H moottorin nokka akseli, onko ruiskussa ja kaasarissa sama?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

H moottorin nokka akseli, onko ruiskussa ja kaasarissa sama?

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Että tolleen, 900c päätti että paininkupissa ja nokassa olis tullu kilsat täyteen ja mulla ei laanilla ole kuin 900i jonka vois purkaa, niin siksi kyselen että onko iivarin nokassa polttoainepumpun käyttöakselille sopivaa uraa. En viitsis ihan asiasta tehen lähteä purkamaan sitä tuonne reippaaseen -32 talvikeliin.
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: H moottorin nokka akseli, onko ruiskussa ja kaasarissa sama?

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Ei minullakaan ole tässä käsissä ko. nokkia, mutta EPC tuntee vain yhdenlaisen nokan kahdeksanventtiiliseen moottoriin 86-89.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Re: H moottorin nokka akseli, onko ruiskussa ja kaasarissa sama?

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Kiitos! pääseepä huomenissa ulkotöihin.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: H moottorin nokka akseli, onko ruiskussa ja kaasarissa sama?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Iivarin nokka-akselissa ei ole kaasarikoneen pumpulle paikkaa. Eli iivarin nokka-akselia ei voi laittaa kaasarikoneseen, jos käytössä on mekaaninen bensapumppu. Päinvastoin voi toki tehdä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Re: H moottorin nokka akseli, onko ruiskussa ja kaasarissa sama?

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Nyt on sabassa uudet paininkupit ja nokka tai siis käytetyt mutta ehjät. 2x paininkuppi oli rikki, toinen halki ja iso lohkeama joka söi nokan sitte 20km matkalla ja toisessa oli valmiiksi hilsellyt pinta. Remontti hieman venyi koska koko ajan paukutti -30 pinnassa toi pakkanen, ei muuten mutta piharempaksi turhan kuiva keli.
Kiitokset niille parille saabistille jotka tarjosivat heti osia, ei vain ollut tarvetta tällä kertaa kun oli itsellä saabeja joista purkaa.
Iivarissa oli ihan sama nokka mitä kaasarissa, pumpun urakin oli valmiina. Joten olisikin kiva tietää että milloin siinä ei sitten ole ollut uraa, kuvilla kiitos.
Venttiilien säätö on kyllä harvinaisen v*ttumainen homma H-moottorissa, enkä kattonu kyllä sen kummemmin kuin että mikään ei kanna ja että välystä oli 0.35- 0.45.
Vastaa Viestiin