Ströberg kaasuttimesta
Ströberg kaasuttimesta
Mitä öljyä ja kuinka paljon siihen kaasuttimeen täytyy laittaa siitä korkin reijästä?
Mikä voisi olla vialla kun ei kylmänä lähde käymään ei millään mut lämpimänä kuin palmun alta? auto on 99 ja h-moottori.
Mikä voisi olla vialla kun ei kylmänä lähde käymään ei millään mut lämpimänä kuin palmun alta? auto on 99 ja h-moottori.
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: Ströberg kaasuttimesta
Sellaista ohutta öljyä, eli niin sanottua ompelukoneöljyä tai polkupyöränkettinki öljyä sinne ihan reilusti että se pinta näkyy siinä putkilossa kun laittaa sen hidastinmännän paikalleen. Tuohon kylmäkäynnistykseen en oikein muuta osaa sanoa kuin että onhan akku ja sytyspuolen osat kunnossa eli tulpat ja virranjakajan kansi + pyörijä? Huonot ja vanhat tulpanjohdotkin voivat vaikuttaa kylmäkäynnistykseen ja sitten tietenkin onkohan imun eli kylmäkäynnistimen asiat kunnossa (esim. vaijeri. ym)? Tietävämmät jatkakoon.. ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Ströberg kaasuttimesta
Virallisestihan sinne kaasariin tulee laittaa automaattivaihteiston öljyä (ATF), mutta muukin sopivan juokseva öljy varmasti kelpaa. Öljyn tarkoitushan on vaimentaa luistin liikkuminen imusarjan sykkivän paineen vaihtelun mukaan. Toisaalta öljy ei saa olla liian jäykkääkään, että luisti voisi kuitenkin liikkua suunnitellulla tavalla.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Re: Ströberg kaasuttimesta
On käynyt mielessä että vaihtaisin tohon tuplat, jotkut solexit ja tai weberit mut on aika kiven alla nuo imusarjat että mistähän voisi löytyä? Uutta ei oikein raaskisi ostaa. Autohan on jäärata autona että lisäpotku ei olisi pahitteeksi mutta kun toimii lämpimänä tuollakin kaasarilla todella hyvin, ainut on vaan tuo kylmäkäynnistys joka tuottaa tuskaa:(
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ströberg kaasuttimesta
orggis tuplakaasareita luulis löytyvän ei muuta ku ostoilmoitusta kehiin.
ruotsis taitaa uus imusarja + kaasarit weber siis n.1500euroa olla pakettihinta..
sais ainakin roheet äänet
ruotsis taitaa uus imusarja + kaasarit weber siis n.1500euroa olla pakettihinta..
sais ainakin roheet äänet
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ströberg kaasuttimesta
jos nyt ihan perusasioista lähtis eli vaihda sytytys osat ensin...
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ströberg kaasuttimesta
Uutta tekniikkaa starttaukseen. Ryypyn kun laittaa päälle ja ei hipaisekkaan kaasuun nii paremmin lähtee käymään. Ihan riittävän hyvin jääautoks:)
Re: Ströberg kaasuttimesta
Noin minä käynnistän aina vanhat Saabit. B-moottorisissa jostain syystä ryypyllä saa helposti tukahdutettua moottorin, H-moottorisissa saa ronskimmin annostella.baasi99 kirjoitti:Uutta tekniikkaa starttaukseen. Ryypyn kun laittaa päälle ja ei hipaisekkaan kaasuun nii paremmin lähtee käymään.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Ströberg kaasuttimesta
Laitetaan tähän kun ei kehtaa uutta aihetta tehä.
Mikä voisi olla vikana, kun kylmänä ei pysy käynnissä pelkällä imulla. Tyhjäkäynnillä siis? Kaasua täytyy antaa parhaimmillaan sen 2-5min ennen kuin pysyy itsekseen käynnissä.
Auto on siis 900 -87 2.0l kaasari. Muuten kyllä toimii hyvin ja bensa maistuu. 190tkm ajettu jos sillä nyt jotain merkitystä on.
