og900 asiaa
Re: og900 asiaa
Satkun alustaa päivittelemässä (sedan), onko hyvä setti:
uudet jouset, taakse vahvistetut + Sach kaasuiskarit?
Noita ainakin korjaaja suositteli.
Kuormaa yleensä takakontissa jonkin verran (lasinpesunesteet yms), pääsääntöisesti ajelen yksin tai kaveri pelkääjän paikalla. Joskus täydellä kuormalla.
900i oliko nyt tyhjäkäynnin säätöruuvi:
kaasulpän säätöruuvin kohdalla, putken yläpuolella. Näyttää ajosuuntaan ja ~45 astetta ylöspäin.
Sen yläpuolella sitten joku letkuhässäkkä?
uudet jouset, taakse vahvistetut + Sach kaasuiskarit?
Noita ainakin korjaaja suositteli.
Kuormaa yleensä takakontissa jonkin verran (lasinpesunesteet yms), pääsääntöisesti ajelen yksin tai kaveri pelkääjän paikalla. Joskus täydellä kuormalla.
900i oliko nyt tyhjäkäynnin säätöruuvi:
kaasulpän säätöruuvin kohdalla, putken yläpuolella. Näyttää ajosuuntaan ja ~45 astetta ylöspäin.
Sen yläpuolella sitten joku letkuhässäkkä?
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
Re: og900 asiaa
Ja vielä tämmöinen, käykö 900i (8 venttiilinen) NGK BCP 5 E -tulpat? Tuon muistan kaupassa katsoneeni NGK:n katalogista, mutta korjausopas suosittelee 6 ES..
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
Re: og900 asiaa
99 GL kirjoitti:Kuopion Motonetin tiskillä kävin eilen ja myyjä lupas että loppuviikosta voi tulla hakemaan.toms kirjoitti:Meinaatko että jousia joskus tulee jos suoraan tilasit motonetistä.
Saldot näyttänyt nollaa jo puoli vuotta ko. madallusjousille.
Ja tänään kävin jouset hakemassa. Kyllä niitä siis Motonetistäkin saa kun pyytää. Nää olikin näköjään tylsästi mustat vaan, muistaakseni joskus on ollut punaisiakin.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: og900 asiaa
minkä valmistajan ja mitä maksoi
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: og900 asiaa
BP6ES, turbossa BP7ES. Samat tulpat pelittää hyvin myös veenelkussa. Nämä hyviä ja edullisia perustulppia. Kannattaa vain katsoa ostaessa että saa aidot NGK:t. Kokoonpanotehtaita on vaikka missä, ja mm. Etelä- Afrikan tehtaalta tulleet aiheuttaneet paljon harmia.Sapetti kirjoitti:Ja vielä tämmöinen, käykö 900i (8 venttiilinen) NGK BCP 5 E -tulpat? Tuon muistan kaupassa katsoneeni NGK:n katalogista, mutta korjausopas suosittelee 6 ES..
Re: og900 asiaa
nalleolut kirjoitti:minkä valmistajan ja mitä maksoi
Paketissa lukee että Kilen mutta tuv-todistuksessa lesjöforss.. lienee samat kuitenkin. 129€
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: og900 asiaa
jups eli samanverran suurinpiirtein juups...
oliko näis vaan se 25mm madallus..
oliko näis vaan se 25mm madallus..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: og900 asiaa
Vaparit tais olla -30mm ja turbo -20mm..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: og900 asiaa
speedparts infoaa -25mm..
joo
joo
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: og900 asiaa
kuulostaa kyllä niin vähäiseltä madallukselta itellä tossa keula aika korkeella verrattuna taakse ku kahtoo paljo jää rakoa kaaren ja pyörän väliin.. että kuulostaa joku -25 aika pieneltä.. pitäs jotaki -30 tai -40 olla. Vai luulenko liikoja.. entiiä. madallettava tuota kuitennii on jossaivaiheessa. ainaki keulaa saatava alemmas reilusti. Tuleekos siitä sitte minkänäkönen sillä motonetin sarjalla?
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: og900 asiaa
http://img149.imageshack.us/img149/3025 ... lki600.jpg
Tuossa käyttäjän fleming ässä jossa kilenin/lesjön madallusjouset. Mielestäni sopivalla korkeudella
Tuossa käyttäjän fleming ässä jossa kilenin/lesjön madallusjouset. Mielestäni sopivalla korkeudella
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: og900 asiaa
kyllä!!!
ja muistutuksena että muistakaa puukottaa niitä makkaroita...
ja muistutuksena että muistakaa puukottaa niitä makkaroita...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: og900 asiaa
Joo no tuo onki juuri sopiva. Jollonnii itekki hommaan ne madallusjouset, uuet puslat ja iskarit. Aeron vanteita en ainakaa vielä suunnitellu hankkia, mut kaitpa ne sit joskus. Kesällä todennäkösesti jos töihin pääsee99 GL kirjoitti:http://img149.imageshack.us/img149/3025 ... lki600.jpg
Tuossa käyttäjän fleming ässä jossa kilenin/lesjön madallusjouset. Mielestäni sopivalla korkeudella
Jouset ja parit puslat ainaki sitte ku myyn yhen ylimääräsen auton poijjes pihalta.
Etupuskuri taitaa olla myös uusimisen tarpeessa, tai ainaki remontin tarpeessa kun sattuu olemaan halki sieltä täältä...
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: og900 asiaa
Onko kaasuläpän palautumista hidastavalle jousisysteemille jokin säätöarvo? Vai laitetaanko niin, että hidastaa sopivasti käyntiäänten perusteella?
Nyt ottaa vain vähän ennen loppua "jousihidastin" kiinni. Kun kaasun tiputtaa isoilta kierroksilta pois, sukeltaa käynti lähelle sammumista ja nousee sitten uudestaan hetken kuluttua.
Edit: Auto siis 900i 8v vm 90
Nyt ottaa vain vähän ennen loppua "jousihidastin" kiinni. Kun kaasun tiputtaa isoilta kierroksilta pois, sukeltaa käynti lähelle sammumista ja nousee sitten uudestaan hetken kuluttua.
Edit: Auto siis 900i 8v vm 90
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
Re: og900 asiaa
Laita lisää hidastusta, eli ruuvaa sitä ufoa pikkaisen lähemmäs kaasuläppää.
On tuohon joku säätöarvokin, mutta itse ainakin laitoin ihan sen mukaan, että mikä on ajettavuuden kannalta sopiva kun viimeksi omistin auton, jossa moinen on.
Se hidastin on vähän epäilyttävän oloinen, kun ainakin kaikissa minulla olleissa se menee ensin nopeasti lyttyyn ja sitten viimeiset millin osat menee hitaasti. :-)
On tuohon joku säätöarvokin, mutta itse ainakin laitoin ihan sen mukaan, että mikä on ajettavuuden kannalta sopiva kun viimeksi omistin auton, jossa moinen on.
Se hidastin on vähän epäilyttävän oloinen, kun ainakin kaikissa minulla olleissa se menee ensin nopeasti lyttyyn ja sitten viimeiset millin osat menee hitaasti. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)