Kysymys Lux:sta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Krimis (t16lux)
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Touko 14, 2004 14:31
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Krimis (t16lux) »

Siis pitäisikö Luxissa olla aina nahat??? mulla on kyllä vaan beiget kangaspenkit :( Ja vielä enemmän ottaa päähän se että siitä on purettu cruise pois :evil: Muut sähköhilppeet kyllä on kattoluukkua myöten
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ilmastointi on kaiketi ollut perusvaruste luxissa, mutta vain ruotsissa. Ei suomessa. Beiget nahat kuuluisi olla vakiona, ellei jostain syystä ostaja ole halunnut plyyshillä.. usein kyllä varmaan on ryövätty johonkin toiseen autoon . :( Luxeja tunnutaan lyötävän harmillisen usein lihoiksi. :x
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Joo, luxeja kyllä aika paljon lyödään paaliin. Olisi jännä tietää montako Luxia on vielä liikenteessä :roll:
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Samppo
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: La Loka 18, 2003 13:50
Paikkakunta: Alaveteli

Viesti Kirjoittaja Samppo »

Lueskeltuani ruotsalaisia foorumeja olen päässyt sellaiseen käsitykseen ettei heidän luxit paljon poikkea suomen versioista. Nahkapenkit löytyy ehkä tavallista useammin, mutta ilmastointi on harvinaisempi varuste.
Minun ainoa tallessa oleva lux ei ainakaan paaliin mene, se on varma asia :x :)
#961
puutiikeri
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 15:28
Paikkakunta: Kempele

LUX-hehkutusta

Viesti Kirjoittaja puutiikeri »

Huh.. piti kaivella ikiwanha topic esille oman kotteron fiilistelyn tuloksena. Kaikki LUXia koskevat aiheet tuntuvat olevan monen vuoden takaa, ja niissäkin paljon puhutaan siitä miten ne ovat käyneet vähiin. Kiinnostaisi tietää tosiaan paljonko niitä on liikenteessä vielä, ja millaisia projekteja porukalla on.
jcarlson kirjoitti:Itse olen monesti ihastellut täällä Oulussa keskustassa yhden talon pihassa pitkään samassa paikassa seissyttä 5d luxia, mutta kuvia ei ole tullut otettua, enkä ole uskaltanut kysellä olisiko se kaupan. ;)
- Sattuu nimittäin olemaan tuo kyseinen auto minulla nykyään 8)
Perheessä kulkeneen Cherryn antauduttua takatukivarsista tuli kova kiire etsiskellä auto alle, ja muistin sitten että tuttavalla oli ollut tuollainen harvinaisen komea kaksivärinen Saab, joskaan sitä ei hetkeen ollut enää liikenteessä näkynyt.
Soittelin lisätietoa koslasta ja selvisi että se oli seissyt pari vuotta laitakaupungilla talvivälinevaraston toimessa. Samalla selvisi muutakin mielenkiintoista, kuten että alkuperäisen omistajan toimesta autossa on joskus pujahtanut kiertokanki ulos, jonka seurauksena tämä herra keneltä ostin auton, sovitteli iltapuhteena tilalle vain noin 60tkm ajetun tonnarin lohkon. Hän puolestaan oli saanut koneremppaan menneen auton ilmaiseksi (huh, aikanaan kuitenkin varmasti maksanut melkolailla ainakin lisävarusteista päätellen).
Laatikolla on ajeltu rapeat 400tkm. Ei rutise, tosin ei tietoa sitten mitä kaikkea sinne on taipaleen varrella uusittu. Hypoideja edellinen omistaja ainakin on laatikossa pitänyt, tarkempaa tietoa ei ole tällä hetkellä.
Ruostetta löytyi varsinkin seisonnan jälkeen yli omien tarpeiden, useita reikiä sai paikkailla takapyörän kotelosta, etulokarista, ovien alareunoista ja vähän ylempääkin. Öljyvuoto on piinannut, vaikka kampuran stefakin vaihdettiin kesällä. Virranjakajan juuresta suurin osa tiettävästi tulee, pitäisi kehitellä sille jotain.
Mutta jokatapauksessa uudenvuodenaattona tämäkin murheenkryyni sai leiman, mistä itsekin yllätyin valtavasti. Silti lista autolle tehtävistä asioista voisi jatkua ties kuinka pitkään. No, kesällä kerkeää.
Omasta mielestäni kyseinen kaksivärinen ilmestys on ollut aina Saabia komeimmillaan. 5D miellyttää myös silmää enemmän kuin 3D, ja pikkuspoilerikin sopii tähän autoon kuin nyrkki silmään.
Jakaisin mieluusti kokemuksia muiden LUXin omistajien kanssa, monia projektikertomuksiakin, mitä täällä aikanaan on linkkailtu, on kadonnut.
Kiitos ja anteeksi avautumisesta - jatkakaa :wink:
PR 900 LUX T16 5D '84
KA 9-5 2.3t Vector Wagon Biopower stage 1 '04
PR 9000 '85
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Kysymys Lux:sta