Mikä voisi olla vikana, kun kylmänä ei pysy käynnissä pelkällä imulla. Tyhjäkäynnillä siis? Kaasua täytyy antaa parhaimmillaan sen 2-5min ennen kuin pysyy itsekseen käynnissä.
Auto on siis 900 -87 2.0l kaasari. Muuten kyllä toimii hyvin ja bensa maistuu. 190tkm ajettu jos sillä nyt jotain merkitystä on.
Re: Ströberg kaasuttimesta
Ettei vain ryyppyvaijerissa olisi väljää? Normaalisti ei kuuluisi vaatia kaasunpainamista.saasko kirjoitti: Kaasua täytyy antaa parhaimmillaan sen 2-5min ennen kuin pysyy itsekseen käynnissä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Ströberg kaasuttimesta
Täytyy kyllä huomenna tarkistaa. Toivottavasti olisi näin yksinkertainen vika.Juha96 kirjoitti:Ettei vain ryyppyvaijerissa olisi väljää? Normaalisti ei kuuluisi vaatia kaasunpainamista.saasko kirjoitti: Kaasua täytyy antaa parhaimmillaan sen 2-5min ennen kuin pysyy itsekseen käynnissä.
Alipaineletkuja uusin tuohon kesällä aika monta.
Re: Ströberg kaasuttimesta
Eikös siellä missä ryyppyvaijeri kiinnittyy kaasuttimeen, ole ruuvia kiertämällä mahdollista säätää kuinka paljon ns. kaasuläppä kääntyy ryypyn mukana, sehän vaikuttaa oleellisesti tyhjäkäyntiin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Ströberg kaasuttimesta
Täytyy tarkistaa. Kiitoksia tiedosta.lucaf kirjoitti:Eikös siellä missä ryyppyvaijeri kiinnittyy kaasuttimeen, ole ruuvia kiertämällä mahdollista säätää kuinka paljon ns. kaasuläppä kääntyy ryypyn mukana, sehän vaikuttaa oleellisesti tyhjäkäyntiin.
Re: Ströberg kaasuttimesta
Säätöohje Strömbergin korotetulle tyhjäkäynnille ryypyn ollessa päällä löytyy tuolta: http://faq.saabnet.ru/saab_carbs/7_troubleshooting.pdflucaf kirjoitti:Eikös siellä missä ryyppyvaijeri kiinnittyy kaasuttimeen, ole ruuvia kiertämällä mahdollista säätää kuinka paljon ns. kaasuläppä kääntyy ryypyn mukana, sehän vaikuttaa oleellisesti tyhjäkäyntiin.
Moottori lämpimänä:
Ryyppyvivipu sellaiseen asentoon että vivun ja stopparin väliin sopii 8 mm pora tmv puikko, säätöruuvista säädetään niin että tyhjäkäynti on 1100 - 1350 +-50 r/min vuosimallin mukaan.
Muitakin pätkiä Strömberg/Pierburg-kaasutinohjeista löytyy sisällysluettelon kautta:
http://faq.saabnet.ru/saab_carbs/list.htm
Ja koko dokumentti yhtenä pätkänä tuolta:
http://faq.saabnet.ru/saab_carbs/saab_carburettors.pdf
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ströberg kaasuttimesta
Kiitoksia. Eiköhän näillä ohjeilla saa säädöt kohilleen.jus kirjoitti:Säätöohje Strömbergin korotetulle tyhjäkäynnille ryypyn ollessa päällä löytyy tuolta: http://faq.saabnet.ru/saab_carbs/7_troubleshooting.pdflucaf kirjoitti:Eikös siellä missä ryyppyvaijeri kiinnittyy kaasuttimeen, ole ruuvia kiertämällä mahdollista säätää kuinka paljon ns. kaasuläppä kääntyy ryypyn mukana, sehän vaikuttaa oleellisesti tyhjäkäyntiin.