Helsingin Sanomat kirjoittaa og 900:sesta
Helsingin Sanomat kirjoittaa og 900:sesta
Saab 900
vanhemmissa malleissa enemmän tyyppivikoja kuin uudemmissa (varo vanhaa turboa)
jarruvikoja: palat kuluvat nopeasti, takajarrusylinterit jumittuvat
väljää etutukivarsien alapallonivelissä
kaasutinmalleissa esiintyy liian korkeita hiilimonoksidi-arvoja (CO)
ohjaustehostin vuotaa ja voi lopahtaa 150 000 ajokilometrin jälkeen
hammastangon suojakumit saattavat olla rikki
moottorin ja vaihdelaatikon öljyvuotoja esiintyy yleisesti: moottori vuotaa venttiilikopan, sylinterikannen ja kampiakselin tiivisteistä, vaihdelaatikko vuotaa siirtäjän tiivisteistä
vaihteisto auton heikko kohta: vaihteiston synkronointi kulunut, vaihteiston laakerivikoja, vaihteistoviat alkavat ilmetä 130 000 ajokilometrin jälkeen (testaa koeajolla, ettei ajettaessa kolmosella, nelosella tai vitosella kuulu vaihteistosta viallisen laakerin jauhava ääni)
vetopyörästön laakerivikoja
ohjauksessa tuntuva ravistus saattaa viitata sisempien vetonivelien kuluneisuuteen
kytkin loppuunkulunut (luistaa)
virtalukkovikoja: avain ei kierry lukossa
ruostuminen alkaa ovien alareunoista
vanhemmissa autoissa vuotavia jäähdyttimiä
lämmityslaitteen säätöventtiili vuotaa myös uudemmissa autoissa
lataussäädinvikoja (latausvalo palaa moottorin käydessä)
sytytysjohdinvikoja
ennen syksyä -88 valmistetuissa turbo-malleissa turbot eivät kestä (uudemmat turbot nestejäähdytteisiä ja kestävät paremmin)
taka-akselin pitkittäistuen helat väljät
iskunvaimentimien kumihelat väljät
vetonivelien suojuskumit rikki
mittarivalot reistailevat
_________________________________________________
Kumma juttu !
vanhemmissa malleissa enemmän tyyppivikoja kuin uudemmissa (varo vanhaa turboa)
jarruvikoja: palat kuluvat nopeasti, takajarrusylinterit jumittuvat
väljää etutukivarsien alapallonivelissä
kaasutinmalleissa esiintyy liian korkeita hiilimonoksidi-arvoja (CO)
ohjaustehostin vuotaa ja voi lopahtaa 150 000 ajokilometrin jälkeen
hammastangon suojakumit saattavat olla rikki
moottorin ja vaihdelaatikon öljyvuotoja esiintyy yleisesti: moottori vuotaa venttiilikopan, sylinterikannen ja kampiakselin tiivisteistä, vaihdelaatikko vuotaa siirtäjän tiivisteistä
vaihteisto auton heikko kohta: vaihteiston synkronointi kulunut, vaihteiston laakerivikoja, vaihteistoviat alkavat ilmetä 130 000 ajokilometrin jälkeen (testaa koeajolla, ettei ajettaessa kolmosella, nelosella tai vitosella kuulu vaihteistosta viallisen laakerin jauhava ääni)
vetopyörästön laakerivikoja
ohjauksessa tuntuva ravistus saattaa viitata sisempien vetonivelien kuluneisuuteen
kytkin loppuunkulunut (luistaa)
virtalukkovikoja: avain ei kierry lukossa
ruostuminen alkaa ovien alareunoista
vanhemmissa autoissa vuotavia jäähdyttimiä
lämmityslaitteen säätöventtiili vuotaa myös uudemmissa autoissa
lataussäädinvikoja (latausvalo palaa moottorin käydessä)
sytytysjohdinvikoja
ennen syksyä -88 valmistetuissa turbo-malleissa turbot eivät kestä (uudemmat turbot nestejäähdytteisiä ja kestävät paremmin)
taka-akselin pitkittäistuen helat väljät
iskunvaimentimien kumihelat väljät
vetonivelien suojuskumit rikki
mittarivalot reistailevat
_________________________________________________
Kumma juttu !
Hahaha näkyy ettei ole saab fani...
Kateutta sanon minä... omalla turbolla ajettiin 360tkm ennen ahtimen laukeamista...
Toisin kun mersuilla jonka mallimerkinnät viittaavat ajettavaan kilometrimäärään ennen laukeamista (E260,E300...jne) Mitenkään nyt mersuja halveeraamatta... vaikka onkin tosi hyvä auto...
Mulla ole ainakaan ollu noitten edellä mainittujen osien tiimoilta (paitsi toi hana) niin mitään moittimista...
Kateutta sanon minä... omalla turbolla ajettiin 360tkm ennen ahtimen laukeamista...

