Satkun akku...
Satkun akku...
Moro, 900:sen akku tais kuolla eilen. yritettiin kaikin konstein saada Ässää käymään ja melkein lähti/kävi hetken. Kun härveli(ns.buusteri) irroittettiin akusta, niin ei mitään eloa. Ja vitutti...nooh mitäs näistä..
Mitä ns. asiallinen akku maksaa, ja mitä sen asennus maksaa, sikäli jos vien auton pajalle, kun muutakin pientä tarvis ehkä tehdä. Onneksi vaan pientä. Enkä todellakaan vie merkkiliikkeeseen..
Helvetin hyvin on muuten Saab pelannut: viiden päivän seisonnasta, pakkanen yli 25 joka päivä ja laakista ajoon, ilman mitään lohkolämppäriä.
Mitä ns. asiallinen akku maksaa, ja mitä sen asennus maksaa, sikäli jos vien auton pajalle, kun muutakin pientä tarvis ehkä tehdä. Onneksi vaan pientä. Enkä todellakaan vie merkkiliikkeeseen..
Helvetin hyvin on muuten Saab pelannut: viiden päivän seisonnasta, pakkanen yli 25 joka päivä ja laakista ajoon, ilman mitään lohkolämppäriä.
Re: Satkun akku...
Saattahan se akku olla vain tyhjentynyt latauksesta... Talviaikaiset kylmäkäynnistykset ja lyhyet ajomatkat ovat ainakin meikäläisellä joskus saaneet akun hiljalleen tyhjentymään. Joskus olen tuonut akun pakkasesta sisälle lämpimään ( vesihauteeseenkin ) ja taas on potkua löytynyt.
PS. Voihan sitä yrittää ladata ennen uuden ostoa.
PS. Voihan sitä yrittää ladata ennen uuden ostoa.
Mauno
Re: Satkun akku...
Itsellä auto ollut myös seisonnassa ja yllättäen startatessa pientä rohinaa ja hiljaisuus.
Akku lämpimään ja pienellä teholla hiljalleen latautumaan. Napojen puhdistus ja toimi taas.
Akun "kunto"-indikaattori näyttää vihreätä, josta näkee kätevästi milloin vaihtotarve tulee eteen. Tämä siis Biiilteeman akussa. Paremmin pelannu ku edellinen Exide, tais olla viallinen.
Tekniikan maailman testissä menestynyt Trane akku on 90-120€ luokkaa.
Asennus teboililla 15-20€. Merkkiliikkeessä hyvä jos alle sen toisen satasen hehe
Akku lämpimään ja pienellä teholla hiljalleen latautumaan. Napojen puhdistus ja toimi taas.
Akun "kunto"-indikaattori näyttää vihreätä, josta näkee kätevästi milloin vaihtotarve tulee eteen. Tämä siis Biiilteeman akussa. Paremmin pelannu ku edellinen Exide, tais olla viallinen.
Tekniikan maailman testissä menestynyt Trane akku on 90-120€ luokkaa.
Asennus teboililla 15-20€. Merkkiliikkeessä hyvä jos alle sen toisen satasen hehe
Saab 900i 16v 2.1 4d
EX: Saab 900S 2.3i 5d -94 - KA: Peugeot 106
EX: Saab 900S 2.3i 5d -94 - KA: Peugeot 106
Re: Satkun akku...
Se on satasen vaihdettuna, kun poikkeat talliin.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Satkun akku...
Noniin! Akku ja öljyt, sun muuta pientä pajalla tehty..
Perkule, ei ole koskaan noin komiasti Ässä pelannut/kulkenut. Tosin kyseinen Saab ei aivan vakio ole...
On se OG900 vaan Auto!
Perkule, ei ole koskaan noin komiasti Ässä pelannut/kulkenut. Tosin kyseinen Saab ei aivan vakio ole...
On se OG900 vaan Auto!
Re: Satkun akku...
Mihin akkuun päädyitMoody kirjoitti:Noniin! Akku ja öljyt, sun muuta pientä pajalla tehty..
Saab 900i 16v 2.1 4d
EX: Saab 900S 2.3i 5d -94 - KA: Peugeot 106
EX: Saab 900S 2.3i 5d -94 - KA: Peugeot 106
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Satkun akku...
miten minusta tuntuu ettei vanha turbo saab ole oikea auto jos ei osaa edes akkua vaihtaa........
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Satkun akku...
Aika jyrkästi sanottu. Mutta pitäänhän tuo ikävä kyllä varmasti pitkälti paikkansa, oman iivarin kanssakin kun on ollut tarpeeksi säätämistä ja siihen tulisi päälle vielä turbovermeet, niin potentiaalisia huomiota vaativia osiakin alkaa olla jo vähän toiseen malliin. Kyllähän sitä turbosaabillakin varmasti ajelee vaikkei työkalut kädessä pysyisi, pitää vaan olla paksu lompakko ja tietää joku saabeihin erikoistunut läheinen korjaamo (jos sellaista on).nalleolut kirjoitti:miten minusta tuntuu ettei vanha turbo saab ole oikea auto jos ei osaa edes akkua vaihtaa........
Vähän alkuperäisen postauksen ohi, mutta otsikon alle kuitenkin: Tietääkö kukaan pitääkö saabin akun olla katsastuksessakin alkuperäisellä levyllä "kiinnitettynä" jotta leima tulee? Irrotin meinaa kyseisen levyn aikanaan ja kadotin tietysti toisen niistä kiinnikerimoista. Luulisi että katsastajalle kelpaa kun on edes jonkinlainen kiinnitys?
5d 900i 8v MY1986
Re: Satkun akku...
Se riittää kun akku on kiinni. Yhdessä autossani se on samasta syystä sidontahihnalla kiinni telineessä. Ei huomautusta leimassa, vaikka tarkasti akun.
Ei autonkorjaustaito ole välttämätön edes mobilistille. Pajoja löytyy, jos vain lompsa kestää. Ymmärisin silti kysymyksen ajatuksen.
Www.trianglemotor.fi
Ei autonkorjaustaito ole välttämätön edes mobilistille. Pajoja löytyy, jos vain lompsa kestää. Ymmärisin silti kysymyksen ajatuksen.
Www.trianglemotor.fi
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Satkun akku...
Jaa, kyse ei ole siitä ettenkö akkua osaisi vaihtaa, ainakin entisisissä autoissani olen asiassa onnistunut.nalleolut kirjoitti:miten minusta tuntuu ettei vanha turbo saab ole oikea auto jos ei osaa edes akkua vaihtaa........
Nyt kun oli muutakin asiaa pajalle, niin ajattelin että hoituu sekin samalla.