No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Siitä se ranetus alkaa... ei kannata lähtä sille linjalle....
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
No niin nyt olisi sitten tuplakaasarit vaihdettu. Päivällä sain sitten auton käyntiin, otti hyvin kierroksia ja ajoin sillä pienen lenkin ja toimi hyvin.Sitten annoin vähän aikaa seista pihalla ja yritin käyntiin niin ei enää millään,yrittää kyllä kovasti muttei jaksa käynnistyä.Katsoin tulpat ja ne oli ihan mustat ja noessa. Tulpat ovat vanhat joten ensimmäinen apu varmaan olisi kun vaihdan tulpat mutta epäilen että vikaa olisi muuallakin. Tuntuu että saisi liikaa bensaa. Olisiko täällä joku joka olisi perehtynyt noiden vaakakaasareiden toimintaan ja osaisi neuvoa niiden säädössä. Siis kyseessä ei ole saabin omat tuplat vaan malli on solex addhe.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Solexit ei muutenkaan ole mitkään parhaat säädettävät, mutta jos kaasarit on hyvin synkassa, polttoainepinnat kohillaan eikä suuttimet ole tukossa tahi ihan väärät niin kyllä ne pelaa.
http://volvo.tonit.org/ <- tuolta korjaamo osasta löytyy jotain säätövinkkejä
http://volvo.tonit.org/ <- tuolta korjaamo osasta löytyy jotain säätövinkkejä
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
vaihdappa ne uudet tulpat ihan ekaksi ja kirjoita sitten auttoiko, usein vaikka ei uskoisisi ongelmat poistuu vaihtamalla ne
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Noniin elikkä uusilla tulpilla hyvin käyntiin ja vastasi hyvin kaasuun mutta sitten alkoi booaminen. Ja tulpat nokisena muttei märkänä. Kiihdytyspumput toimii ruikkaa ainetta kun kääntää kaasua. Taas tuli neuvoa että vika voisi olla virtapuolella. Kipinä saisi minustakin olla parempi. Olen hionut katkojan käret ja uusi pyörijäkin on vaihdettu. Enää olisi konkka ja puola vanhaa. Konetta kun pyörittää startilla niin katkojankärissä kipinöi paljon. Täytynee kääntyä osaavimpien puoleen joka tulisi säätämään osat kohdalleen. Itseltä alkaa usko loppua:(
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Muistuu mieleen 99:n oireilu yli kahdenkymmenen vuoden takaa.Kondensaattorin
vaihto auttoi silloin asiaan.Ehkäpä nyt myös sinulla?
vaihto auttoi silloin asiaan.Ehkäpä nyt myös sinulla?
96 2T 64/65,V4 -71ja-75 ,99 GLIa -77,,900 T16 -82/84 , ,9000:CD TA-89,3,0 V6 CSE -95,Griffin 3,0 V6-96,2,3 TA CS-97,9-5 Griffin V6 -00. #585# 37v. Saabilla ajelua.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Kondensaattorin vaihto voisi auttaa, jos kerra kärjissä kipunoi.baasi99 kirjoitti:Noniin elikkä uusilla tulpilla hyvin käyntiin ja vastasi hyvin kaasuun mutta sitten alkoi booaminen. Ja tulpat nokisena muttei märkänä. Kiihdytyspumput toimii ruikkaa ainetta kun kääntää kaasua. Taas tuli neuvoa että vika voisi olla virtapuolella. Kipinä saisi minustakin olla parempi. Olen hionut katkojan käret ja uusi pyörijäkin on vaihdettu. Enää olisi konkka ja puola vanhaa. Konetta kun pyörittää startilla niin katkojankärissä kipinöi paljon. Täytynee kääntyä osaavimpien puoleen joka tulisi säätämään osat kohdalleen. Itseltä alkaa usko loppua:(
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Seuraavat asiat on helppo mitata yleismittarilla:
Puolan ensiö+toisio resistanssit
Puolanjohtojen resistanssit
PYÖRIJÄN resistanssi (1k).
http://www.dlc.fi/~ratter/saab.htm tuolla on 900 teknisissä tiedoissa arvot.
Ja josso kärjellinen sytkä niin se konkkahan on kanssa hommassa mukana ja kärjet.
Puolan ensiö+toisio resistanssit
Puolanjohtojen resistanssit
PYÖRIJÄN resistanssi (1k).
http://www.dlc.fi/~ratter/saab.htm tuolla on 900 teknisissä tiedoissa arvot.
Ja josso kärjellinen sytkä niin se konkkahan on kanssa hommassa mukana ja kärjet.
99T-museopeli
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
ahaa kärkiä viilataan niinkuin 60 luvulla
osta uudet kärjet niin lakkaa kipunointi, vika on yleensä siinä päässä eikä kondensaattorissa.
osta uudet kärjet niin lakkaa kipunointi, vika on yleensä siinä päässä eikä kondensaattorissa.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Heittäkää ne kärkihommelit pois ja ostakaa Ignitor, Triangle Motor Co. myy, puh. 02 - 416 2333. Niin joo, ja Flame Trhower puola on kans aika asiallinen kapistus siihen kaveriksi
Nimim. kokemusta on...