Toisin kun mersuilla jonka mallimerkinnät viittaavat ajettavaan kilometrimäärään ennen laukeamista (E260,E300...jne) Mitenkään nyt mersuja halveeraamatta... vaikka onkin tosi hyvä auto...

Mulla ole ainakaan ollu noitten edellä mainittujen osien tiimoilta (paitsi toi hana) niin mitään moittimista...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Ihan hyvä tsekkauslista Saabia ostavalle. Tokkopa kenelläkään on ollut edes kolmasosaa mainituista vioista samassa autossa.
Valtaosa helppoja korjata, kun tietää oikeat konstit ja kestävät varaosamerkit (esim. turboon sytytyskaapeleiksi Bougi.. ööö... Pukikaartit).
Valtaosa helppoja korjata, kun tietää oikeat konstit ja kestävät varaosamerkit (esim. turboon sytytyskaapeleiksi Bougi.. ööö... Pukikaartit).
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
Sledgehammer osui asian ytimeen! Näillä Saabeilla ajetaan niin paljon, että näistä löytyy myös huonosti pidettyjä yksilöitä. Esimerkkinä meneehän nyt joka autosta laakerit laatikosta lopulta, kun tarpeeksi paljon ajaa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
Ja esim. se Auto Bild-lehden jokavuotinen vikatilasto listaus on siinä mielessä myös harhaanjohtava että niitä vikoja ei ole laskettu esim. 30tkm jälkeen, jolloin vähiten vikoja sisältävät merkit olisivat aivan jotain muita kuin nämä Toyotat, Volkswagenit yms. vaan siellä vikatilastoissa on samalla viivalla 20tkm ajetut esim.Toyotat sekä huomattavasti enemmän asvalttia nielleen esim. Johtotähdet yms.
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
Re: Helsingin Sanomat kirjoittaa og 900:sesta
Vaikka tää on taas joku trollausyritys niin, kommentoidaan kuitenkin. Ehdottomasti paras vika:

Onkohan tota vikaa esiintyny muissa käytetyissä autoissamarso kirjoitti: kytkin loppuunkulunut (luistaa)

