og900 asiaa
Re: og900 asiaa
Vielä pitäisi sopivat iskarit katsoa, käykö näiden madallusjousten kanssa ihan perus motonetin kaasuiskarit?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: og900 asiaa
Mitenkä se tehoasiat näissä turbosaabeissa menee, että mitkä tehot on esim. 1baarin paineilla? tai 0.8 paineilla ym. onko mittää semmosta laskukaavaa ym. tai joku penkittäny nuilla paineilla tms.? tietty riippuu onko mitä muuta tehty kuin vain paineitten nosto, moni asia tietty vaikuttaa...
Ite aattelin penkitellä tota omaa sitte kunhan pari asiaa hoitanut kuntoon ja pari lisäjuttua laitellu. Niin olisi enemmän syytä penkittää, vaikka ihan mielenkiinnosta.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ite aattelin penkitellä tota omaa sitte kunhan pari asiaa hoitanut kuntoon ja pari lisäjuttua laitellu. Niin olisi enemmän syytä penkittää, vaikka ihan mielenkiinnosta.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: og900 asiaa
Nämähän vaihtelee moottoreittain säädöistä, ohjelmista, putkista ja vastuksista riippuen.Mr_Who kirjoitti:Mitenkä se tehoasiat näissä turbosaabeissa menee, että mitkä tehot on esim. 1baarin paineilla? tai 0.8 paineilla ym. onko mittää semmosta laskukaavaa ym. tai joku penkittäny nuilla paineilla tms.? tietty riippuu onko mitä muuta tehty kuin vain paineitten nosto, moni asia tietty vaikuttaa...![]()
Ite aattelin penkitellä tota omaa sitte kunhan pari asiaa hoitanut kuntoon ja pari lisäjuttua laitellu. Niin olisi enemmän syytä penkittää, vaikka ihan mielenkiinnosta.
Eikä ne dynot ole kovin tarkkoja..paljon vaikuttavia virhetekijöitä, voimansiirto jne.
Täysin vakio 900 T16 (S) vm92 antaa noin - 0.5bar ~150hp , 0,75bar ~175hp , 1bar ~200hp (vakio IC korkeammissa paineissa)
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Re: og900 asiaa
Kestääkö kannentiiviste hyvin 1 bar ahtoja, vai kärsiikö luotettavuus?
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: og900 asiaa
Kestää. Ongelma on enemmänkin bensansaanti/pakolämmöt/sytkä.Naxu kirjoitti:Kestääkö kannentiiviste hyvin 1 bar ahtoja, vai kärsiikö luotettavuus?
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: og900 asiaa
Joo kyllähä siinä aika paljon vaikuttavia osatelijöitä on...
kyllä ne suunnilleen tietää sitten.
Joskus millon mahdollista niin ainakin alkumutka vaihtaa sekä laitta parempi väljäähy kiinni keulille. Pakosarjankin vaihto olisi hyvä, mutta eipä se juuri paljon ahdista näillä tehotarpeilla. Kyllähän sekin tietysti vaikuttaa. Tarkotushan ei ole rakentaa mitään kilpuria vaan kunhan pystys käyttöautona pitää.
Niin paljon kaikkea muuta pitäs operoida: alustaa sun muuta, että parempi kun ei rupea suunnitelemaan suurempia tehoja. Jos lähtee jotakin kolmeastataa hevosta ehtimään niin niihin tehoihin uppoaa jo sitten jokunen tonni kun pitäisi rakentaa kestävä ja toimiva kokonaisuus.![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
kyllä ne suunnilleen tietää sitten.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Joskus millon mahdollista niin ainakin alkumutka vaihtaa sekä laitta parempi väljäähy kiinni keulille. Pakosarjankin vaihto olisi hyvä, mutta eipä se juuri paljon ahdista näillä tehotarpeilla. Kyllähän sekin tietysti vaikuttaa. Tarkotushan ei ole rakentaa mitään kilpuria vaan kunhan pystys käyttöautona pitää.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Niin paljon kaikkea muuta pitäs operoida: alustaa sun muuta, että parempi kun ei rupea suunnitelemaan suurempia tehoja. Jos lähtee jotakin kolmeastataa hevosta ehtimään niin niihin tehoihin uppoaa jo sitten jokunen tonni kun pitäisi rakentaa kestävä ja toimiva kokonaisuus.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: og900 asiaa
Saabiin vaihdatin iskarit + jouset joka kulmaan, ammattimiehellä.
Nyt ihmetyttää: onko normaalia, että takiskarin yläpää joustaa perää painettaessa ylöspäin? Taikka nousee irti pellistä oikeammin sanottuna, havainnon tein kun auto oli hieman vinolla pihala ja alamäen puoleista laitaa painoin.
[edit]Kyseessä ovat motonetin iskarit, mikäli tiedolla nyt sinänsä väliä on.[/edit]
Kiitokset Jopelle ufovinkistä, täytyy valoisan aikaan huomenissa säädellä.
Nyt ihmetyttää: onko normaalia, että takiskarin yläpää joustaa perää painettaessa ylöspäin? Taikka nousee irti pellistä oikeammin sanottuna, havainnon tein kun auto oli hieman vinolla pihala ja alamäen puoleista laitaa painoin.
[edit]Kyseessä ovat motonetin iskarit, mikäli tiedolla nyt sinänsä väliä on.[/edit]
Kiitokset Jopelle ufovinkistä, täytyy valoisan aikaan huomenissa säädellä.
