No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Keinot alkaa loppua käyntiin saamiseksi. Bensaa saa ja kipinääkin antaa mutta ei käyntiin. Ei edes lupaa. Puolan johtoon laitoin tulpan anto hyvän kipinän eli puola kunnossa, irrotin koneesta tulpan ja antoi kohtalaisen kipinän mutta tulpat on aina märkiä vaikka ei käytä ryyppyä eikä polje kaasua. En enää keksi syitä mikä olis pielessä. Mikä avuksi? Pääseekö muuten auton alta katsomaan virtalukon pohjaan että onko siellä kaikki johdot kunnolla kiinni?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
mistä tulpat märät?
bensasta , öljystä vai vedestä`?
ei auton alla ei ole ku pakoputki....
bensasta , öljystä vai vedestä`?
ei auton alla ei ole ku pakoputki....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Kovasti bensalle haiskahtaa. Kaveri oli starttaamassa ku olin kattomassa että antaako kipinää nii kovasti tuli bensan hajua tulpanreijästä.
No ei oo kohta pakoputkeakaan:D mut mistä sen virtalukon pohjan saa näkyville?
No ei oo kohta pakoputkeakaan:D mut mistä sen virtalukon pohjan saa näkyville?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
etupenkkien välistä purat konsolii pois
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
No se nyt on helppo homma ku ei oo autossa oikein tuota sisustaankaan:D Mutta niin onko tässä nyt ongelma se että saa liian paljon bensaa eli kaasarissa vika? Mut pitää vilkasta tuo virtalukon pohja. Jossei saa kipinälle tarpeeks virtaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Kaasuttimen kalvo? Voisiko siitä aiheutua liian rikas seos?
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Kuitenkin välillä toimi tässä ihan moitteetta tosin aina tuo on ollut vaikea lähtemään käyntiin mut nyt ei enää lupaakkaan. Imusarjassa on joskus ollut puoli senttiä bensaa kun on yritetty käyntiin vaikka ei ole ryypytetty eikä kaasua poljettu.
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Tota tota, tuliko tää ongelma yhtäkkiä ja yllättäen ja pyytämättä niinku entiselle pm:lle?baasi99 kirjoitti:Keinot alkaa loppua käyntiin saamiseksi. Bensaa saa ja kipinääkin antaa mutta ei käyntiin. Ei edes lupaa.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
JK. niin uuden viestisi pohjalta sanoisin että kaasutin tulvii.baasi99 kirjoitti:Imusarjassa on joskus ollut puoli senttiä bensaa kun on yritetty käyntiin vaikka ei ole ryypytetty eikä kaasua poljettu.
Kohoneula vuotaa ja uimurin säätä poskellaan. Myös uimuri voi olla rikki ja täyttynyt bensalla. Tarkista nuo ja asenna UUDET NGK tulpat.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
JK 2: onhan kylmäkäynnistyslaite kaasuttimen kyljessä paikallaan, sattuu vaan joskus karkailemaan noista "strömbereistä" . Se on sellainen pitkän omainen valukappale jossa on valkoinen muovikansi ja kahdella ruuvilla kyljessä kiinni.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Ongelma ilmeni siten että auto lähti käyntiin suht hyvin ja pyöri tyhjäkäyntiä että paikat vähän lämpenis ja ikkunat sulais. Pari kilometriä pääsi kun hyytyi ja sitten ei millään käymään. Yritettiin vetää käyntiin nii väillä yritti käynnistyä ja samalla paukutti pakoputkessa. Ja bensaakin on tankissa:D
Täytyy kattoa tuo kylmäkäynnistin laite. Voinko todeta uimurin kunnon kaasuttimen paikallaan ollessa ja miten sen saan näkyville?
Täytyy kattoa tuo kylmäkäynnistin laite. Voinko todeta uimurin kunnon kaasuttimen paikallaan ollessa ja miten sen saan näkyville?
