Iskarit satkuun
Iskarit satkuun
Mitäs iskareita kannattais laittaa satkuun kun on madallettu vähän enemmän. Eli pitäis löytää nyt vaan lyhyemmät iskarit kuin nuo vakiot, ei oo väliä onko neste, kaasu, tai joku sport-iskari tms.
Vinkkejä kaivataan, minkä auton iskarit kävisivät tuohon.
Vinkkejä kaivataan, minkä auton iskarit kävisivät tuohon.
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: Iskarit satkuun
Mikähän se semmoin auto on jossa iskareilla ei ole mitään väliä että minkälaiset ovat? Eikö autolla ajeta ollenkaan, eli onko siis joku näyttelyvehje?Neuni kirjoitti:.., ei oo väliä onko neste, kaasu, tai joku sport-iskari tms.
Re: Iskarit satkuun
no jos olis näyttelyvehje, en laittais iskareita ollenkaan.
eli ei nyt takerruta taas tuollaisiin asioihin vaan pysytellään tuossa kysymyksessä.
eli ei nyt takerruta taas tuollaisiin asioihin vaan pysytellään tuossa kysymyksessä.
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
Re: Iskarit satkuun
Tuning.fi myy madallussarjaa ja niissä käytetään Kyb gts sport iskareita. En tiedä saako noita erikseen? Tai käykö ne juuri sinun jousiin? Mutta koko sarjan ostamalla ongelma kyllä näyttäs ratkeavan.....
Re: Iskarit satkuun
Tollanen naurettava -35mm madallussarja ei riitä, ollaan tekemässä oikeasti matalaa saabia. Tuollaisella sarjalla varustettu auto ei ole matala.
Kai nyt jossain autossa on tuollainen saman mallinen iskari kuin satkussa edessä, eli alhaalta tulee holkin läpi sivukiinnityksellä ja päältä pulteilla. Sellainen pitäisi vaan löytää lyhyempänä, koska taitaa nyt jo olla aika pohjassa nuo nykyiset vakioiskarit, vaikka autoa ei ole laskettu kuin sen verran että näyttää edes vähän järkevältä. (ts. saabin ominainen keulimisasento poistettu)
Kai nyt jossain autossa on tuollainen saman mallinen iskari kuin satkussa edessä, eli alhaalta tulee holkin läpi sivukiinnityksellä ja päältä pulteilla. Sellainen pitäisi vaan löytää lyhyempänä, koska taitaa nyt jo olla aika pohjassa nuo nykyiset vakioiskarit, vaikka autoa ei ole laskettu kuin sen verran että näyttää edes vähän järkevältä. (ts. saabin ominainen keulimisasento poistettu)
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
Re: Iskarit satkuun
Ne saksatuningit vois pitää Saabeista kaukana.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Iskarit satkuun
Mä teen autolleni mitä haluan. ei siitä saksatuning tule jos sitä madaltaa.
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
Re: Iskarit satkuun
Saab on niin pyhä auto, että siihen saa laittaa vain orkkis-lisävarusteita. Ulkonäöllä ei ole niinkään väliä, kunhan on genuine saab.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Iskarit satkuun
Niino se riippuu vähän, itse omistan JuhlaKuupan ja tämän parin sadan talviautosatkun niin ei sillai kiinnosta jos tähän nyt tekee jotain vähän poikkeavaa. Eri asia nyt kuupan kanssa sit taas.
Mutta että ei nyt offtopikiksi mene niin jatketaan taas alkuperäisellä aiheella. Kaikki true-Saabistit voivat jättää ruikuttamatta ja turhat kommentit kirjoittamatta. Ei tässä nyt olla mitään muuta tekemässä kuin madaltamassa, siinä ei pitäisi pyhän Saabin mennä piloille, ja ainahan sen voi vakioksi palauttaa jos tahtoo.
Mutta että ei nyt offtopikiksi mene niin jatketaan taas alkuperäisellä aiheella. Kaikki true-Saabistit voivat jättää ruikuttamatta ja turhat kommentit kirjoittamatta. Ei tässä nyt olla mitään muuta tekemässä kuin madaltamassa, siinä ei pitäisi pyhän Saabin mennä piloille, ja ainahan sen voi vakioksi palauttaa jos tahtoo.
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
Re: Iskarit satkuun
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Iskarit satkuun
35mm ei riitä. Eikö siitä tule turhan kova talviauto, ja matala. Onhan pojat joskus lyhentänyt iskareita. Eiku poikki ja uudet kierteet..
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Iskarit satkuun
iskarin kiinnikeiden siirto ylemmäksi tai alemmaksi ,itse muutin kiinnikkeet ylemmäksi ,toimii alkuperäisillä iskareilla.minun mielestä auto omistaja saa muuttaa autoaan niiku haluaa .
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
-99 1969-
Re: Iskarit satkuun
Ajoin viimekesän 30mm maavaran omaavalla autolla (ei saab) joten ei haittaa yhtään mikään kovuus tai epäkäytännöllisyys.
Pitää yrittää ettiä nyt aluks vaan ihan iskarit, ei viitti alkaa hitsaushommiin, eikä mikään iskarin lyhennyskään oikein maistuisi
Ps. Olavi, olen samaa mieltä kanssasi tuosta auton muuntelemista.
Pitää yrittää ettiä nyt aluks vaan ihan iskarit, ei viitti alkaa hitsaushommiin, eikä mikään iskarin lyhennyskään oikein maistuisi
Ps. Olavi, olen samaa mieltä kanssasi tuosta auton muuntelemista.
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
Re: Iskarit satkuun
Rakenna ja nauti, eihän jokaista kannata museoida. Onhan tuo hyvä harrastus, ja paljon parempi kuin paalaus.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.