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
Re: og900 asiaa
On se ihan normaalia, mutta katsastettaessa siitä tulee ongelmia.
Vakavissaan, perus-ruostepaikka, iskarin yläpää on nyt pettänyt ja se pitäisi hitsata kuntoon. Motonetistä löytyy korjauspala, tai ainakin viimeksi löytyi kun tarvitsin moista.
Toivottavasti se petti vasta ajossa sen jälkeen kun uusi iskari oli asennettu. Jos ammattimies on vaihtanut iskarin, vaikka kiinnike on sökönä, niin enpä veisi autoani sinne uudestaan.
Vakavissaan, perus-ruostepaikka, iskarin yläpää on nyt pettänyt ja se pitäisi hitsata kuntoon. Motonetistä löytyy korjauspala, tai ainakin viimeksi löytyi kun tarvitsin moista.
Toivottavasti se petti vasta ajossa sen jälkeen kun uusi iskari oli asennettu. Jos ammattimies on vaihtanut iskarin, vaikka kiinnike on sökönä, niin enpä veisi autoani sinne uudestaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: og900 asiaa
Petti ajossa, vein auton alkupäivästä takaisin, ja samaan hintaan hitsattiin paikkaa...Jope kirjoitti:On se ihan normaalia, mutta katsastettaessa siitä tulee ongelmia.
Vakavissaan, perus-ruostepaikka, iskarin yläpää on nyt pettänyt ja se pitäisi hitsata kuntoon. Motonetistä löytyy korjauspala, tai ainakin viimeksi löytyi kun tarvitsin moista.
Toivottavasti se petti vasta ajossa sen jälkeen kun uusi iskari oli asennettu. Jos ammattimies on vaihtanut iskarin, vaikka kiinnike on sökönä, niin enpä veisi autoani sinne uudestaan.
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
Re: og900 asiaa
99 GL kirjoitti:Vielä pitäisi sopivat iskarit katsoa, käykö näiden madallusjousten kanssa ihan perus motonetin kaasuiskarit?
Tätä mietin edelleen, että sopiiko perus kaasuiskarit madallusjousien kanssa?
Ja samalla kysyn että minkälainen jumppa näiden reaktiotankojen puslien vaihto on? Entä kannattaako näitä puslia ostaa Motonetista? Eivät kovin kalliita ainakaan näyttäisi olevan
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: og900 asiaa
Mä en ainakaan tykänny Sachsin advantageista madallusjousien kanssa. oli tosi pintakova, mutta isommissa heitoissa ei sitten vaimennus riittäny. Nykyisiin bilstein B6:iin olen ollu tyytyväinen. Lukaiseppa vaikka tuo aihe läpi: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... t=bilstein
Reaktiotankojen puslat ei ole muuten hankala vaihtaa, paitsi oikean puolen korin pää, jossa tule tankki veemäisesti tielle. Itse jouduin löysäämään tankin kiinnityspantoja, jotta sai avaimen kunnolla paikoilleen. Irtonaiseen reaktiotankoon on sitten helppo vaihtaa puslat sopivan kokoisten hylsyjen ja kunnon ruuvipenkin avulla.
Reaktiotankojen puslat ei ole muuten hankala vaihtaa, paitsi oikean puolen korin pää, jossa tule tankki veemäisesti tielle. Itse jouduin löysäämään tankin kiinnityspantoja, jotta sai avaimen kunnolla paikoilleen. Irtonaiseen reaktiotankoon on sitten helppo vaihtaa puslat sopivan kokoisten hylsyjen ja kunnon ruuvipenkin avulla.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: og900 asiaa
Iskarien valintaan madallussarjan kanssa vaikuttaa aika paljon se, onko kallistuksenvakaajat vai ei. Yleinen mielipide tainnut olla, että kallistuksenvakaajien kanssa ainakin kannattaa hankkia jämäkämmät, kuin Sachs advantage. Sitten tietty hyvä miettiä myös omaa ajotyyliään.
Itse olen ollut 8v iivarissa tyytyväinen yhdistelmään lesjöfors+ Sachs advantage(etu)/Kyb gas-a-just(taka). Noita kybejä ei ikävä kyllä myyjän mukaan enään saa. Itselläni oli tarkoitus laittaa kybit myös eteen, mutta olivat loppu jo vuosi sitten.
Itse olen ollut 8v iivarissa tyytyväinen yhdistelmään lesjöfors+ Sachs advantage(etu)/Kyb gas-a-just(taka). Noita kybejä ei ikävä kyllä myyjän mukaan enään saa. Itselläni oli tarkoitus laittaa kybit myös eteen, mutta olivat loppu jo vuosi sitten.
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
Re: og900 asiaa
Tai sitten vaan ostaa alustasarjan, jossa madallusjouset ja niille tarkoitetut iskarit samassa pakateissa. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: og900 asiaa
vm. -90 iivarissa on vara-takajarrusatulasta säätöruuvin kanta melkolailla pyöreä. Miten tuon saisi sieltä järkevästi pois ja paremman tilalle?
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
Re: og900 asiaa
Migillä vähän knööliä nipan kylkeen niin ettei pihtien ote lipsu avatessa?Sapetti kirjoitti:Miten tuon saisi sieltä järkevästi pois ja paremman tilalle?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00