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Uimurin ja neulaventtiilin tarkistus/vaihto onnistuu avaamalla kaasuttimen pohjan kohokammio. Tämän taas voi tehdä vain kun kaasari on irroitettu. Suosittelen hankkimaan kaasarin korjaussarjan ja kunnostamaan kaasarin. Tein vasta saman omalle Tuplikselleni ja ero entiseen on huima. Eikä autossani edes ollut mitään suurempia käynti- tai käynnistysongelmia. Muista ostaa kaasariremppaa varten myös tiivistepaperia, jotta saat kaasarin ja imusarjan välisen laipan tiivistettyä. Kun kaasari on kunnolla puhdistettu ja huollettu, voit säätää sytytyksen kohdalleen. Ja tarkista samalla sytkäosien kunto. Myös konehuoneen bensaletkut kannattaa tarkistaa. Jos ei näiden jälkeen ala käydä niin on ihme!
p.s. Kaasariremppa on vain yhden illan homma. Ihan kivaa näpertelyä. Ja kannattaa pitää mielessä, että kaasaritkin vaativat huoltoa, siinä missä muutkin kuluvat osat. Sekä kaasarin, että sytkän perussäätö onnistuu tavalliseltakin remppaajalta. Kun perussäädöt on tehty, voi auton sitten AJAA tarkemmin säädettäväksi![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
p.s. Kaasariremppa on vain yhden illan homma. Ihan kivaa näpertelyä. Ja kannattaa pitää mielessä, että kaasaritkin vaativat huoltoa, siinä missä muutkin kuluvat osat. Sekä kaasarin, että sytkän perussäätö onnistuu tavalliseltakin remppaajalta. Kun perussäädöt on tehty, voi auton sitten AJAA tarkemmin säädettäväksi
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Ja kun kaasari on säädöissään ja toimii taas, näkyy se positiivisesti myös auton kulussa ja kulutuslukemissa. Ja selvästi kuulostaa sille, että tosissaan kaasarissa ongelmia, koska näytäisi saavan tosi paljon bensaa. Jos se oli käyntiin vedettäessä paukutellut putkeen, on osa bensasta syttynyt putkessa...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Täältä kanssa ääni kohokammion ongelmille...
Joskus muinoin itselläni ryytyi 99 ajosta kovilla pakkasilla vastaavanlaisilla ongelmilla (lähti hyvin käyntiin, kävi tyhjäkäyntiä jonkin aikaa ja n. puolen kilometrin ajon jälkeen ökähti), tokeni neulaventtiilin vaihdolla.
Ja tulpat vaihtaisin kanssa, yleensä ei tykkää bensassa uittamisesta.
EDIT:
Perussäädöt
Räjäytyskuva
Joskus muinoin itselläni ryytyi 99 ajosta kovilla pakkasilla vastaavanlaisilla ongelmilla (lähti hyvin käyntiin, kävi tyhjäkäyntiä jonkin aikaa ja n. puolen kilometrin ajon jälkeen ökähti), tokeni neulaventtiilin vaihdolla.
Ja tulpat vaihtaisin kanssa, yleensä ei tykkää bensassa uittamisesta.
EDIT:
Perussäädöt
Räjäytyskuva
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Eihän oo mitenkään mahollista että siitä ois se huohotinletku pois paikaltaan siitä imusarjan päästä? Veikkaan kyllä että tuommosen huomais mutta ehotanpa varalta kuitenkin ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#6298
Saab 900 T16 -84
Saab 9000 2,0t CSE -94 (rahareikä)
99 Turbon kun sais...
Saab 900 T16 -84
Saab 9000 2,0t CSE -94 (rahareikä)
99 Turbon kun sais...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Hyvä pointti, useasti ampunut tuon pois paikaltaan jos paukutellut imusarjassa...Simbe kirjoitti:Eihän oo mitenkään mahollista että siitä ois se huohotinletku pois paikaltaan siitä imusarjan päästä? Veikkaan kyllä että tuommosen huomais mutta ehotanpa varalta kuitenkin
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Huohotinletku on todella tiukasti kiinni eli ei ainakaan johdu siitä. Kaasarin sisäinen ongelma lienee sitten todennäköisin. Eli yksi yhteen vaihdan vaan solexin tuplakaasarit paikalleen koska ne olen siihen jo hankkinut nii ongelma vois korjaantua sillä. Tuplat ovat ainakin kunnossa kun olen ne avannut ja huoltanut.