Viesti Kirjoittaja VKe »

Tästä Saabin pelastamisesta voi oikeestaan antaa näinä päivinä hengenpelastusmitalin !!!

Hienoa homma :D
Sininen Saab 9-3, '99
XJ-JJJ
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 13:30
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kysymys Lux:sta

Viesti Kirjoittaja XJ-JJJ »

Onko yllytyshulluja autoromantikkoja läsnä?
Tuolla nettiautossa yksi Lux kaipaa pelastajaansa:
http://www.nettiauto.com/saab/900/3004067
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
puutiikeri
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 15:28
Paikkakunta: Kempele

Re: Kysymys Lux:sta

Viesti Kirjoittaja puutiikeri »

On kyllä ilmaa hinnassa, vaikka kuinka tulisi (mikälie) mopo kylkiäisenä... :(
Eri asia jos kyseessä olisi ajokuntoinen peli. Kyllähän tuo muuten houkuttaisi.
PR 900 LUX T16 5D '84
KA 9-5 2.3t Vector Wagon Biopower stage 1 '04
PR 9000 '85
XJ-JJJ
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 13:30
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kysymys Lux:sta

Viesti Kirjoittaja XJ-JJJ »

Hintahan on aina neuvottelukysymys. Aika humoristinen pyynti
tuo tonni on, mutta alunperin kaveri yritti myydä kahdella tonnilla :lol:
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
mooritz
"Aero"
Viestit: 425
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: Kysymys Lux:sta

Viesti Kirjoittaja mooritz »

Kyllähän kun tuosta tekee oikean harraste auton se on vuosien työ,anteeksi vaan kyseisen auton omistaja. Varmasti kannattaa entisöidä ja kunnostaa,kelpais vaikka minullekkii,mutta hinta on kova. Ja silti, ois se kunnostettuna pirun komea peli!
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Kysymys Lux:sta

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Jep. kyllä lux on aina lux.
Paljonkohan noitakin on enää jäljellä?
Eli aidosta hinta sen mukaan.
puutiikeri
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 15:28
Paikkakunta: Kempele

Re: Kysymys Lux:sta

Viesti Kirjoittaja puutiikeri »

Siitä huolimatta jos vertaa nuiden hintoja mitä on näkynyt toviin niin ei yksikään ole muistaakseni tonniin yltänyt (saati sitten kahteen). Kyseessä on kuitenkin lähes aina projekti jonka kustannukset eivät tosiaan jää siihen ostohintaan.
Mopon osuus hintaan pitää toki muistaa lisätä tässä tapauksessa ;)
PR 900 LUX T16 5D '84
KA 9-5 2.3t Vector Wagon Biopower stage 1 '04
PR 9000 '85
Vastaa Viestiin