Osien sopivuus 900 eri vm välillä?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Porilaine
"Viggen"
Viestit: 522
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 11:44
Paikkakunta: Pori

Osien sopivuus 900 eri vm välillä?

Viesti Kirjoittaja Porilaine »

Moron! Mitenkä on kun oma og900 2d vm-87 automaatti-ruiskukoneella- karvalakkimalli tarttee aika kasan varaosia, mutta kun yrittää etsiä purkamoiden luetteloista sopivia osia niin jää jäljelle vain 1987-1988 autoista puretut osat ja muut rajataan ulkopuolelle. Onko tosiaankin näin ettei osia voi käyttää laajemmalti?
Eli autoon hakusessa osia moottoripuolelle, sisustaan ja ehkäpä peltiosia.
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Osien sopivuus 900 eri vm välillä?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Porilaine kirjoitti:Moron! Mitenkä on kun oma og900 2d vm-87 automaatti-ruiskukoneella- karvalakkimalli tarttee aika kasan varaosia, mutta kun yrittää etsiä purkamoiden luetteloista sopivia osia niin jää jäljelle vain 1987-1988 autoista puretut osat ja muut rajataan ulkopuolelle. Onko tosiaankin näin ettei osia voi käyttää laajemmalti?
Eli autoon hakusessa osia moottoripuolelle, sisustaan ja ehkäpä peltiosia.
Kun spesifioit tarkalleen, että mitä osia olet vailla, niin olisi helpompi vastailla.
Joidenkin pelti- ja jarruosien kanssa olennaista on tietää, että ottaako käsijarru taka- vai etupyöriin ja onko kyseessä pystykeula vai viistokeula.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Osien sopivuus 900 eri vm välillä?

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Porilaine kirjoitti:Moron! Mitenkä on kun oma og900 2d vm-87 automaatti-ruiskukoneella- karvalakkimalli tarttee aika kasan varaosia, mutta kun yrittää etsiä purkamoiden luetteloista sopivia osia niin jää jäljelle vain 1987-1988 autoista puretut osat ja muut rajataan ulkopuolelle. Onko tosiaankin näin ettei osia voi käyttää laajemmalti?
Eli autoon hakusessa osia moottoripuolelle, sisustaan ja ehkäpä peltiosia.
Voi varmasti käyttää laajemmalti. Aika harvoin kuulee, että saabiin pitäisi purkamolta hakea osia, kun harrastajilta saa lähes kaiken (tai ehkä enemmänkin) mitä purkamot tarjoaa, ja murto-osa hinnoilla: Ostetaan palsta
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Porilaine
"Viggen"
Viestit: 522
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 11:44
Paikkakunta: Pori

Re: Osien sopivuus 900 eri vm välillä?

Viesti Kirjoittaja Porilaine »

Laitoin osto ilmoituksen ja aikas lailla kivasti on tullu vastauksia. Osia olis tarjolla vaikka kuinka moneen autoon. Tästä eteenpäin unohdan purkamot tyystin :D
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Osien sopivuus 900 eri vm välillä?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Porilaine kirjoitti:Laitoin osto ilmoituksen ja aikas lailla kivasti on tullu vastauksia. Osia olis tarjolla vaikka kuinka moneen autoon. Tästä eteenpäin unohdan purkamot tyystin :D
Erittäin suositeltavaa tuo purkaamoiden unohtaminen :) Vähän liian moni purkaamo tuntuu pitävän sitä hyvänäkin vitsinä, että käytetystä pskasta pyydetään 75-90% uuden osan hinnasta :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Porilaine
"Viggen"
Viestit: 522
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 11:44
Paikkakunta: Pori

Re: Osien sopivuus 900 eri vm välillä?

Viesti Kirjoittaja Porilaine »

Porin suunnalla purkamoilla ainakin vanhemmista autoista täytyy vielä itse purkaa tiettyjä osia "raatokentällä". Puretut osat viedään sitte kassalle hinnoitteluun ja lopuksi ryövätään rahat.
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
heksi
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 14:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Osien sopivuus 900 eri vm välillä?

Viesti Kirjoittaja heksi »

Peruskäytäntö noitten purkaamojen kanssa. Varsinkin kun osa, jota tarvitaan katsastuksessa, maksaa mukavasti. Esim. akun kiinnikeraudasta pyysivät kolmea kymppiä. Tollasen taiteilee itse metallista, jos on sopivasti materiaalia lojumassa,

Sisustaan olen laittanut -92:een osia , jotka ovat -86:sta. Kuten ovista nuppeja ja kahvoja. Koneosat sitten tarkentuu 8v osastolle melko tarkkaan, kun ei 16v-osat kaikilta osin käy.
Saab 900i 16v 2.1 4d
EX: Saab 900S 2.3i 5d -94 - KA: Peugeot 106
defu
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 15:40
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Osien sopivuus 900 eri vm välillä?

Viesti Kirjoittaja defu »

Mahtaako pystykeulojen ajovaloissa olla eroja?
Eli siis esim. -85 combi ja -88 sedan pystykeula.

Viistokeula satkujen lasithan ovat h20 eli 20 tarkoittaa varmaan tuota 20cm leveä lasi tj.

Pystykeuloissa taas on h25 lasit. Vaan onko kaikissa?

Olen nimittäin hakenut pystykeulan lasia ja vaikeata löytää tuota h25 lasia.
Nyt: Toyota Camry Hybrid -21
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Osien sopivuus 900 eri vm välillä?

Viesti Kirjoittaja aero »

defu kirjoitti:Mahtaako pystykeulojen ajovaloissa olla eroja?
Eli siis esim. -85 combi ja -88 sedan pystykeula.
Ei pitäisi oleman.
defu kirjoitti:Viistokeula satkujen lasithan ovat h20 eli 20 tarkoittaa varmaan tuota 20cm leveä lasi tj.

Pystykeuloissa taas on h25 lasit. Vaan onko kaikissa?

Olen nimittäin hakenut pystykeulan lasia ja vaikeata löytää tuota h25 lasia.
Ettei sittenkin olis referenssiluku? Mulla kyllä mielikuva väittää, että se reffi olis niissä lähempänä kahtakymmentä (mikä vanhoilla säännöillä olikin parempi, kun sai 17,5 -lisävalot keulalle).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
defu
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 15:40
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Osien sopivuus 900 eri vm välillä?

Viesti Kirjoittaja defu »

Aivan. Referenssilukuhan se oli sitten.

No ref20 laseja ollut pystäreissä sitten.

Itse olen törmännyt vain ref25:iin.
Nyt: Toyota Camry Hybrid -21
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
SUKUVIKA
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 18:27
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Osien sopivuus 900 eri vm välillä?

Viesti Kirjoittaja SUKUVIKA »

mitenkäs hammastangot,nimenomaan tehostamaton.Onko vaihtokelpoinen vuosimallista toiseen?
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Re: Osien sopivuus 900 eri vm välillä?

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

SUKUVIKA kirjoitti:mitenkäs hammastangot,nimenomaan tehostamaton.Onko vaihtokelpoinen vuosimallista toiseen?
on
Vastaa Viestiin