og900 kojetaulun alaosan irroitus, miten?
og900 kojetaulun alaosan irroitus, miten?
Moro, lämppärin kenno ja lämppärin hanan vaihto operaatio menossa. Kojelauta mittaristoineen +keskikonsoli purettupois tieltä ..myös mutta Miten halvatussa irtoaa se kojetaulun alaosa? ei näy ruuveja, muttereita ei mitään mistä avaisin!! Nyhväämiseen menny jo tunteja!
Auto og900i -87
Tietoja kaivataan miten irroitus tehdään ja jos kuvan tynkää niin olis hieno juttu.
Auto og900i -87
Tietoja kaivataan miten irroitus tehdään ja jos kuvan tynkää niin olis hieno juttu.
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Re: og900 kojetaulun alaosan irroitus, miten?
Kaksi kymmenen millin kannalla olevaa pulttia löytyy konehuoneen puolelta A-pilarien edesta alhaalta. Sisäpuolella ohjaamossa tuhkakupin alla yksi 13-millin pultti keskellä alapotkusuojaa. Ala lämmitysputkien irroitus helpoittaa suojan alas tuloa ja moottorin ohjaus boksin irroitus jos semmoinen on (ei välttämätöntä).Muista tuhkakupin valaituksen töpselin irroitus ratin vierestä.
Re: og900 kojetaulun alaosan irroitus, miten?
Kiitos nopeasta vastauksesta! Eipä tullut mieleeni kurkata konehuoneen puolelle Tää on niin tätä kun ensimmäistä kertaa yritän kennon vaihtoo.
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Re: og900 kojetaulun alaosan irroitus, miten?
Toisella kerralla se sujuu jo nopeasti. Yleensä seuraavana iltana, jolloin unohtuneet osat kiinnitetään.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: og900 kojetaulun alaosan irroitus, miten?
turhaan olet mittariston ja kojelaudan purkanut pelkän alaosan(polvisuojan ja kuskin kaijutinritilän irroitus riittää kun vaihtaa hanan ja kennon.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: og900 kojetaulun alaosan irroitus, miten?
Vaihtoon meni samalla myös puhaltimen moottori, joten purku oli tarpeelline.antti.hakamaa kirjoitti:turhaan olet mittariston ja kojelaudan purkanut pelkän alaosan(polvisuojan ja kuskin kaijutinritilän irroitus riittää kun vaihtaa hanan ja kennon.
Unohdin pistää tämän tuohon aloitusviestiini.
Kyllähän tuo vähän askarruttaa että paljonko "ylimääräisiä" osia löytyy remontin jälkeen ja toimiiko kaikki niin kuin pitää. Mites on kun kenno ja hana on paikoillaan niin saako jotenkin testailtua että pitääkö liitokset? Meinaan vaan että aloittelenko kasauksen "väärinpäin". Eli purin ensin yläosan ja sitte alaosan.
Jos asennan takaisin ensin yläosan niin onnistuuko sen jälkeen vielä asentaa alaosa paikoilleen? Vai estääkö jokin sen?
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: og900 kojetaulun alaosan irroitus, miten?
alaosan voi asentaa viimeisenä, muista koukata ne pelliklipsut kolosiinsa alaosan ylä reunassa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: og900 kojetaulun alaosan irroitus, miten?
Ja samoin yläosa keskelllä työnnetään klipsun alle. Jälkikäteen,olisi kannattanut ruuvit laitttaa vaikka pahviin kirjoittaen mikä on mistäkin irroitettu,koska on monenlaisia ja pituisia ruuveja. Nyt kun kasaat niin siitä oppii varmasti.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: La Maalis 28, 2009 16:21
Re: og900 kojetaulun alaosan irroitus, miten?
Neuvokaas minua, irroitin nuo kaksi tuolta konehuoneen puolelta ja tuhkakupin paikalta sen yhen mutta yhä tuntuu jokin pitävän??? Ei lähe nostamalla eikä rynkyttämällä mihinkään. Palomuuria en ole irroittanut, onko sielläkin joku pultti? Kyseessä uudellamaalla valmistettu Suomi 900 Saab joka ollut taksina oulun korkeudella. (5 markkasia on löytynyt purku urakan aikana paljon )
EDIT: vai olenko irroittamassa väärää osaa :DD Kyseessä sininen alaosa.
EDIT: vai olenko irroittamassa väärää osaa :DD Kyseessä sininen alaosa.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: La Maalis 28, 2009 16:21
Re: og900 kojetaulun alaosan irroitus, miten?
Kerros tarkemmin missä se siis sijaitsee (kuvaa?)
Re: og900 kojetaulun alaosan irroitus, miten?
Puhallin lähti myös ainakin joskus ajat sitten harrastamissani 70-80 luvun vaihteen mallisissa yläkautta jos hiukan avartaa kaiuttimen reikää. Muistaakseni ritilän alta riittää niin ettei näkyviin jää mitään vaurioita.Porilaine kirjoitti: Vaihtoon meni samalla myös puhaltimen moottori, joten purku oli tarpeelline.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 20
- Liittynyt: La Maalis 28, 2009 16:21
Re: og900 kojetaulun alaosan irroitus, miten?
Kiitosta, olin ihan unohtanu sanoa hyvin irtautuivat, mutta uus probleema miten se niitattu peltihässäkkä irtoaa? Pitäs saada ne muovit poes ennenko menee sulautukseen mahdollisimman nätisti että saa myytyä. ja lämppärin kenno?Mimmi kirjoitti:Tuhkiksen ruuvin "alla", eli tuhkiksen ruuvi on tässä kiinni.
Re: og900 kojetaulun alaosan irroitus, miten?
Muistelisin että ihan on ruuveilla. Tuossa vaiheessa pystyy jo päättelemään kun vähän aikaa katsoo ja odottaa että lamppu pään päällä syttyy.
FAQ:sta löytyy tämmönen http://koti.mbnet.fi/~stefa/lammitys.htm
FAQ:sta löytyy tämmönen http://koti.mbnet.fi/~stefa/lammitys.htm
S. Niittumaa
900 T8
99 T8
900 T8
99 T8