Niin, Ignitorhan korvaa jakajassa olevat kärjet ja konkan. Sinne missä ennen kärjet laahasivat tulee magneettipyörä joka antaa kipinäkäskyt mokkulalle joka tulee kärkien tilalle. Systeemin sanotaan jopa antavan anteeksi jakajan kulumisesta tulevat haitat mutta tästä ei taas itsellä ole kokemusta, kun Ignitor laitettiin jakajaan johon oli vaihdettu uudet puslat.
Todellisen hyödyn Ignitorista saa kunnon puolalla ja siihen en voi suositella muuta kuin Flame Throweria. Omalle 99:lle vakiolla 17°eykk ennakolla moottori tuntui vääntävän paljon paremmin, ja hieman paremmalla 19°eykk ennakolla moottori ottaa paljon heleämmin kierroksia kuin vakiosytkäosilla. Sen verran on myös kokemusta, kun moottori ei ole sinnepäinkään säädöissä mutta silti lähtee hyvin käyntiin ja käy yllättävän hyvin Ja tämän verran muuttuu moottoritilan ilme eli sopii todellakin vanhoihin autoihin paremmin kuin mitkään boksihässäkkäviritelmät
Nimim. kokemusta on...
Niin, Ignitorhan korvaa jakajassa olevat kärjet ja konkan. Sinne missä ennen kärjet laahasivat tulee magneettipyörä joka antaa kipinäkäskyt mokkulalle joka tulee kärkien tilalle. Systeemin sanotaan jopa antavan anteeksi jakajan kulumisesta tulevat haitat mutta tästä ei taas itsellä ole kokemusta, kun Ignitor laitettiin jakajaan johon oli vaihdettu uudet puslat.
Todellisen hyödyn Ignitorista saa kunnon puolalla ja siihen en voi suositella muuta kuin Flame Throweria. Omalle 99:lle vakiolla 17°eykk ennakolla moottori tuntui vääntävän paljon paremmin, ja hieman paremmalla 19°eykk ennakolla moottori ottaa paljon heleämmin kierroksia kuin vakiosytkäosilla. Sen verran on myös kokemusta, kun moottori ei ole sinnepäinkään säädöissä mutta silti lähtee hyvin käyntiin ja käy yllättävän hyvin Ja tämän verran muuttuu moottoritilan ilme eli sopii todellakin vanhoihin autoihin paremmin kuin mitkään boksihässäkkäviritelmät
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Ei myöskään ole kovin vaikea tai kallis operaatio ottaa kärjetön sytytys uudemmasta 99/90/900:sta. Virrajnjakaja, puola, pääteaste ja vähän johtosarjaa. Kärkiin liittyvät huolet loppuvat siihen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Väittäisin, että Ignitorin asennus on paljon helpompaa, kun laite korvaa kärjet mutta auton johtosarja pysyy ennallaan.
Hinnoista sen verran, että itse Ignitor maksoi markka-aikaan 450mk ja puola maksoi 78€. En tämän päivän hintoja tiedä mutta eivät varmaan kauas heitä.
Ainoa miinuspuolihan tuolla on, että JFU4 jakajassa (jos muistan oikein tuon B-moottorin jakajan) joutuu Dremelillä tai vast. kapistuksella jyrsimään jakajankannesta vähän materiaalia pois.
Hinnoista sen verran, että itse Ignitor maksoi markka-aikaan 450mk ja puola maksoi 78€. En tämän päivän hintoja tiedä mutta eivät varmaan kauas heitä.
Ainoa miinuspuolihan tuolla on, että JFU4 jakajassa (jos muistan oikein tuon B-moottorin jakajan) joutuu Dremelillä tai vast. kapistuksella jyrsimään jakajankannesta vähän materiaalia pois.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Mulla on tuossa saapissa h-motti. Ostin jo uuden puolan ja konkan nii täytyy koittaa ensin niillä.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Komppaan, laitoin yhdelle kaverille 90 motistä kärjettömän 99 kärjellisen tilalle kun se on ainoa oikea toimenpide H-moottorissa ellei sitten ole museoitavasta kamppeesta kyse (en tiedä kuinka hysteerisiä ne on tarkastuksessa, yleensä kuitenkin mitä uudempi sen hysteerisemmin paneudutaan alkuperäisyyteen).jus kirjoitti:Ei myöskään ole kovin vaikea tai kallis operaatio ottaa kärjetön sytytys uudemmasta 99/90/900:sta. Virrajnjakaja, puola, pääteaste ja vähän johtosarjaa. Kärkiin liittyvät huolet loppuvat siihen.
Re: No mutta nyt alkaa 99 hermostuttamaan
Uusiin sytkäosiin sijoittaminen kannatti, nyt lähtee hyvin käyntiin ja muutenkin toimii hyvin. Vielä kun saan noihin kaasareihin kiihdytyssuppilot ja ilmanputsarit nii avot. Sittenhä sitä kohta pitää peltisatsia jostain alkaa ettimään ja kireempää nokkaa ja kannellekkin jotain:D no ajellaan nyt tämä talvi noin kun sain toimimaan:)