Kytkimen neste letku / putki.
Kytkimen neste letku / putki.
Huomasin tuossa kovilla reilun -30 asteen pakkasilla et kytkinneste putki tihkuu siitä letkun prässiliitoksesta , johtuen luultavasti kovasta pakkasesta / kovettuneesta kumista/ kylmänkutistamasta kumista/iästä jne.yhteisvaikutuksesta.
Onko muut havainneet moista ja onko kukaan koskaan prässännyt uutta letkua ko. putkeen ?
Mikä oli letkun materiaali, normaali hydrauliikkaletku vai teflon?
Ei taida marmoritiskiltä saada enään uutta... ????
Onko muut havainneet moista ja onko kukaan koskaan prässännyt uutta letkua ko. putkeen ?
Mikä oli letkun materiaali, normaali hydrauliikkaletku vai teflon?
Ei taida marmoritiskiltä saada enään uutta... ????
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kytkimen neste letku / putki.
speedparts
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Kytkimen neste letku / putki.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kytkimen neste letku / putki.
hi flex ja pidot paranee
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kytkimen neste letku / putki.
Hi Flex ? Tarkenna letkuntyyppi, kiitos.
normi hydrauliikkaletku ei taida käydä ?
normi hydrauliikkaletku ei taida käydä ?
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
-
- "Turbo"
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Kytkimen neste letku / putki.
toms kirjoitti:Hi Flex ? Tarkenna letkuntyyppi, kiitos.
normi hydrauliikkaletku ei taida käydä ?
Teräspunosletku koko matkalle sylinteristä sylinteriin niin pitäisi kestää, meillä maksoi n. pari kymppiä.
http://www.dunlophiflex.fi
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
http://www.saab99rallye.net
Re: Kytkimen neste letku / putki.
Millainen teräpunosletku ? Teflonsisustainen ?
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Kytkimen neste letku / putki.
Tilasin Speedpartsilta uuden ja mallia vahvistettu teräpunos-juttu.
Ei tuntunut löytyvän EPDM- kumisisus letkulla olevaa paineenkestävää 6 mm oikein mistään äkikseltään.
Normaali hydrauliikkaletku ei käy koska siinä on NBR sisäkumi ja se ei kestä pitemmän päälle jarrunestettä.
Huom. Jos jarruneste tai jähytysneste yms hommiin laitata o-renkaita yms niin ne pitää olla EPDM kumisia, ei NBR.
Kun saan uuden ja nään letkun mistä tehty niin hommaan ko. letkua vaikka kivennavan takaa ja rässään vanhaan putkeen uuden.
Ei tuntunut löytyvän EPDM- kumisisus letkulla olevaa paineenkestävää 6 mm oikein mistään äkikseltään.
Normaali hydrauliikkaletku ei käy koska siinä on NBR sisäkumi ja se ei kestä pitemmän päälle jarrunestettä.
Huom. Jos jarruneste tai jähytysneste yms hommiin laitata o-renkaita yms niin ne pitää olla EPDM kumisia, ei NBR.
Kun saan uuden ja nään letkun mistä tehty niin hommaan ko. letkua vaikka kivennavan takaa ja rässään vanhaan putkeen uuden.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Kytkimen neste letku / putki.
Kestääkö teräspunos-teflon letku jarrunestettä?
Ja tosiaan vanhaan putkeen vaihtaa jos ei ole ruosteessa.
Joku sopiva prässi systeemi vaan pitää olla. Jarruissa ainakin voi olla parisataa baaria painetta hetkellisesti kun oikein survoo.
Kytkimessä ei niin paljoa.
Ja tosiaan vanhaan putkeen vaihtaa jos ei ole ruosteessa.
Joku sopiva prässi systeemi vaan pitää olla. Jarruissa ainakin voi olla parisataa baaria painetta hetkellisesti kun oikein survoo.
Kytkimessä ei niin paljoa.
99T-museopeli
Re: Kytkimen neste letku / putki.
Teflon- teräspunos kestää kyllä.
Ei oo aikaa irroittaa vanhaa ja lähtä purkamaan sitä ja rässään uutta jne. vaan uutta kehiin niin pääsee heti liikenteeseen, kestää taas 23 vuotta tai kauemmin.....
Ei oo aikaa irroittaa vanhaa ja lähtä purkamaan sitä ja rässään uutta jne. vaan uutta kehiin niin pääsee heti liikenteeseen, kestää taas 23 vuotta tai kauemmin.....
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Kytkimen neste letku / putki.
PMCPolarteknik ja pidot jatkuu....mestari kirjoitti:hi flex ja pidot paranee
http://www.pmcpolarteknik.com
Ja ihan vinkkinä, kyllä minä monenlaisia putkia pystyn Jyväskylän konttorilla
väsäämään...
Ja jos malli on mukana niin vielä paremmin.
Muistaa sitten sanoa tiskillä että tämä on SAABin letku, volvoihin yms kikottimiin
en tee minkäänlaisia letkuja.
Täytyyhän nyt joku taso säilyttää...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Kytkimen neste letku / putki.
Toivottavasti oli vitsi Volvoista yms. Tampereen polarteknikillä kieltäydytään heti ja vieläpä erittäin tylysti tekemästä mitään letkua, jos mainitsee että tulee autoon...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Kytkimen neste letku / putki.
No ne on nuo hämäläiset tuollaisia....Coltti kirjoitti:Toivottavasti oli vitsi Volvoista yms. Tampereen polarteknikillä kieltäydytään heti ja vieläpä erittäin tylysti tekemästä mitään letkua, jos mainitsee että tulee autoon...
ja joka päivä teemme ( ja Tampereella tehdään ) useita letkuja jotka menevät Kuorma-autoon,
Polttoainepuolelle,hydrauliikkapuolelle,ilmastoitiin yms.....
Miten tuo kuorma-auto on systeeminä on sitten niin erilainen kuin henkilö-auto..?
Melkolailla samat litkut kulkee letkuissa ( tosin jarruissa on eroja )
ja hydrauliikan osalta paineet on kuorma-autoissa kovemmat.
*eikä se mikään vitsi ollut, SAABin systeemit on tullut tutuksi vuosien varrella
nämä muut on hämärän peitossa, joten en lähde arvailemaan muiden merkkien jippoja*
pst...nestejarruletkuja emme valitettavasti tee.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Kytkimen neste letku / putki.
Heti löytyi .SEL EN 856 4SP-letku. Räjähdyspaine 1800 bar yms.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Kytkimen neste letku / putki.
Räjähdys ja työpaine on kaksi erilaista asiaa.toms kirjoitti:Heti löytyi .SEL EN 856 4SP-letku. Räjähdyspaine 1800 bar yms.
WP ( Work pressure ) voi esim..olla 300bar ( Sykkivä paine )
Mutta ( BP= Burst Pressure ) tasainen paine voi olla esim tuo 1800bar
Letkut mitoitetaan aina työpaineen mukaisesti.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#