Paisuntasäiliön korkki

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Paisuntasäiliön korkki

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Lättähattu kirjoitti:Yritin ilmailla saabia tänään auton käynnissä ja moottori sammuksissa. Vaikka ilmausnippa oli auki niin en saanut tulemaan sieltä nestettä/ilmaa, kuin painelemalla ylävesiletkua. Eli vaikka auto oli käynnissä niin nestettä ei räiskynyt sieltä, muuta kuin painelemalla ylävesiletkusta, onkohan vesipumppu entinen? Eikö auto keittäisi jos näin olisi? Auto kyllä toimii ihan normaalisti ja lämmöt pysyy mittarin puolivälissä.
Tuli vain mieleen, että jos sitä vettä ilmausnipasta todella tuli vain ylävesiletkua puristelemalla niin oliko ylävesiletku selvästi lämmin ja termostaatti auki?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paisuntasäiliön korkki

Viesti Kirjoittaja jus »

Moottori sammuksissa siitä termostaattikotelon ilmausnipasta voi tulla nestettä vain jos nestepinnan korkeus paisuntasäiliössä on nippaa ylempänä.

Termostaatin auki tai kiinni olemisella ei taida olla isoa merkitystä ilman tulon kannalta, kun termostaatin laipassa on se reikä jossa messinkinen irtohilu, ilmat pääsee siitä läpi aina.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Lättähattu
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Marras 29, 2009 10:17

Re: Paisuntasäiliön korkki

Viesti Kirjoittaja Lättähattu »

okaalto kirjoitti: Tuli vain mieleen, että jos sitä vettä ilmausnipasta todella tuli vain ylävesiletkua puristelemalla niin oliko ylävesiletku selvästi lämmin ja termostaatti auki?
Oli lämmin ja termostaatti auki.

Täytyy vielä yrittää ilmata auto eri paikassa, auto oli ylämäessä kun viimeks yritin, täytyy aja tasaselle.
Vastaa Viestiin