Kysymys Lux:sta
-
- "Kaasari"
- Viestit: 50
- Liittynyt: Pe Touko 14, 2004 14:31
- Paikkakunta: Vantaa
Ilmastointi on kaiketi ollut perusvaruste luxissa, mutta vain ruotsissa. Ei suomessa. Beiget nahat kuuluisi olla vakiona, ellei jostain syystä ostaja ole halunnut plyyshillä.. usein kyllä varmaan on ryövätty johonkin toiseen autoon . Luxeja tunnutaan lyötävän harmillisen usein lihoiksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Joo, luxeja kyllä aika paljon lyödään paaliin. Olisi jännä tietää montako Luxia on vielä liikenteessä
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
-
- "Ruisku"
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 15:28
- Paikkakunta: Kempele
LUX-hehkutusta
Huh.. piti kaivella ikiwanha topic esille oman kotteron fiilistelyn tuloksena. Kaikki LUXia koskevat aiheet tuntuvat olevan monen vuoden takaa, ja niissäkin paljon puhutaan siitä miten ne ovat käyneet vähiin. Kiinnostaisi tietää tosiaan paljonko niitä on liikenteessä vielä, ja millaisia projekteja porukalla on.
Perheessä kulkeneen Cherryn antauduttua takatukivarsista tuli kova kiire etsiskellä auto alle, ja muistin sitten että tuttavalla oli ollut tuollainen harvinaisen komea kaksivärinen Saab, joskaan sitä ei hetkeen ollut enää liikenteessä näkynyt.
Soittelin lisätietoa koslasta ja selvisi että se oli seissyt pari vuotta laitakaupungilla talvivälinevaraston toimessa. Samalla selvisi muutakin mielenkiintoista, kuten että alkuperäisen omistajan toimesta autossa on joskus pujahtanut kiertokanki ulos, jonka seurauksena tämä herra keneltä ostin auton, sovitteli iltapuhteena tilalle vain noin 60tkm ajetun tonnarin lohkon. Hän puolestaan oli saanut koneremppaan menneen auton ilmaiseksi (huh, aikanaan kuitenkin varmasti maksanut melkolailla ainakin lisävarusteista päätellen).
Laatikolla on ajeltu rapeat 400tkm. Ei rutise, tosin ei tietoa sitten mitä kaikkea sinne on taipaleen varrella uusittu. Hypoideja edellinen omistaja ainakin on laatikossa pitänyt, tarkempaa tietoa ei ole tällä hetkellä.
Ruostetta löytyi varsinkin seisonnan jälkeen yli omien tarpeiden, useita reikiä sai paikkailla takapyörän kotelosta, etulokarista, ovien alareunoista ja vähän ylempääkin. Öljyvuoto on piinannut, vaikka kampuran stefakin vaihdettiin kesällä. Virranjakajan juuresta suurin osa tiettävästi tulee, pitäisi kehitellä sille jotain.
Mutta jokatapauksessa uudenvuodenaattona tämäkin murheenkryyni sai leiman, mistä itsekin yllätyin valtavasti. Silti lista autolle tehtävistä asioista voisi jatkua ties kuinka pitkään. No, kesällä kerkeää.
Omasta mielestäni kyseinen kaksivärinen ilmestys on ollut aina Saabia komeimmillaan. 5D miellyttää myös silmää enemmän kuin 3D, ja pikkuspoilerikin sopii tähän autoon kuin nyrkki silmään.
Jakaisin mieluusti kokemuksia muiden LUXin omistajien kanssa, monia projektikertomuksiakin, mitä täällä aikanaan on linkkailtu, on kadonnut.
Kiitos ja anteeksi avautumisesta - jatkakaa
- Sattuu nimittäin olemaan tuo kyseinen auto minulla nykyäänjcarlson kirjoitti:Itse olen monesti ihastellut täällä Oulussa keskustassa yhden talon pihassa pitkään samassa paikassa seissyttä 5d luxia, mutta kuvia ei ole tullut otettua, enkä ole uskaltanut kysellä olisiko se kaupan.
Perheessä kulkeneen Cherryn antauduttua takatukivarsista tuli kova kiire etsiskellä auto alle, ja muistin sitten että tuttavalla oli ollut tuollainen harvinaisen komea kaksivärinen Saab, joskaan sitä ei hetkeen ollut enää liikenteessä näkynyt.
Soittelin lisätietoa koslasta ja selvisi että se oli seissyt pari vuotta laitakaupungilla talvivälinevaraston toimessa. Samalla selvisi muutakin mielenkiintoista, kuten että alkuperäisen omistajan toimesta autossa on joskus pujahtanut kiertokanki ulos, jonka seurauksena tämä herra keneltä ostin auton, sovitteli iltapuhteena tilalle vain noin 60tkm ajetun tonnarin lohkon. Hän puolestaan oli saanut koneremppaan menneen auton ilmaiseksi (huh, aikanaan kuitenkin varmasti maksanut melkolailla ainakin lisävarusteista päätellen).
