OG900i 16v Vaparin virittäminen
OG900i 16v Vaparin virittäminen
Eli otsikon mukainen OG900 miten saisi piristettyä?
Löytyykö jyrkempiä nokka akseleita?
Onko kukaan laskenut kantta?
Avartanut imu ja pako kanavia, miten toimii?
Löytyykö jyrkempiä nokka akseleita?
Onko kukaan laskenut kantta?
Avartanut imu ja pako kanavia, miten toimii?
Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen
Turbottaminen lienee helpoin ja varmin tapa saada tehoja
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen
Entäs jos sen turbon unohtaisi.
Onko paljoa muita keinoja saada vaikka tosta 8v koneesta jotain pihalle..
Onko paljoa muita keinoja saada vaikka tosta 8v koneesta jotain pihalle..
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen
jyrkkä nokka
poraus
tuplakaasarit WEBER
kannen hieronta
kuski ja auto laihdutuskuurille
myötätuuli
poraus
tuplakaasarit WEBER
kannen hieronta
kuski ja auto laihdutuskuurille
myötätuuli
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen
Tuplakaasarit on aina kiinnostanu, vaikka teho laskisikin.. Se ois vaan cool
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen
Jos rahaa on niin:
-2.1 kansi johon porttaus ja kisaseetit + lasku,puristukset sinne 11 tietämille.
-läppärungot+säädettävä kaupallinen ruisku tai mega
-vauhtipyörän kevennys + tasapainotus
-kampuran+veivien kiillotus ja tasapainotus
-ylikokoon poraus
-Nokkien hionta
-peltisarja
-avarampi putki
ym,ym
Säädöt penkissä.
Tosin samat tehot haa huomattavasti halvemmalla kun kiltisti pudottaa sinne sen turbopadan tai vaihtaa autonsa jo valmiiksi turbolliseen.
-2.1 kansi johon porttaus ja kisaseetit + lasku,puristukset sinne 11 tietämille.
-läppärungot+säädettävä kaupallinen ruisku tai mega
-vauhtipyörän kevennys + tasapainotus
-kampuran+veivien kiillotus ja tasapainotus
-ylikokoon poraus
-Nokkien hionta
-peltisarja
-avarampi putki
ym,ym
Säädöt penkissä.
Tosin samat tehot haa huomattavasti halvemmalla kun kiltisti pudottaa sinne sen turbopadan tai vaihtaa autonsa jo valmiiksi turbolliseen.
Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen
Lisään listaan vielä 2.1:n imusarjan.tomaatti kirjoitti:Jos rahaa on niin:
-2.1 kansi johon porttaus ja kisaseetit + lasku,puristukset sinne 11 tietämille.
-läppärungot+säädettävä kaupallinen ruisku tai mega
-vauhtipyörän kevennys + tasapainotus
-kampuran+veivien kiillotus ja tasapainotus
-ylikokoon poraus
-Nokkien hionta
-peltisarja
-avarampi putki
ym,ym
Säädöt penkissä.
Tosin samat tehot haa huomattavasti halvemmalla kun kiltisti pudottaa sinne sen turbopadan tai vaihtaa autonsa jo valmiiksi turbolliseen.
Tuota 2.1:n hilppeet, peltisetti, putkisto, enempi kakkua ja 2.3:n nokat oli joskus muinoin koneessani kiinni niin ei siinä oikein mitään pers-dynolla eroo muuta huomannut kuin että bensan kulutus nousi.
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen
Tupla 45 weberit ja nokat , puristukset 10,5-11 pintaan , putki ym. ja ei välttämättä hirveesti kulutus nouse.
Tallista löytyy Old school +160 penkkiheppainen B-kone 99, 5 lovisella pitkällä laatikolla ja maantiellä mennään 8-10 litran kulutuksilla .
melkein 10 vuotta ajelin vuoteen 2000 asti päivittäin ko. koneella ja hauska oli.
Tallista löytyy Old school +160 penkkiheppainen B-kone 99, 5 lovisella pitkällä laatikolla ja maantiellä mennään 8-10 litran kulutuksilla .
melkein 10 vuotta ajelin vuoteen 2000 asti päivittäin ko. koneella ja hauska oli.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen
Ei muuta kuin Trollspeediltä konetta kehiin, samalla mallilla tekee kuin Per Johanssonin Ng satkun koneen. Muutamama vuosi sitten johti alle 2 litraisia Ruotsin rallissa eka päivän jälkeen. Oli aika mukavaa katseltavaa kun pesi kaiken maailman Kit Golffit ja astrat silloin.
Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen
Lisään listaan vielä 2.1:n imusarjan.vuorpe kirjoitti:tomaatti kirjoitti:Jos rahaa on niin:
-2.1 kansi johon porttaus ja kisaseetit + lasku,puristukset sinne 11 tietämille.
-läppärungot+säädettävä kaupallinen ruisku tai mega
-vauhtipyörän kevennys + tasapainotus
-kampuran+veivien kiillotus ja tasapainotus
-ylikokoon poraus
-Nokkien hionta
-peltisarja
-avarampi putki
ym,ym
Säädöt penkissä.
Tosin samat tehot haa huomattavasti halvemmalla kun kiltisti pudottaa sinne sen turbopadan tai vaihtaa autonsa jo valmiiksi turbolliseen.
Ei mitään 2.1 imusarjoja vaan ne mainetsemani läppärungot+piperit.
Kyllä tuolla setillä pitäisi päästä sinne 180 hv lukemiin kunhan sytkäkin on säädettävä.
Viimeksi muokannut tomaatti, Su Tammi 31, 2010 13:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen
Mitkäs nuo 2.3 nokat oikein on?vuorpe kirjoitti:
Tuota 2.1:n hilppeet, peltisetti, putkisto, enempi kakkua ja 2.3:n nokat oli joskus muinoin koneessani kiinni niin ei siinä oikein mitään pers-dynolla eroo muuta huomannut kuin että bensan kulutus nousi.
Jollen väärin muista niin b202 turbon nokat ovat ne kovimmat nostoiltaan lukuunottamatta niitä epäsymmetrisiä joita oli -84?
Muistitko laskea kantta riittävästi,meinaan tuo 2.1 kansi laskee puristussuhdetta norni 2.0 kanteen verrattuna.
Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen
2.3:n nokilla hitusen pidempi aukiolo.tomaatti kirjoitti:Mitkäs nuo 2.3 nokat oikein on?vuorpe kirjoitti:
Tuota 2.1:n hilppeet, peltisetti, putkisto, enempi kakkua ja 2.3:n nokat oli joskus muinoin koneessani kiinni niin ei siinä oikein mitään pers-dynolla eroo muuta huomannut kuin että bensan kulutus nousi.
Jollen väärin muista niin b202 turbon nokat ovat ne kovimmat nostoiltaan lukuunottamatta niitä epäsymmetrisiä joita oli -84?
Muistitko laskea kantta riittävästi,meinaan tuo 2.1 kansi laskee puristussuhdetta norni 2.0 kanteen verrattuna.
Sama nosto kaikissa 16 venasissa, minun muistikuvani mukaan.
En laskenut kantta sillä oli vaan kokeilu ja kansi on tarkotus myydä.
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen
Onkos kenelläkään heittää pöytään arvoja noista nokista?
Esim 2,3 nokat vs T16 nokat?
Kummat paremmat nostoiltaan ja auki oloajoiltaan?
Esim 2,3 nokat vs T16 nokat?
Kummat paremmat nostoiltaan ja auki oloajoiltaan?
Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen
TURBOapc kirjoitti:Onkos kenelläkään heittää pöytään arvoja noista nokista?
Esim 2,3 nokat vs T16 nokat?
Kummat paremmat nostoiltaan ja auki oloajoiltaan?
http://kotisivu.dnainternet.fi/pvuor2/C ... 0Specs.doc
Saabiton saabisti
#1470
#1470