APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mallu19
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Tammi 11, 2010 22:52

APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja mallu19 »

eli mulla olisi suunnitelmissa ahtaa saab 90. eli pitääkö mun vaihtaa kaasari turbokaasariksi?? ja käykö 900 t8 saabin jarrut sitten saab 90 ja levyt? Eli mitäs mun pitää ottaa huomioon???
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Tolla tietotaidolla kannattaa miettiä muutaman kerran ennenkuin alkaa tekemään mitään.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Mikä on turbokaasari? 8O
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Re: APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja hatami »

Dellorton DHLA sarjalaiset kaasarit muuoksella käy turbo käytöön.


DHLA paineistussarja jolla voidaan muuttaa tavalliset DHLA:t turbon painepuolelle sopiviksi. Sarja sisältää mm kumikärkiset neulaventtiilit ja kaiken mikä kuvassa näkyy. Paineistettu Dellorto selviytyy hyvin noin 1 bar ahtopaineista. Sarjan hinta kahdelle kaasuttimelle 140 euroa. Yhdelle kaasuttimelle 75 euroa.
http://www.freetechnics.fi/delldhla.htm
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Laita vaan t8:n jarrut, mutta katso ettei ne ole ainakaan kovin paljon huonompikuntoiset mitä 90:si nyt paikallaan olevat, sillä muutoinhan jarrut ovat identtiset.

Ahtomittarin tarviit ihan ehdottomasti, mieluiten kaksi. Tietysti "turbo" merkkejä pitää liimata perälaita ja kyljet täyteen, sillä mistäs muuten kukaan näkisi, että olet tehnyt ysikyNpistä turporaaserin. Vapaavirtaussuodatin on ihan ehdoton jo vakiomoottorillekin, tulee ainaki kakskytä heppaa lisää. Muista myös liimata suttarin mukana tulleet tyning tarrat auton kylkeen.
Kaasarin vaimenninöljyksi ei varmaan enää käy mineraali ATF:fä, eli laita sinne jotain synteettistä jonka nimessä on mieluusti sanat "racing" tai ainakin kirjainyhdistelmä "GTI" tms., ettei vaan tule tehonalenemaa liian jäykistä kaasariöljyistä.
Välijäähdytintä ei kannata laittaa, ellei se sitten tule siihen puskurin eteen niin että kaikki varmasti sen näkee.
Kaikki pissapojan letkut kannattaa vaihtaa johonkin nätinväriseen silikoniletkuun.

Noilla nyt pääsee varmaan alkuun, katotaan vaikka sitte lisää ku projekti etenee?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
mooritz
"Aero"
Viestit: 425
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja mooritz »

Valmiita on myytävänä kohtuu hintaan, miksi et semmoista? Virität sitten sitä mielinmäärin.
XJ-JJJ
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 13:30
Paikkakunta: Vantaa

Re: APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja XJ-JJJ »

Apua tässä projektissa varmasti tarvitaan :lol: Haaveita meillä on kaikilla ja
eiköhän innokasta nuorta poikaa auta eniten tämä viimeisin kommentti:
"osta valmis turbo-auto ja virität sitten sitä mielin määrin"

Sillä säästyt muutoskatsastuksilta ja pääset heti ahtopaineiden makuun.
Ropaamista ja säätämistä vanhassa turbo-saappaassa löytyy ihan yllin kyllin
vaikka ostasit ns. valmiin pelin. Halpojahan nämä käyttökuntoiset autot ovat.
Tonnilla saa jo vaikka mitä. Touhutonni palaa helposti kun ostat pelkän ahtimen,
hukkaportin, pakosarjan ja paineistetut kaasuttimet. (= ns.turbokaasarit)

Onnea unelmien toteuttamiseen!
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Olisiko tästä apua Kaasutinkoneen turboahtaminen?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Olavi P
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 20:45
Paikkakunta: Kälviä

Re: APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja Olavi P »

90 saappia ei kannata turbottaa ,ei mene katsastuksesta läpi tehot nousee liikaa
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin