Satkun kytkin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
weckeri
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2003 22:13
Paikkakunta: Kerava

Satkun kytkin

Viesti Kirjoittaja weckeri »

Mistäs lähdetään etsimään vikaa kun 900:n kytkinpoljin irrottaa melkein lattiassa?
Itse veikkaisin ilmaa pääsylinterin ja työsylinterin välillä.
Kytkin ei ravista ja vaihteet menee päälle hyvin mutta irrottaa mun mielestä liian alhaalla.
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Itselläni tekee joskus satku samaa. Eli jos liikennevaloissa seisoessaan pitää kytkintä koko ajan pohjassa, ja joutuu odottamaan kauan niin liikkeéllelähtiessään kytkin irrottaa todella alhaalla. Muutaman kerran kytkintä painaessani tunto palautuu.
Minulle on uusittu pari vuotta sitten kytkinlevy, asetelma ja työsylinteri, sekä kytkimen jousisarja, joten kulumaa ei osissa vielä ole.
Huoltomies epäili että kytkinneste on niin vanhaa ettei siitä ole mihinkään. Niin ja ilmaakin epäiltiin huoltamoon soittaessani. Ensi huollossa sitten ilmataan kytkin ja/tai vaihdetaan nesteet.

En tiedä onko näistä mitään apua, tai onko vaiva edes sinulla samanlaista...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
weckeri
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2003 22:13
Paikkakunta: Kerava

Kytkin

Viesti Kirjoittaja weckeri »

Tuollainen vika mun 99:ssä oli aikoinaan, eli pääsylinteri oli niin syöpynyt, että joka polkaisulla imasi ilmaa systeemiin.
Tässä ysisatkussa taas poljin ei nouse pumppaamalla ylös vaan on ihan samanlainen kokoajan. Vastusta polkimessa tuntuu vasta kun poljinta on painettu puoleenväliin ja kuitenkin irrottaa normaalisti, toisaalta taas ottaa kiinni melko äkäisesti ja melko pohjassa.
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

nytkytin?

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Morjens!

Jos kytkin toimii muuten kuten pitääkin ja poljin on lähes lattiassa niin kokeile onko Kytkinpolkimessa "silmä" kulunut väljäksi eli onko ylös-alas-suunnassa löysää. Jos löysää on, ota poljin irti ja marssi hitsauskoneen ääreen ja tee reikä oikeisiin mittoihin. Muistaakseni satkuihin löytyy jopa uusia kytkinpolkimia ihan varaosanakin esim. Motonetista, varma en kuitenkaan ole ja korjaaminen niin helppoa että varmasti onnistuu.

teevee P:n Vee
weckeri
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2003 22:13
Paikkakunta: Kerava

Kytkin

Viesti Kirjoittaja weckeri »

Muistaakseni ed. omistaja sanoi, että kytkinpoljin on hiljattain vaihdettu mutta täytyy tarkistaa se reijän kuluma.
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

Lopussa?

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Mulla oli moinen oire tuossa t8:ssa, korjautui vaihtamalla kytkin, paineasetelma sekä laakeri. Oli muuten niin lopussa että olis mennyt kohta laakeri asetelmasta läpi! Kun oli kasassa oli helppoa (?) vielä vaihtaa paketti - verrattuna siihen että laakeri olis mennyt asetelmasta läpi!
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Vastaa Viestiin