Laatikolla on ajeltu rapeat 400tkm. Ei rutise, tosin ei tietoa sitten mitä kaikkea sinne on taipaleen varrella uusittu. Hypoideja edellinen omistaja ainakin on laatikossa pitänyt, tarkempaa tietoa ei ole tällä hetkellä.
Ruostetta löytyi varsinkin seisonnan jälkeen yli omien tarpeiden, useita reikiä sai paikkailla takapyörän kotelosta, etulokarista, ovien alareunoista ja vähän ylempääkin. Öljyvuoto on piinannut, vaikka kampuran stefakin vaihdettiin kesällä. Virranjakajan juuresta suurin osa tiettävästi tulee, pitäisi kehitellä sille jotain.
Mutta jokatapauksessa uudenvuodenaattona tämäkin murheenkryyni sai leiman, mistä itsekin yllätyin valtavasti. Silti lista autolle tehtävistä asioista voisi jatkua ties kuinka pitkään. No, kesällä kerkeää.
Omasta mielestäni kyseinen kaksivärinen ilmestys on ollut aina Saabia komeimmillaan. 5D miellyttää myös silmää enemmän kuin 3D, ja pikkuspoilerikin sopii tähän autoon kuin nyrkki silmään.
Jakaisin mieluusti kokemuksia muiden LUXin omistajien kanssa, monia projektikertomuksiakin, mitä täällä aikanaan on linkkailtu, on kadonnut.
Kiitos ja anteeksi avautumisesta - jatkakaa
PR 900 LUX T16 5D '84
KA 9-5 2.3t Vector Wagon Biopower stage 1 '04
PR 9000 '85
KA 9-5 2.3t Vector Wagon Biopower stage 1 '04
PR 9000 '85
Re: Kysymys Lux:sta
Tästä Saabin pelastamisesta voi oikeestaan antaa näinä päivinä hengenpelastusmitalin !!!
Hienoa homma
Hienoa homma
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Kysymys Lux:sta
Onko yllytyshulluja autoromantikkoja läsnä?
Tuolla nettiautossa yksi Lux kaipaa pelastajaansa:
http://www.nettiauto.com/saab/900/3004067
Tuolla nettiautossa yksi Lux kaipaa pelastajaansa:
http://www.nettiauto.com/saab/900/3004067
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
-
- "Ruisku"
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 15:28
- Paikkakunta: Kempele
Re: Kysymys Lux:sta
On kyllä ilmaa hinnassa, vaikka kuinka tulisi (mikälie) mopo kylkiäisenä...
Eri asia jos kyseessä olisi ajokuntoinen peli. Kyllähän tuo muuten houkuttaisi.
Eri asia jos kyseessä olisi ajokuntoinen peli. Kyllähän tuo muuten houkuttaisi.
PR 900 LUX T16 5D '84
KA 9-5 2.3t Vector Wagon Biopower stage 1 '04
PR 9000 '85
KA 9-5 2.3t Vector Wagon Biopower stage 1 '04
PR 9000 '85
Re: Kysymys Lux:sta
Hintahan on aina neuvottelukysymys. Aika humoristinen pyynti
tuo tonni on, mutta alunperin kaveri yritti myydä kahdella tonnilla
tuo tonni on, mutta alunperin kaveri yritti myydä kahdella tonnilla
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
Re: Kysymys Lux:sta
Kyllähän kun tuosta tekee oikean harraste auton se on vuosien työ,anteeksi vaan kyseisen auton omistaja. Varmasti kannattaa entisöidä ja kunnostaa,kelpais vaikka minullekkii,mutta hinta on kova. Ja silti, ois se kunnostettuna pirun komea peli!
Re: Kysymys Lux:sta
Jep. kyllä lux on aina lux.
Paljonkohan noitakin on enää jäljellä?
Eli aidosta hinta sen mukaan.
Paljonkohan noitakin on enää jäljellä?
Eli aidosta hinta sen mukaan.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 15:28
- Paikkakunta: Kempele
Re: Kysymys Lux:sta
Siitä huolimatta jos vertaa nuiden hintoja mitä on näkynyt toviin niin ei yksikään ole muistaakseni tonniin yltänyt (saati sitten kahteen). Kyseessä on kuitenkin lähes aina projekti jonka kustannukset eivät tosiaan jää siihen ostohintaan.
Mopon osuus hintaan pitää toki muistaa lisätä tässä tapauksessa
Mopon osuus hintaan pitää toki muistaa lisätä tässä tapauksessa
PR 900 LUX T16 5D '84
KA 9-5 2.3t Vector Wagon Biopower stage 1 '04
PR 9000 '85
KA 9-5 2.3t Vector Wagon Biopower stage 1 '04
PR 9000 '85