Iskarit satkuun

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Neuni
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 10:11
Paikkakunta: Kerava

Re: Iskarit satkuun

Viesti Kirjoittaja Neuni »

Miks ruveta rakentamaan Saabia kun toinen auto ilmajousilla on tallissa odottamassa kesää.
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Iskarit satkuun

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Miksi sitten kyselet ohjeita täällä jos et meinaakkaan rakennella mitään?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
aero
-
Viestit: 9122
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Iskarit satkuun

Viesti Kirjoittaja aero »

Neuni kirjoitti:Miks ruveta rakentamaan Saabia kun toinen auto ilmajousilla on tallissa odottamassa kesää.
Go ahead. Näytä kaikille epäileville tuomaille, että saat rakennettua satkusta huippumatalan ja silti ajokelpoisen, turvallisen ja vieläpä hienon. Eli ihan yksi maailman perinteisimmistä syistä - because you can. Itse en ymmärrä käyttöautossa tuota "tappiinmadallusta", jonka kanssa joutuu varomaan hidastetöyssyjä, rotvalleja sekä meikäläiselle tullessa jättämään auton tienvarteen :D, mutta jos saat siitä hienon, nostan peukkua - jos saat siitä katulaillisen ja esittelet ko. kulkineen mulle, tarjoan pullakahvin. Sinällään olisi kuitenkin ihan mielenkiintoista nähdä tuonkin tyylisuunnan projekti ruotsinraudallakin toteutettuna.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Neuni
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 10:11
Paikkakunta: Kerava

Re: Iskarit satkuun

Viesti Kirjoittaja Neuni »

^^ tulin järkiini ja en käytä Saabeihin enää rahojani, siinä syy.

Mulla oli viimekesänä käyttiksenä tuo Vento coil overeilla ja ihan kentässä, hyvin sillä sai kaikki matkat tehtyä ku osaa lukee tietä ja tietää mistä voi ajaa. Kyl helmat ja alusta sai runtua ja muutamat osatkin putosi matkan varrelle.. mutta nyt ei ole sitä ongelmaa enää.

Kattoo jos joskus alottais rakentelemaaan Saabiakin vielä, tosin toteuttaisin alustan ilmajousilla siinä vaiheessa.
Olshan toi kieltämättä ihan hyvän näköinen kunnolla madallettuna, mutta näin vajaan kuukauden ajoihin en viitsi nähdä vaivaa.
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
Kaks-Seiska
"Viggen"
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Iskarit satkuun

Viesti Kirjoittaja Kaks-Seiska »

Oot varmaankin tehny madalluksen alkuperäisistä jousista? Jos näin, niin ei luultavasti ole pelkoa että eivät pysyisi paikallaan, koska painuvat huomattavasti enemmän kasaan kuin valmiiksi lyhyemmät, mutta jäykemmät lesjöforsit.
#3929
Saab 9-3 ss -05
Vastaa Viestiin