Onko kukaan saanut jakopään kantta auki moottorin ollessa autossa(kyseessä H-moottori)? Isäntä joskus kokeili, mutta homma jäi yhdestä pultista kiinni. Elikkä, vaihteiston ja lohkon välissä on siellä jakopään kannen kohdalla joku läpikierteinen(?) pultti(öljypumpun oikealla puolella rintapellistä katsoen). Siitä saa mutterin irti, mutta onko jäljelle jäävä kierreosa ruuvattavissa auki/irti vaihteistosta? Jos tuon "tapin" saisi pois, voisi jakopään kansi ehkä lähteä irti, eikä tarvitsisi koko konetta nostaa ketjua ja kiristintä vaihtaessa. Onko jollakin kokemuksia asiasta vai marssinko purkamolle etsimään sopivaa laatikkoa tarkastaakseni saako tuon tapin irti.
Toinen vaihtoehto on teetättää homma jollakin pajalla. Ei oikeen riitä omat resurssit koneen nostoon.
Jakopään ketjun vaihdosta
Jakopään ketjun vaihdosta
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki