OG900i 16v Vaparin virittäminen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
thessu
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 12:51

OG900i 16v Vaparin virittäminen

Viesti Kirjoittaja thessu »

Eli otsikon mukainen OG900 miten saisi piristettyä?
Löytyykö jyrkempiä nokka akseleita?
Onko kukaan laskenut kantta?
Avartanut imu ja pako kanavia, miten toimii?
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2954
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Turbottaminen lienee helpoin ja varmin tapa saada tehoja
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

Entäs jos sen turbon unohtaisi.
Onko paljoa muita keinoja saada vaikka tosta 8v koneesta jotain pihalle..
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jyrkkä nokka
poraus
tuplakaasarit WEBER
kannen hieronta
kuski ja auto laihdutuskuurille
myötätuuli
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

Tuplakaasarit on aina kiinnostanu, vaikka teho laskisikin.. Se ois vaan cool :lol:
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Jos rahaa on niin:
-2.1 kansi johon porttaus ja kisaseetit + lasku,puristukset sinne 11 tietämille.
-läppärungot+säädettävä kaupallinen ruisku tai mega
-vauhtipyörän kevennys + tasapainotus
-kampuran+veivien kiillotus ja tasapainotus
-ylikokoon poraus
-Nokkien hionta
-peltisarja
-avarampi putki

ym,ym

Säädöt penkissä.

Tosin samat tehot haa huomattavasti halvemmalla kun kiltisti pudottaa sinne sen turbopadan tai vaihtaa autonsa jo valmiiksi turbolliseen.
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

tomaatti kirjoitti:Jos rahaa on niin:
-2.1 kansi johon porttaus ja kisaseetit + lasku,puristukset sinne 11 tietämille.
-läppärungot+säädettävä kaupallinen ruisku tai mega
-vauhtipyörän kevennys + tasapainotus
-kampuran+veivien kiillotus ja tasapainotus
-ylikokoon poraus
-Nokkien hionta
-peltisarja
-avarampi putki

ym,ym

Säädöt penkissä.

Tosin samat tehot haa huomattavasti halvemmalla kun kiltisti pudottaa sinne sen turbopadan tai vaihtaa autonsa jo valmiiksi turbolliseen.
Lisään listaan vielä 2.1:n imusarjan.

Tuota 2.1:n hilppeet, peltisetti, putkisto, enempi kakkua ja 2.3:n nokat oli joskus muinoin koneessani kiinni niin ei siinä oikein mitään pers-dynolla eroo muuta huomannut kuin että bensan kulutus nousi.
Saabiton saabisti
#1470
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen

Viesti Kirjoittaja toms »

Tupla 45 weberit ja nokat , puristukset 10,5-11 pintaan , putki ym. ja ei välttämättä hirveesti kulutus nouse.

Tallista löytyy Old school +160 penkkiheppainen B-kone 99, 5 lovisella pitkällä laatikolla ja maantiellä mennään 8-10 litran kulutuksilla .
melkein 10 vuotta ajelin vuoteen 2000 asti päivittäin ko. koneella ja hauska oli.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen

Viesti Kirjoittaja hatami »

Ei muuta kuin Trollspeediltä konetta kehiin, samalla mallilla tekee kuin Per Johanssonin Ng satkun koneen. Muutamama vuosi sitten johti alle 2 litraisia Ruotsin rallissa eka päivän jälkeen. Oli aika mukavaa katseltavaa kun pesi kaiken maailman Kit Golffit ja astrat silloin. :saab:
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

vuorpe kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:Jos rahaa on niin:
-2.1 kansi johon porttaus ja kisaseetit + lasku,puristukset sinne 11 tietämille.
-läppärungot+säädettävä kaupallinen ruisku tai mega
-vauhtipyörän kevennys + tasapainotus
-kampuran+veivien kiillotus ja tasapainotus
-ylikokoon poraus
-Nokkien hionta
-peltisarja
-avarampi putki

ym,ym

Säädöt penkissä.

Tosin samat tehot haa huomattavasti halvemmalla kun kiltisti pudottaa sinne sen turbopadan tai vaihtaa autonsa jo valmiiksi turbolliseen.
Lisään listaan vielä 2.1:n imusarjan.

Ei mitään 2.1 imusarjoja vaan ne mainetsemani läppärungot+piperit.
Kyllä tuolla setillä pitäisi päästä sinne 180 hv lukemiin kunhan sytkäkin on säädettävä.
Viimeksi muokannut tomaatti, Su Tammi 31, 2010 13:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

vuorpe kirjoitti:
Tuota 2.1:n hilppeet, peltisetti, putkisto, enempi kakkua ja 2.3:n nokat oli joskus muinoin koneessani kiinni niin ei siinä oikein mitään pers-dynolla eroo muuta huomannut kuin että bensan kulutus nousi.
Mitkäs nuo 2.3 nokat oikein on?
Jollen väärin muista niin b202 turbon nokat ovat ne kovimmat nostoiltaan lukuunottamatta niitä epäsymmetrisiä joita oli -84?
Muistitko laskea kantta riittävästi,meinaan tuo 2.1 kansi laskee puristussuhdetta norni 2.0 kanteen verrattuna.
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

tomaatti kirjoitti:
vuorpe kirjoitti:
Tuota 2.1:n hilppeet, peltisetti, putkisto, enempi kakkua ja 2.3:n nokat oli joskus muinoin koneessani kiinni niin ei siinä oikein mitään pers-dynolla eroo muuta huomannut kuin että bensan kulutus nousi.
Mitkäs nuo 2.3 nokat oikein on?
Jollen väärin muista niin b202 turbon nokat ovat ne kovimmat nostoiltaan lukuunottamatta niitä epäsymmetrisiä joita oli -84?
Muistitko laskea kantta riittävästi,meinaan tuo 2.1 kansi laskee puristussuhdetta norni 2.0 kanteen verrattuna.
2.3:n nokilla hitusen pidempi aukiolo.
Sama nosto kaikissa 16 venasissa, minun muistikuvani mukaan.
En laskenut kantta sillä oli vaan kokeilu ja kansi on tarkotus myydä.
Saabiton saabisti
#1470
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

Onkos kenelläkään heittää pöytään arvoja noista nokista?
Esim 2,3 nokat vs T16 nokat?
Kummat paremmat nostoiltaan ja auki oloajoiltaan?
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: OG900i 16v Vaparin virittäminen

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

TURBOapc kirjoitti:Onkos kenelläkään heittää pöytään arvoja noista nokista?
Esim 2,3 nokat vs T16 nokat?
Kummat paremmat nostoiltaan ja auki oloajoiltaan?

http://kotisivu.dnainternet.fi/pvuor2/C ... 0Specs.doc
Saabiton saabisti
#1470
Vastaa Viestiin