitä ole mihinkään. Niin ja ilmaakin epäiltiin huoltamoon soittaessani. Ensi huollossa sitten ilmataan kytkin ja/tai vaihdetaan nesteet.
En tiedä onko näistä mitään apua, tai onko vaiva edes sinulla samanlaista...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Kytkin
Tuollainen vika mun 99:ssä oli aikoinaan, eli pääsylinteri oli niin syöpynyt, että joka polkaisulla imasi ilmaa systeemiin.
Tässä ysisatkussa taas poljin ei nouse pumppaamalla ylös vaan on ihan samanlainen kokoajan. Vastusta polkimessa tuntuu vasta kun poljinta on painettu puoleenväliin ja kuitenkin irrottaa normaalisti, toisaalta taas ottaa kiinni melko äkäisesti ja melko pohjassa.
Tässä ysisatkussa taas poljin ei nouse pumppaamalla ylös vaan on ihan samanlainen kokoajan. Vastusta polkimessa tuntuu vasta kun poljinta on painettu puoleenväliin ja kuitenkin irrottaa normaalisti, toisaalta taas ottaa kiinni melko äkäisesti ja melko pohjassa.
nytkytin?
Morjens!
Jos kytkin toimii muuten kuten pitääkin ja poljin on lähes lattiassa niin kokeile onko Kytkinpolkimessa "silmä" kulunut väljäksi eli onko ylös-alas-suunnassa löysää. Jos löysää on, ota poljin irti ja marssi hitsauskoneen ääreen ja tee reikä oikeisiin mittoihin. Muistaakseni satkuihin löytyy jopa uusia kytkinpolkimia ihan varaosanakin esim. Motonetista, varma en kuitenkaan ole ja korjaaminen niin helppoa että varmasti onnistuu.
teevee P:n Vee
Jos kytkin toimii muuten kuten pitääkin ja poljin on lähes lattiassa niin kokeile onko Kytkinpolkimessa "silmä" kulunut väljäksi eli onko ylös-alas-suunnassa löysää. Jos löysää on, ota poljin irti ja marssi hitsauskoneen ääreen ja tee reikä oikeisiin mittoihin. Muistaakseni satkuihin löytyy jopa uusia kytkinpolkimia ihan varaosanakin esim. Motonetista, varma en kuitenkaan ole ja korjaaminen niin helppoa että varmasti onnistuu.
teevee P:n Vee
Lopussa?
Mulla oli moinen oire tuossa t8:ssa, korjautui vaihtamalla kytkin, paineasetelma sekä laakeri. Oli muuten niin lopussa että olis mennyt kohta laakeri asetelmasta läpi! Kun oli kasassa oli helppoa (?) vielä vaihtaa paketti - verrattuna siihen että laakeri olis mennyt asetelmasta läpi!
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.