lämppärinkennon putki poikki

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
nanno
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 18:04
Paikkakunta: Östermyra
Viesti:

lämppärinkennon putki poikki

Viesti Kirjoittaja nanno »

Laturihihnaa vaihtaessani hieman taivutin sivuun lämppärinkennon putkia jotta sain remmiä löysättyä. Oikeasti ihan vain vähän... ja ylempi putki murtui. Oli tosi haperoa muovia.

Kertokaahan onko edessä kojetaulun purku vai saako vikaa korjattua muuten??
(kojetaulun purku tarkoittaa että auto menee hylkyyn.. en ala sellaista remonttia tähän enää tekemään).

Kuva
Saab 900i 2.0 16V -91 (vanha miekkataksi)
jka
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 18:32
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: lämppärinkennon putki poikki

Viesti Kirjoittaja jka »

joku muoville sopiva kaksikomponenttiliima ja paljon toivoa. Sillä siisti sauma ja päälle reilusti sikaa. sen jälkeen ei edes katso sitä päin niin vois kestää vähän aikaa ( tai pitkänki aikaa jos liima ottaa hyvin kiinni. Ollaan joskus korjattu vuotava öljynjäähdytinki kunnon kakskomponenttiliimalla.

Kannattaa ainaki kokeilla ennen paaliin laittoo.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: lämppärinkennon putki poikki

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

nanno kirjoitti:Laturihihnaa vaihtaessani hieman taivutin sivuun lämppärinkennon putkia jotta sain remmiä löysättyä. Oikeasti ihan vain vähän... ja ylempi putki murtui. Oli tosi haperoa muovia.

Kertokaahan onko edessä kojetaulun purku vai saako vikaa korjattua muuten??
(kojetaulun purku tarkoittaa että auto menee hylkyyn.. en ala sellaista remonttia tähän enää tekemään).
Ei ole kyseessä "lämppärin" kennon putki vaan vesiventtiilin putkista. Eli vesiventtiili pitää vaihtaa toiseen ja sen saa tehtyä ilman koelaudan purkua.
Polvipahvi pois ja vasen kaiutinritilä. Penkin pois ottaminen helpotti kummasti 120 kilosen työskentelyä. Jos ne letkusiteet vedetään ylettömän piukkaan niin käy juuri noin että katkeaa muoviputket. :? Niitä muoviputkenpäitä ei ole hyvä tosiaan mennä vääntelemään. :( Vois koittaa jos on urheilumieltä niin liimata ja laittaa tukiputki sisälle kunnolla liimaten. :roll:
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Vastaa Viestiin