BMW 320dA Coupe LCI
Re: Helsingin Sanomat kirjoittaa og 900:sesta
marso kirjoitti:Saab 900
vanhemmissa malleissa enemmän tyyppivikoja kuin uudemmissa (varo vanhaa turboa)
- Miksi varoisin? Jos halusin turbon??
jarruvikoja: palat kuluvat nopeasti, takajarrusylinterit jumittuvat
- Ei ainoastaan saabissa?
väljää etutukivarsien alapallonivelissä
- Boring
kaasutinmalleissa esiintyy liian korkeita hiilimonoksidi-arvoja (CO)
ohjaustehostin vuotaa ja voi lopahtaa 150 000 ajokilometrin jälkeen
-Ajettu "jo" 400tkm. Eikä ole vaihdettu.
hammastangon suojakumit saattavat olla rikki
moottorin ja vaihdelaatikon öljyvuotoja esiintyy yleisesti: moottori vuotaa venttiilikopan, sylinterikannen ja kampiakselin tiivisteistä, vaihdelaatikko vuotaa siirtäjän tiivisteistä
vaihteisto auton heikko kohta: vaihteiston synkronointi kulunut, vaihteiston laakerivikoja, vaihteistoviat alkavat ilmetä 130 000 ajokilometrin jälkeen (testaa koeajolla, ettei ajettaessa kolmosella, nelosella tai vitosella kuulu vaihteistosta viallisen laakerin jauhava ääni)
- Myönnetään
vetopyörästön laakerivikoja
ohjauksessa tuntuva ravistus saattaa viitata sisempien vetonivelien kuluneisuuteen
kytkin loppuunkulunut (luistaa)
- Ihan normaalisti kuluvia osia?
virtalukkovikoja: avain ei kierry lukossa
ruostuminen alkaa ovien alareunoista
vanhemmissa autoissa vuotavia jäähdyttimiä
- Terävä havainto..
lämmityslaitteen säätöventtiili vuotaa myös uudemmissa autoissa
lataussäädinvikoja (latausvalo palaa moottorin käydessä)
sytytysjohdinvikoja
ennen syksyä -88 valmistetuissa turbo-malleissa turbot eivät kestä (uudemmat turbot nestejäähdytteisiä ja kestävät paremmin)
Ihmeellistä.. -87 400tkm samalla turbolla![]()
taka-akselin pitkittäistuen helat väljät
iskunvaimentimien kumihelat väljät
vetonivelien suojuskumit rikki
- Niin..? Saabiko ainoa?
mittarivalot reistailevat
- Ei kertaakaan..
Erittäin asiantuntevaa tavaraa. Ajelesin polkupyörällä jos olisin lukenut tämän ennenkuin ostin oman satkun..![]()
Kumma juttu !
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Lexus GS 300
Asiantuntevaa tekstiä, kertakaikkiaan
Mulla on ollut itellä tai käytössä mm:
Skoda 120
VW Kupla 2kpl
VW Transporter
Ford Escort mkI 3kpl ja MK2 4kpl
Ford Sierra, Taunus, Capri ja Cortina
MB 280CE ja 220dsl
Porsche 911
BMW 2002
Toyota Starlet 2kpl
Toyota Hiace
Datsun 100A
Fiat 600, 850, 127, 128 ja 133
Peugeot 405
Suzuki Swift
ja ihan joka ikisessä kaikki samat viat, paitsi toi ohjaus tehostin. Ja Skodassa ei ovien alareunat ollu kovin ruosteiset...


Mulla on ollut itellä tai käytössä mm:
Skoda 120
VW Kupla 2kpl
VW Transporter
Ford Escort mkI 3kpl ja MK2 4kpl
Ford Sierra, Taunus, Capri ja Cortina
MB 280CE ja 220dsl
Porsche 911
BMW 2002
Toyota Starlet 2kpl
Toyota Hiace
Datsun 100A
Fiat 600, 850, 127, 128 ja 133
Peugeot 405
Suzuki Swift
ja ihan joka ikisessä kaikki samat viat, paitsi toi ohjaus tehostin. Ja Skodassa ei ovien alareunat ollu kovin ruosteiset...

Niih ja puolessakaan noista ei ole tehostintaja ihan joka ikisessä kaikki samat viat, paitsi toi ohjaus tehostin

No ei vaineskaan, kunnioitettava lista erimerkkisiä autoja sinulla.
Noista olen sentään koeajanut seuraavia:
Datsun 100A
Toyota Hiace
MB 280CE (tosin 280SE).
Sulla on ainakin kokemusta eri autoista ja merkeistä.
Itselläni on ollut yksi hairahdus: opel kadett C, sittemmin vain saabeja. Kaipa se on jotain sairautta..
Mutta jokaiseen autoon saa vikoja, ei tarvii olla kuin 10tkm ajettu niin voi olla hajalla, kaikenhan saa rikki kuin oikein yrittää...
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.